Kath H. Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Inspirert av alle trådene om uføre her på forumet, og særlig den siste jeg kom over. om at uføre bør kontrolleres årlig. ALLE ARBEIDSTAKERE I SAMTLIGE BEDRIFTER I NORGE BØR KONTROLLERES ÅRLIG! Tenk på hva det koster samfunnet med unge fyllesyke som ringer inn og "er syke". Tenk på de som er "hjemme med sykt barn" - igjen. Tenk på alle som stjeler fra jobben sin! Tror nok kommuner og bedrifter kunne spart millioner på at alt av tyveri stoppes! Det virker diffust og vanskelig å tro på dette med ærlige arbeidstakere når vi vet om alle de uærlige. Jeg har flere venner som både lyver om sykedager og stjeler både binders og tar private kopier på jobbene sine! Så, dette burde kontrolleres og sjekkes jevnlig og veldig nøye, tipper de fleste som har arbeid er uærlige tjuver som sitter hjemme og ser Nettflix når de lyver på seg sykedager. 16
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Ronny har løyet seg til uføretrygd. Han koser seg på Statens penger. Samtidig jobber han litt svart, noe som fører til at felleskapet taper enda mer penger i tapte inntekter. Dermed tar han muligens også arbeid fra en ærlig arbeidstaker. Reidar tar av og til med seg kulepenner og binders fra jobben. Noen ganger tar han også med seg noen A4 ark fra kopirommet. Ca. 3 ganger i året tar Reidar ut egenmelding selv om han egentlig bare vil ha en langhelg på hytta. Ronny og Reidar sin oppførsel koster felleskapet like mye penger 👍🏼🙃 Anonymkode: ba7fc...de5 9
Kath H. Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ronny har løyet seg til uføretrygd. Han koser seg på Statens penger. Samtidig jobber han litt svart, noe som fører til at felleskapet taper enda mer penger i tapte inntekter. Dermed tar han muligens også arbeid fra en ærlig arbeidstaker. Reidar tar av og til med seg kulepenner og binders fra jobben. Noen ganger tar han også med seg noen A4 ark fra kopirommet. Ca. 3 ganger i året tar Reidar ut egenmelding selv om han egentlig bare vil ha en langhelg på hytta. Ronny og Reidar sin oppførsel koster felleskapet like mye penger 👍🏼🙃 Anonymkode: ba7fc...de5 Tull! Reidar er en drittsekk som tapper bedriften for verdier, er upålitelig og sannsynligvis er utro med kona til sjefen hvis han har sjansen! For sånn er arbeidstakere! 3
PetterKanin Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 Du har absolutt et poeng, uavhengig av hvor sarkastisk tråden er ment. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 Kath H. skrev (19 minutter siden): Inspirert av alle trådene om uføre her på forumet, og særlig den siste jeg kom over. om at uføre bør kontrolleres årlig. ALLE ARBEIDSTAKERE I SAMTLIGE BEDRIFTER I NORGE BØR KONTROLLERES ÅRLIG! Tenk på hva det koster samfunnet med unge fyllesyke som ringer inn og "er syke". Tenk på de som er "hjemme med sykt barn" - igjen. Tenk på alle som stjeler fra jobben sin! Tror nok kommuner og bedrifter kunne spart millioner på at alt av tyveri stoppes! Det virker diffust og vanskelig å tro på dette med ærlige arbeidstakere når vi vet om alle de uærlige. Jeg har flere venner som både lyver om sykedager og stjeler både binders og tar private kopier på jobbene sine! Så, dette burde kontrolleres og sjekkes jevnlig og veldig nøye, tipper de fleste som har arbeid er uærlige tjuver som sitter hjemme og ser Nettflix når de lyver på seg sykedager. Men det kontrolleres jo hele tiden? Hva vil du fram til her? Annet enn å forsvare din egen uføretrygd? Anonymkode: 4eeb2...3e7 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Det virkelige pengesluket er innvandringen til Norge😁👌🏻 Rart ingen ser det.. Anonymkode: 5c2e6...291 3
Kath H. Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det kontrolleres jo hele tiden? Hva vil du fram til her? Annet enn å forsvare din egen uføretrygd? Anonymkode: 4eeb2...3e7 Jeg har ikke uføretrygd Hva er det alle trolletrådene om uføre vil fram til? Forsvare egen uærlighet på arbeidsplassen, smålighet og utroskap? 1
Kath H. Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det virkelige pengesluket er innvandringen til Norge😁👌🏻 Rart ingen ser det.. Anonymkode: 5c2e6...291 Det virkelige pengesluket er rasister med plass til IQ'en sin i en liten boks. 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Jeg er helt enig. Jeg hadde tidligere da jeg jobbet i butikk en kollega som ganske ofte på mandager ringte seg inn syk ( hun var selvfølgelig fyllesyk ) noe som var forferdelig irriterende for oss som alltid måtte dekke for henne. Jeg har også opplevd på institusjonen jeg jobber på at personale rapper ting som vaskemidler, oppvaskbørste, pålegg og diverse som de tror vi ikke merker at de stjeler. Anonymkode: cb850...454 1
Fru Uperfekt Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Kath H. skrev (På 5.2.2021 den 22.39): Inspirert av alle trådene om uføre her på forumet, og særlig den siste jeg kom over. om at uføre bør kontrolleres årlig. ALLE ARBEIDSTAKERE I SAMTLIGE BEDRIFTER I NORGE BØR KONTROLLERES ÅRLIG! Tenk på hva det koster samfunnet med unge fyllesyke som ringer inn og "er syke". Tenk på de som er "hjemme med sykt barn" - igjen. Tenk på alle som stjeler fra jobben sin! Tror nok kommuner og bedrifter kunne spart millioner på at alt av tyveri stoppes! Det virker diffust og vanskelig å tro på dette med ærlige arbeidstakere når vi vet om alle de uærlige. Jeg har flere venner som både lyver om sykedager og stjeler både binders og tar private kopier på jobbene sine! Så, dette burde kontrolleres og sjekkes jevnlig og veldig nøye, tipper de fleste som har arbeid er uærlige tjuver som sitter hjemme og ser Nettflix når de lyver på seg sykedager. Gjør det gjerne i offentlige bedrifter, men jeg gidder ikke gjøre det imot mine ansatte.
herzeleid Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Kath H. skrev (På 5.2.2021 den 22.39): Inspirert av alle trådene om uføre her på forumet, og særlig den siste jeg kom over. om at uføre bør kontrolleres årlig. ALLE ARBEIDSTAKERE I SAMTLIGE BEDRIFTER I NORGE BØR KONTROLLERES ÅRLIG! Tenk på hva det koster samfunnet med unge fyllesyke som ringer inn og "er syke". Tenk på de som er "hjemme med sykt barn" - igjen. Tenk på alle som stjeler fra jobben sin! Tror nok kommuner og bedrifter kunne spart millioner på at alt av tyveri stoppes! Det virker diffust og vanskelig å tro på dette med ærlige arbeidstakere når vi vet om alle de uærlige. Jeg har flere venner som både lyver om sykedager og stjeler både binders og tar private kopier på jobbene sine! Så, dette burde kontrolleres og sjekkes jevnlig og veldig nøye, tipper de fleste som har arbeid er uærlige tjuver som sitter hjemme og ser Nettflix når de lyver på seg sykedager. Jeg skjønner at tråden er opprettet i sinne over den andre tråden, men å kontrollere og følge opp ansatte er jo ledernes jobb og det gjøres ikke årlig men fra dag til dag. I tillegg har en gjerne en til en samtaler med leder årlig der en går gjennom den ansattes prestasjoner og innsats. Med andre ord er det allerede en mye tettere oppfølging enn det du nevner. 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 Vi blir jo kontrollert... det er en årlig medarbeidersamtale hvor man har en gjennomgang av hvordan jobben gjøres og andre ting. Anonymkode: bed67...510 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Jeg jobber, betaler skatt, og betaler ned studie- og huslån. I mange år levde jeg minimalt for å kunne ta en utdannelse. Å skulle kontrollere oss, samfunnets motorer ville være tøys og tull, altså! Anonymkode: d74eb...010
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi blir jo kontrollert... det er en årlig medarbeidersamtale hvor man har en gjennomgang av hvordan jobben gjøres og andre ting. Anonymkode: bed67...510 Ja, sant, tenkte ikke på dette. Men viblir det. Anonymkode: d74eb...010
PetterKanin Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 23.29): Det virkelige pengesluket er innvandringen til Norge😁👌🏻 Rart ingen ser det.. Anonymkode: 5c2e6...291 Asylinnvandring er også et stort pengesluk på linje med andre.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Kath H. skrev (På 5.2.2021 den 22.39): Inspirert av alle trådene om uføre her på forumet, og særlig den siste jeg kom over. om at uføre bør kontrolleres årlig. ALLE ARBEIDSTAKERE I SAMTLIGE BEDRIFTER I NORGE BØR KONTROLLERES ÅRLIG! Tenk på hva det koster samfunnet med unge fyllesyke som ringer inn og "er syke". Tenk på de som er "hjemme med sykt barn" - igjen. Tenk på alle som stjeler fra jobben sin! Tror nok kommuner og bedrifter kunne spart millioner på at alt av tyveri stoppes! Det virker diffust og vanskelig å tro på dette med ærlige arbeidstakere når vi vet om alle de uærlige. Jeg har flere venner som både lyver om sykedager og stjeler både binders og tar private kopier på jobbene sine! Så, dette burde kontrolleres og sjekkes jevnlig og veldig nøye, tipper de fleste som har arbeid er uærlige tjuver som sitter hjemme og ser Nettflix når de lyver på seg sykedager. Ja bedrifter burde kontrolleres! Det finnes så mye opptreden, trusler og dårlige arbeidsvilkår som dytter de mest sårbare ut av arbeidsmarkedet. Arbeidsmiljøloven blir langtfra fulgt. Anonymkode: 87169...915 1
Brunello Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 23.29): Det virkelige pengesluket er innvandringen til Norge😁👌🏻 Rart ingen ser det.. Anonymkode: 5c2e6...291 Dersom du tror de som er for innvandring ikke forstår at det koster penger, tror jeg du tar feil.
Brunello Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja bedrifter burde kontrolleres! Det finnes så mye opptreden, trusler og dårlige arbeidsvilkår som dytter de mest sårbare ut av arbeidsmarkedet. Arbeidsmiljøloven blir langtfra fulgt. Anonymkode: 87169...915 Til tross for det er norsk arbeidsliv som en barnehage å regne i forhold til de fleste andre land.
PetterKanin Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 Brunello skrev (8 minutter siden): Dersom du tror de som er for innvandring ikke forstår at det koster penger, tror jeg du tar feil. Noen av dem benekter problemstillingen, selv om de umulig ikke kan skjønne det. Jfr. artikler med overskrift "Innvandring lønner seg" eller tilsvarende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå