Gå til innhold

Hvorfor har de ikke ordentlig gang i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 2.44):

Det kalles kulturforskjeller.

Anonymkode: fa0b8...d9e

Nei det kalles griser i en binge! De tråkker på dritt og skitt ute og tar det med inn i huset. Hadde aldri gjort det, bare tenk hvor skittent gulvet/teppet er?! Også har man barn kanskje som plukker mat eller ting fra gulvet! Fysja meg !!!!!

Anonymkode: 0f769...350

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 5.26):

Min eksmann er halvt amerikansk, og hans familie (og også andre vi besøkte) hadde en ganske stor hall, som til og med inneholdt garderobe (!). Nå er dette velstående mennesker, men tror ikke forskjellene er så enormt store. De med dårlig plass har selvsagt ikke noen stor gang, det har de heller ikke her i Norge.

Anonymkode: 368f7...118

Nemlig!  Mange små leiligheter i Oslo mangler helt gang. Har vært i flere hvor du kommer rett inn på kjøkkenet, og det frister ikke å ha klær hengende en halvmeter fra der man lager mat.   Jeg har gang, men den er knøttliten. Får jeg 4-5 gjester blir det helt kaos med klær og sko, og en stor gang står på ønskelista når jeg skal etter hvert skal kjøpe meg noe større 😃

Anonymkode: 1bc5a...a04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 16.03):

Og du har stor kjennskap til alle i USA ligger i sofaen/senga med sko på?  Har du foretatt en husundersøkelse i alle amerikanske hjem?  Hva kalte du den undersøkelsen og hvor lang tid brukte du i den forbindelse?

Anonymkode: c7bcc...e77

Man trenger ikke gjøre en undersøkelse for å vite om noe er sant! Grisene i USA ligger i sofaen med sko på!!

Anonymkode: 5da66...953

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 12.46):

....Eh, ja? Det gjør det jo ikke mindre ekkelt. Det virker ikke som om du forstår problemet så jeg skal gjøre det lettere for deg med en illustrasjon. Eva tar på seg skoene sine og går ut. Hun går på asfalten med skoene sine, står kanskje inne på bussen med skoene sine. De skoene har nå masse bakterier under seg. Hun går inn i sitt eget hus med skoene og legger seg i sofaen med skoene. Eva har det ikke hygienisk hjemme. 

Vet du hva bakterier er og hvordan det henger sammen med hygiene? Du har en kilo bakterier i tarmen. Bakkebakterier er bare fint. Hvorfor er de mindre allergiske på gård der de har griser og kuer og dyr overalt 

Skrevet
Hatsumomo skrev (På 11.2.2021 den 14.50):

Digg hvis man uforvarende har tråkket rett i hundebæsj og tråkke i vei inne.

Hvor ofte tråkker du i en bæsj egentlig. 

• Liker 1
Skrevet

De har vegg-til-vegg-tepper på do!!!!

Anonymkode: eff0b...547

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har også reagert på dette. Lurer på om de la babyene sine krabbe rundt i bakterie og dritt på gulvene.

Skrevet

Vi er amerikanere som bor i Norge og både vi og de aller fleste vi kjenner «hjemme» har hus slik du beskriver. De har alle i tillegg garasje som er tilknyttet huset og det er vanlig med ett lite rom mellom garasjen og huset hvor man tar av seg skoene og henger av seg jakkene. 

Anonymkode: a9fc3...24f

• Liker 3
Skrevet

De som har råd til store hus har jo som regel en "hallway". Leser du interiørblader fra USA er dette et rom de er ganske opptatt av.

Så det handler vel mest om menneskene du besøker.

Anonymkode: 608c2...c5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vet du hva bakterier er og hvordan det henger sammen med hygiene? Du har en kilo bakterier i tarmen. Bakkebakterier er bare fint. Hvorfor er de mindre allergiske på gård der de har griser og kuer og dyr overalt 

Det gjør jeg, men kanskje ikke du? For det første er det ikke noe som heter "bakkebakterier", men det finnes et utvalg av bakterier ute/på fortauet/på bussen du sannsynligvis ikke vil ha med hjem og jeg kan garantere deg at de ikke er "bare fine". Det er en grunn til at man vasker hendene når man har vært på kollektiven. At man har bakterier tarmen betyr ikke at disse bakteriene er ufarlige utenfor tarmen, men hvis du har lyst til å eksperimentere med å få tarmbakterier inn i andre kroppsåpninger og se hvordan det fungerer er du hjertelig velkommen. 

Anonymkode: 4a997...bc0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor ofte tråkker du i en bæsj egentlig. 

Oftere enn jeg liker faktisk.

Ikke i sånn en svær dynge med bæsj, det klarer man som oftest å se og unngå, men kan plutselig oppdage en liten ert med bæsj som har kommet innimellom rillene på skoen f.eks.

Guffent nok bare det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør jeg, men kanskje ikke du? For det første er det ikke noe som heter "bakkebakterier", men det finnes et utvalg av bakterier ute/på fortauet/på bussen du sannsynligvis ikke vil ha med hjem og jeg kan garantere deg at de ikke er "bare fine". Det er en grunn til at man vasker hendene når man har vært på kollektiven. At man har bakterier tarmen betyr ikke at disse bakteriene er ufarlige utenfor tarmen, men hvis du har lyst til å eksperimentere med å få tarmbakterier inn i andre kroppsåpninger og se hvordan det fungerer er du hjertelig velkommen. 

De aller, aller fleste bakterier er helt ufarlige for oss.

Anonymkode: e4a89...eea

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De aller, aller fleste bakterier er helt ufarlige for oss.

Anonymkode: e4a89...eea

Det er nok de fleste klar over. Det betyr ikke at man bør gamble. Det er heller ingen som påstår at amerikanere dør i hopetall av sjeldne bakterieinfeksjoner fordi de bruker sko inne, men det gjør det ikke mindre ekkelt. 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg trodde også at det bare var på tv at de gjorde det sånn, men forstod at det var vanlig å gjøre det sånn. 

Jeg synes det ser så merkelig ut. Går med støvletter og boots inne. På en eller annen serie og film satt de med skoene oppi sofaen som det skulle være den mest naturlige ting. 

Selv om det er et annet og tørrere klima i noen stater så virker det rart å gå inn med sko. De går vel på skitne overflater når de er ute. 

Det ser litt upraktisk ut, men for dem er det sikkert helt naturlig. Jeg har sett at i noen serier og filmer så har de gang, så er sikkert litt forskjellig ut fra hvor man bor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...