AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Del Skrevet 5. februar 2021 Vi er flere som har gått inn i det nye året med ny livsstil. I første omgang var planen min å holde meg unna sukker hele januar måned. Det har gått over all forventning. Jeg vil derfor gjerne fortsette etterom lysten helt har forsvunnet nå. Greia er bare alle disse sosiale tilstelninger der det er en forventning om at du skal forsyne deg. Jeg kunne sikkert vært konsekvent og plent takket nei, men er dette så trivelig da? Mat er jo så mye mer enn næring. Det jeg har landa på er å ikke spise/kjøpe søtsaker på egenhånd i hvert fall. I sosiale lag gå for det sunneste. De gangene det kun er søtsaker tilgjengelig, forsyne meg, men da veldig begrenset. Har ellers et avslappet forhold til mat. Må si det er rart med fokuset på noe å dytte i seg hele tiden. Hvis du i tillegg er med flere, blir det fort mange situasjoner, spesielt om du er på besøk hos folk. Hva gjør dere andre i lignende tilfeller? Kanskje vi kan dele råd. Jeg vet i hvert fall at all sukker hadde utgått for min del, men det handler også om å ta indirekte hensyn til andre, f.eks verten osv. Anonymkode: 95d83...1f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg tenker som så: Sosiale tilstelninger er ikke hverdagen (i hvert fall ikke i disse koronatider) så når jeg velger å avstå fra søtt og junk mesteparten av tiden så skader det ikke å forsyne seg med det som tilbys sosialt. Føler jeg er uhøflig om jeg ikke gjør det, og vil ikke ha den oppmerksomheten på meg. Så spiser alltid litt kake om det serveres. Anonymkode: eeb5c...00c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg tror egentlig problemet oppstår med "avstår". Jeg ser ingen presse kake på de av vennene mine som ikke liker søtt. Men de som liker søtt, og bare har "sluttet", vil innerst inne overtales. Anonymkode: 405c5...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 5. februar 2021 #4 Del Skrevet 5. februar 2021 Ja, jeg brøt mellom kos og søtt i juni i fjor, og jobbet mye med det mentale rundt hva som er kos. Mat er fortsatt kos, og forholdet til mat er avslappet - selv om kostholdet er en del endret. Godteri og lignende er det godt å slippe å savne! På besøk (lite besøk for tida da), spiser jeg et lite stykke av det jeg får, helt avslappet til det. Hyggelig å spise det samme som de andre! Men tar ikke søtsaker fram på eget initiativ hjemme. Det er så godt å ha fått dette avslappede forholdet til mat. Og slippe å streve med savn og dårlig samvittighet, som jeg hadde rundt matinntak før. Jeg koser meg til hvert måltid, hver dag - med det jeg tenker er bra for kroppen. Når maten ikke konkurrerer med søtt, synes jeg den smaker mye bedre også. Så - mat har blitt veldig artig! Og godteri er det ikke plass til hos meg. Kake på besøk er dog helt greit og hyggelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Del Skrevet 5. februar 2021 Smakte søtt i går for første gang i 2021. Fyyyy så søtt og ekkelt. Deilig uten! Anonymkode: dfdd1...d05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå