AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Jeg er 35 nå med nr 2 og har mye mer plager enn med første. Med første var jeg 32 og hadde null plager overhodet, var i super form. Tror ikke det egentlig har så mye med alder å gjøre. Er mer sliten og hadde et dårligere utgangspunkt nå med nr 2, er vel helst det som er grunnen, + tilfeldigheter. Alle svangerskap er ulike. Har mange venner på samme alder med barn/gravid og form varierer helt på person. Anonymkode: d8db7...9a1
beige Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 35 nå med nr 2 og har mye mer plager enn med første. Med første var jeg 32 og hadde null plager overhodet, var i super form. Tror ikke det egentlig har så mye med alder å gjøre. Er mer sliten og hadde et dårligere utgangspunkt nå med nr 2, er vel helst det som er grunnen, + tilfeldigheter. Alle svangerskap er ulike. Har mange venner på samme alder med barn/gravid og form varierer helt på person. Anonymkode: d8db7...9a1 Skjønner det varierer😊 vil bare høre ulike erfaringer
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Fikk nr 1 da jeg var 36. Hadde bekkenplager, men gikk greit. Fikk nr 2 da jeg var 39, var litt mer sliten og litt mer bekkenplager. Men ellers i fin form. Anonymkode: 53301...087
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 Jeg er 37 og gravid med nummer to nå, 36 uker. Fikk første da jeg var 27, og føler det er stor forskjell! Nå var jeg riktignok 10 kg tyngre før dette svangerskapet enn før første, men har vært mye mer sliten og trett, fått bekkenløsning, mye halsbrann og leggkramper. Anonymkode: e397b...e7e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 35 nå med nr 2 og har mye mer plager enn med første. Med første var jeg 32 og hadde null plager overhodet, var i super form. Tror ikke det egentlig har så mye med alder å gjøre. Er mer sliten og hadde et dårligere utgangspunkt nå med nr 2, er vel helst det som er grunnen, + tilfeldigheter. Alle svangerskap er ulike. Har mange venner på samme alder med barn/gravid og form varierer helt på person. Anonymkode: d8db7...9a1 Akkurat samme her. Fikk første som 33 åring - spratt rundt og var lett på tå. Holdt meg aktiv med svømming, gåing, løping , kom bare naturlig. er nå gravid og er 36 år.. føler meg betydelig tyngre og mer sliten nå.. magen er også mye større:p men som du sier er det mange faktorer som Spiller inn, har en sønn i trassalder nå, det er masse styr mtp korona, og i det hele tatt. Så tror ikke d nødvendigvis har så mye med alder men muligens litt.. ikke sikkert man blir mer energisk med alderen akkurat.. Anonymkode: bc060...098 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Var 29 da jeg fikk første, bortsett fra litt småkvalm i starten, var jeg supersprek og jobba helt frem til permisjon. 39 med min andre. Ny jobb med mange trapper å løpe i, pluss en senvakt som gjorde at måltidene ble forskjøvet. Var dritsliten, hormonell og kvalm, så fikk tilrettelagt på jobb. Sykmeldt mot slutten. Anonymkode: ff19e...d24
chi Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Var gravid som 37 åring. Var i veldig god form hele svangerskapet
Blekkulfina Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 Fikk nummer fire da jeg var 37 år og merket ikke særlig forskjell fra forrige gang, da jeg var 32 år. Følte meg dårligst med nummer 2, da var jeg 26 år og plaget med både kvalme og bekkenløsning. Så jeg tror ikke alderen i seg selv spiller inn, men forskjeller fra svangerskap til svangerskap vil man jo ofte oppleve. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Som de andre, bare med mer bekkenløsning, men det tror jeg skyldes antall svangerskap og ikke alder. Nattevåk med baby derimot... det var mye tøffere. Anonymkode: 82042...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Jeg var gravid med nr. 2 da jeg var 36. Det svangerskapet kjentes ganske mye lettere enn det første. Jeg var mer sliten om kvelden i tredje trimester, men da var jeg også alene med en toåring fordi mannen jobbet. Første gang var jeg så veldig plaget med kvalme og oppkast store deler av svangerskapet, det var betydelig mindre av det andre gang. Jeg fikk litt vondt i ryggen hvis jeg stod og gikk lenge på hardt underlag etter at magen ble stor, men hadde lite plager fra bekkenet. Anonymkode: 2e09c...783
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Gravid nå som 38-åring, termin i mars. Har et veldig ålreit svangerskap, ingen større plager, mye energi. Har for det meste hatt hjemmekontor, så det kan jo spille inn - mindre stress og mer ro i hverdagen. Men generelt tror jeg at friske 35+-åringer kan ha like fine svangerskap som yngre. Mange løper jo maraton, har travle karrierer og mye på gang i den alderen, man er fremdeles relativt ung sett i et langt livsperspektiv. Når man leser om såkalt "geriatriske mødre" her på KG virker det som mange tror at man havner i rullator og får fysikk som en 89-åring det sekundet man bikker 35, men det er altså ikke sånn biologien funker. Strevsomme svangerskap handler nok oftere om individuell helse og form, flaks/uflaks og hvor mye stress man har. En tredjegangsgravid på 30 kan kjenne seg mer sliten enn en førstegangsgravid på 39, både fordi gjentatte svangerskap kan tære på kroppen og man har mindre tid til å hvile og ivareta seg selv. Anonymkode: 236fc...f44 5
asterix Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Jeg hadde like fine svangerskap etter 35 som de før. Hadde mer bekkenløsning etter hvert som jeg fikk flere barn, men det var fordi jeg føk omkring litt vel mye i enkelte svangerskap. I det siste svangerskapet da jeg var 49 hadde jeg faktisk veldig lite bekkenplager igjen, siden jeg hadde mulighet til å ta det mer med ro da.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 37 og gravid med nr 2. Mye bedre form enn da jeg var 29 og gravid med nr 1. Anonymkode: 5150d...bbb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Veldig fint. Var 38. Var ikke kvalm og hadde få andre plager. Litt trøttere på kveldene enn til vanlig. Slet med blodtrykksfall, men det gjorde jeg før jeg ble gravid også. Ble bare litt forsterket mot slutten av svangerskapet. Var på 3 timers tur i Nordmarka dagen før jeg fødte, og hadde en fin fødsel. Anonymkode: b66dc...d22 1
tussi84 Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 Fikk min første da jeg var 36 år. Mesteparten av svangerskapet var fint. Kun bekkenløsning og halsbrann på slutten.
Thea82 Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Jeg ble gravid (for første gang) når jeg var 37. Var veldig plaget av kvalm i hele første trimester og deler av andre, ellers gikk det greit. Var litt trøtt i starten og følte meg stor og tung på slutten, men sånn er det nok bare.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 Fikk nummer 1 da jeg var 31, nr. 2 da jeg var 35 og nr. 3 da jeg var 37. Uproblematiske svangerskap. Litt mer sliten med nummer 3. Anonymkode: cd84f...0f2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 beige skrev (På 5.2.2021 den 23.25): Hvordan var graviditeten? Frisk og fin! Anonymkode: 22217...4f1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 Tror det bare er veldig individuelt. Ble førstegangs gravid som 42 åring. Var og er frisk men ikke spesielt veltrent. Hadde dog trent med Pt 2 x uka i 5 mnd før jeg ble gravid. Ingen plager overhodet hadde jeg. Var ikke kvalm heller, og fødsel var kort og vil si jeg hadde lite smerter. Føler meg superheldig. Er for gammel nå men om jeg skulle hatt en til vil jeg tro det ikke hadde vært så easy peasy, er vel sjelden så heldig to ganger på rad Anonymkode: 0406f...dfb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå