Gjest Melk Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Skal male noen bittesmå flekker (1 cm/diameter) på veggen. Veggen er egentlig malt med 07-maling (matt), mens butikken kun hadde 10-maling (slikematt). Noen som har erfaring med dette? Vil det synes veldig godt?
Sommerfugl Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Vet ikke om jeg ville flekkemalt uansett, men hadde i allefall brukt samme maling.
Gjest Melk Skrevet 17. august 2005 #3 Skrevet 17. august 2005 (endret) Vet ikke om jeg ville flekkemalt uansett, men hadde i allefall brukt samme maling. ← Det er husleiers krav når man flytter ut at man skal male der man har sparklet etter hull, så det er ikke noe problem. Grunnen til ulik maling er at 07-maling kun fantes i 3-litersboks, mens 10-maling kom i 0,45 liter. Når vi da antakelig ikke trenger 0,5 dl engang, syntes jeg det var litt voldsomt å kjøpe 3 liter.... Det er bare matthetsgraden som er ulik (nBOER PÅ SKAlaen), fargen er lik. Endret 17. august 2005 av Melk
Twigi Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 Samme farge med ulik glansgrad brukes jo ofte for å skape en effekt, så det vil i prinsippet bli en forskjell. Men jeg er enig med deg - 3 liter maling (i en farge du flytter fra) er ikke fristende. Siden du skal male over sparkling bør du male to strøk. Antar at det er vannbasert maling du snakker om, da tørker det raskt. Jeg ville malt ett første strøk helt nøyaktig over sparklinga, og deretter ett strøk som kunne jevnes litt ut mot omgivelsene, slik at det ikke ble noe skarpt skille. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå