AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Vi ble tildelt barselsgrupper, og har gått tur noen ganger. Men det blir styr med 6 barnevogner ute og får ikke snakket ordentlig sammen. Jeg er veldig ensom i permisjonen da ingen jeg kjenner har babyer og folk er jo opptatt på dagtid. Baby har såvidt truffet andre nærmeste familie de siste månedene, og har jo behov for sosialisering og se andre barn/folk også.. Nå har hun ene i barselsgruppen invitert hjem til seg, og jeg har veldig lyst å dra. Men er usikker på hva som er innafor i disse tidene. Vi bor i en kommune med lite smitte, har ikke vært nye tilfeller på noen uker. Hva gjør dere andre? Anonymkode: 8b450...98a 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Jeg fikk ingen barselsgruppe (fødte i mai) . Er alene, ensom og deprimert. Alene med baby hele dagen og jeg går på veggen😢Bor i Oslo. Har prøvd mange ganger å få hjelp, men synker lengre og lengre inn i depresjon... Anonymkode: a3007...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg fikk ingen barselsgruppe (fødte i mai) . Er alene, ensom og deprimert. Alene med baby hele dagen og jeg går på veggen😢Bor i Oslo. Har prøvd mange ganger å få hjelp, men synker lengre og lengre inn i depresjon... Anonymkode: a3007...c9e Ta kontakt med lege eller noen på helsestasjonen, og vis det du skriver her. Du har ingen venner, familie eller kollegaer som du kan prate med? Sender deg en klem❤ Anonymkode: d4953...cb3 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Her jeg bor er det ikke noen barselgrupper, helsestasjonen vil ikke ta noe ansvar for å organisere. Men jeg ser på lokale Facebook grupper at damer i barselpermisjon spør ofte etter trillevenner og om å møte andre i permisjon. Så det er nok mange ensomme mødre der ute nå. Om du er så heldig å bo i et område med lite smittetrykk og hvor det faktisk organiseres barselgrupper ville jeg satt pris på det og prøvd å holde det ved like. Så lenge det holdes til maks 5 på besøk og dere ikke har for mange nærkontakter ellers ville jeg ikke vært redd for å dra på besøk inne til hverandre. Vær hjemme om du er syk, vask hender, sprit deg, unngå fysisk kontakt og hold avstand og bruk evnt munnbind om du føler deg tryggere da. Anonymkode: 88211...bec 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 Ikke tildelt barselgruppe her i byen, men ordnet til privat. Vi har møttes hver uke både på kafé og hjemme hos hverandre siden de var nyfødt (sommerbarn). Anonymkode: c3b49...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi ble tildelt barselsgrupper, og har gått tur noen ganger. Men det blir styr med 6 barnevogner ute og får ikke snakket ordentlig sammen. Jeg er veldig ensom i permisjonen da ingen jeg kjenner har babyer og folk er jo opptatt på dagtid. Baby har såvidt truffet andre nærmeste familie de siste månedene, og har jo behov for sosialisering og se andre barn/folk også.. Nå har hun ene i barselsgruppen invitert hjem til seg, og jeg har veldig lyst å dra. Men er usikker på hva som er innafor i disse tidene. Vi bor i en kommune med lite smitte, har ikke vært nye tilfeller på noen uker. Hva gjør dere andre? Anonymkode: 8b450...98a Dra dit du er invitert! Det er lov med besøk - og babyen (og du) trenger å sosialiseres. Anonymkode: c0904...6b6 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg fikk ingen barselsgruppe (fødte i mai) . Er alene, ensom og deprimert. Alene med baby hele dagen og jeg går på veggen😢Bor i Oslo. Har prøvd mange ganger å få hjelp, men synker lengre og lengre inn i depresjon... Anonymkode: a3007...c9e Har du lenge igjen av permisjonen? Jeg føler med deg. Men ta kontakt med helsestasjonen og hør om de kan hjelpe. Anonymkode: c0904...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Vi ble tildelt barselgruppe av helsestasjonen (i Oslo) og har hatt masse nytte av hverandre. I begynnelsen var det mest ute (det var sommer) men vi har ofte treffes hjemme hos hverandre eller på cafe, alt etter hva smittevern tillot. Hvis det er innafor smitteverns reglene der du bor så hadde jeg dratt. Anonymkode: 0bdbd...54f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk ingen barselsgruppe (fødte i mai) . Er alene, ensom og deprimert. Alene med baby hele dagen og jeg går på veggen😢Bor i Oslo. Har prøvd mange ganger å få hjelp, men synker lengre og lengre inn i depresjon... Anonymkode: a3007...c9e @positivfodsel på Instagram har et innlegg hvor man kan skrive hvor man bor og alder på baby, så setter hun sammen grupper🙌🏽 Så skriv deg inn der kjær deg❤️ Anonymkode: 1a097...95c 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Jeg fikk barn rett før jul og fifikk utdelt barselgruppe. Jeg har dog ikke vært på noen treff, bare det første treffet på helsestasjonen. Jeg er sikkert litt fæl som er så "dømmende", men jeg forventet å møte mødre rundt min egen alder og omtrent samme livssituasjon. Ingen av mødrene falt innunder den kategorien. I tillegg har de ikke hatt noe problem med å treffes på kafé midt i en panpandemi, og det har jeg litt problemer med. Anonymkode: 94e6a...c8f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Fødte i mars ifjor, ingen barselgruppe. Må innrømme at det har vært ensomt! Skulle gjerne ha møttes på kafe eller trilleturer. Anonymkode: eb26d...5ee 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ta kontakt med lege eller noen på helsestasjonen, og vis det du skriver her. Du har ingen venner, familie eller kollegaer som du kan prate med? Sender deg en klem❤ Anonymkode: d4953...cb3 Har som sagt prøvd mange ganger. Fått en brosjyre og en telefonliste med psykologer jeg kan ringe på, men det er så lang ventetid! Har ventet siden september på å få psykolog. Anonymkode: a3007...c9e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Fikk ikke tildelt barselgruppe i mai, men tok kontakt med ei som fødte 5 dager etter meg. Hun igjen tok kontakt med ei til og så tok hun igjen kontakt med ei. Så nå er vi en gruppe på 4 med babyer født med 4 mnd mellomrom 😅 Fantastisk gruppe. Hvis du sliter, så ta kontakt med hs. Få hjelp før det blir ille. Anonymkode: 3e003...2ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå