AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Jeg er hjemmeværende for å få logistikken til å gå opp, og her er hvorfor: - jeg er kronisk syk, men det synes ikke på meg. Jeg er inn og ut av behandling på sykehus. -jeg har tre barn og en mann som jobber mye borte -to av barna har utfordringer vi ikke forteller «alt og alle» om. Det krever mye oppfølging av spesialisthelsetjenesten. Jeg bruker enormt med tid på møter, søknader, klager, Mail, telefoner osv til diverse instanser. De går på vanlige skoler i vanlige klasser, så ingen, annet enn de som trenger å vite det, vet hva de sliter med. - jeg har to bestemødre som fremdeles bor hjemme og er inn og ut av sykehus. Kommunen følger ikke opp, så jeg ivaretar mye her, er nærmeste pårørende og gjør alt av oppfølging med kommunen, bank, handling osv. - jeg er frivillig i to organisasjoner som handler om diagnosene mine barn har. Jeg er likemann, holder «foredrag» og informasjonsmøter, driver lobbyvirksomhet og generelt bruker jeg mye tid på oppfølgingsarbeid for andre foreldre. dette sliter meg ut. Jeg har valgt å slutte å jobbe for å få privatlivet til å gå rundt. Jeg står opp kl. 07, og sitter foran dataen og i telefonen, eller er i møter i omtrent 9 timer hver eneste dag. Ofte mer også. Dette forteller jeg ikke når de spør på foreldremøtet om jeg kan sitte i fau, jeg sier bare «nei, jeg har dessverre ikke tid». Og da blir jeg faktisk litt lei meg fordi noen tror og tenker at fordi jeg ikke jobber har jeg all verdens tid. Ingen vet hva en annen sliter med, eller hva folk fyller dagene med. Vær så snill å ikke anta at jeg er lat fordi jeg ikke vil sitte i fau selvom jeg ikke jobber. Anonymkode: 28163...828 47
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Men du har da full jobb! Og en superviktig en! Bare husk at mannen setter penger inn på din pensjonskonto. Klem ❤ Anonymkode: 6ff20...fcb 16
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Nei dette er tragisk at folk tror isåfall. Og skjønner heller ikke hvorfor i helvette skolen skal være så jæcla pågående med FAU tull og lage kake osv. Stort tull alt sammen! Anonymkode: 879e4...615 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Spesielt å fyre løs på mødrene uansett, uten at fedrene nevnes med et eneste ord Anonymkode: c25a5...e83 38
GammelKaktus Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 (endret) Nei, hva folk trykker ut av seg her inne på kg skal du ikke bry deg om. Man skal slippe å forklare seg om hvorfor man ikke kan/vil sitte som klassekontakt eller FAU. Det har ingen noe med. Er helt enig med anonym over, er alt for mye tull og mas i skolen nå, det har vært utrolig greit med korona, vi har sluppet mange unødvendige klassesamlinger. Og det er helt FRIVILLIG å være klassekontakt/FAU. At noen føler seg tvungen er deres problem. Endret 5. februar 2021 av FrøkenMånestråle Skriveleif 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 5. februar 2021 Jeg jobber, mannen jobber, vi har 5 barn. Og jeg sitter kronisk i FAU. Hvor mye tid tror dere egentlig det tar? Jeg har hatt barn i barnehage og på skole i snart 20 år og ender alltid med å melde meg frivillig fordi jeg blir flau av alle som bare ser ned i gulvet og later som de ikke er der når det er tid for valg. Cry me a river build a bridge and get over it. Anonymkode: 20550...e95 51
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Spesielt å fyre løs på mødrene uansett, uten at fedrene nevnes med et eneste ord Anonymkode: c25a5...e83 ☝🤯 Anonymkode: 03939...d76 6
sommermor Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Her har jeg stor forståelse for at du ikke har tid. Vi har en tilsvarende situasjon, men her er det inn og ut av sykehus/ legekontor for datteren min. De med friske barn og god helse, vet ikke hva livene våre vil si. Her har jeg trukket meg fra en frivillig organisasjon, nettopp på grunn av barnet mitt og det som kreves der. Så absolutt ikke fordi jeg ikke orker. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 Tre barn, full jobb, to kroniske sykdommer, to av tre barn har sykdommer som krever en god del oppfølging og siste har allergier som krever tilrettelegging og planlegging, mann som er mye borte på jobb, og jeg sitter i FAU. Si nei hvis du ikke vil, men ikke tro at andre har det så mye lettere eller har så mye mer tid. Hvis alle bare passer på seg selv er det fint. Anonymkode: ac9bc...8ea 31
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 Men Ts da. Det er jo du som har valgt det livet du lever. Du må ikke bry deg med de gamle bestemødrene - staten tar seg helt ok av dem, og mer enn «helt ok» bør ingen forlange av alderdommen. Som oftest er «døden ville vært å foretrekke» den alderdommen som venter folk flest. Og det er ålreit. Du kunne ha valgt å ikke få barn. Du kunne ha sagt til deg selv «jeg er for syk» eller «jeg velger å ikke belaste et barn med meg og mine gener». Du kunne ha valgt å heller jobbe. For har du krefter til 3 barn og 2 gamle har du krefter til en fulltidsjobb. Du bare valgte selvrealisering over jobb, fordi Norge gav deg den luksusen. Du kunne ha valgt å ikke «lobbyere» om diagnoser, men heller krysset fingrene for at den nære.fremtiden med sine designerbabyer vil gjøre folk med din og dine barns diagnoser et utdødd fenomen. Folk som står i jobb, Ts, er heller ikke friske folk. De har bare valgt ulikt deg. Slik du i ditt liv ser ned på folk som ofrer seg og sitt for fellesskapet må du godta at folk som innser at de selv er helt uviktige ser ned på deg for å være senter i eget univers. I fremtidens Norge (der dine barn blir voksne) vil «jobbe så en har til smør på grøten» være et valg alle tar. Sykdom kombinert med barn? En historie fra gamledager ingen egentlig tror på. Anonymkode: 006df...761 30
Tuba Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 Jeg tviler ikke på at du har mye å gjøre men det har vi alle. Alle burde bidra til felleskapet gjennom FaU ol. 17
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Men Ts da. Det er jo du som har valgt det livet du lever. Du må ikke bry deg med de gamle bestemødrene - staten tar seg helt ok av dem, og mer enn «helt ok» bør ingen forlange av alderdommen. Som oftest er «døden ville vært å foretrekke» den alderdommen som venter folk flest. Og det er ålreit. Du kunne ha valgt å ikke få barn. Du kunne ha sagt til deg selv «jeg er for syk» eller «jeg velger å ikke belaste et barn med meg og mine gener». Du kunne ha valgt å heller jobbe. For har du krefter til 3 barn og 2 gamle har du krefter til en fulltidsjobb. Du bare valgte selvrealisering over jobb, fordi Norge gav deg den luksusen. Du kunne ha valgt å ikke «lobbyere» om diagnoser, men heller krysset fingrene for at den nære.fremtiden med sine designerbabyer vil gjøre folk med din og dine barns diagnoser et utdødd fenomen. Folk som står i jobb, Ts, er heller ikke friske folk. De har bare valgt ulikt deg. Slik du i ditt liv ser ned på folk som ofrer seg og sitt for fellesskapet må du godta at folk som innser at de selv er helt uviktige ser ned på deg for å være senter i eget univers. I fremtidens Norge (der dine barn blir voksne) vil «jobbe så en har til smør på grøten» være et valg alle tar. Sykdom kombinert med barn? En historie fra gamledager ingen egentlig tror på. Anonymkode: 006df...761 Dette er den mest usmakelige kommentaren jeg noensinne har lest. «Drit i de gamle», «burde ikke fått barn»....for øvrig så heter det «salt i grøten»... Stå på TS! Alt godt for deg og dine! Anonymkode: 65d70...f0b 21
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 Fau tar seriøst ikke mye tid i løpet av et år, så den biten bør alle kunne ta. Alle har sine problemer de ikke forteller om, men alle må dele på ansvaret om barna sine liv på skolen. Anonymkode: 8c479...31f 19
Helgeline Skrevet 5. februar 2021 #14 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men Ts da. Det er jo du som har valgt det livet du lever. Du må ikke bry deg med de gamle bestemødrene - staten tar seg helt ok av dem, og mer enn «helt ok» bør ingen forlange av alderdommen. Som oftest er «døden ville vært å foretrekke» den alderdommen som venter folk flest. Og det er ålreit. Du kunne ha valgt å ikke få barn. Du kunne ha sagt til deg selv «jeg er for syk» eller «jeg velger å ikke belaste et barn med meg og mine gener». Du kunne ha valgt å heller jobbe. For har du krefter til 3 barn og 2 gamle har du krefter til en fulltidsjobb. Du bare valgte selvrealisering over jobb, fordi Norge gav deg den luksusen. Du kunne ha valgt å ikke «lobbyere» om diagnoser, men heller krysset fingrene for at den nære.fremtiden med sine designerbabyer vil gjøre folk med din og dine barns diagnoser et utdødd fenomen. Folk som står i jobb, Ts, er heller ikke friske folk. De har bare valgt ulikt deg. Slik du i ditt liv ser ned på folk som ofrer seg og sitt for fellesskapet må du godta at folk som innser at de selv er helt uviktige ser ned på deg for å være senter i eget univers. I fremtidens Norge (der dine barn blir voksne) vil «jobbe så en har til smør på grøten» være et valg alle tar. Sykdom kombinert med barn? En historie fra gamledager ingen egentlig tror på. Anonymkode: 006df...761 Fy f... for et bedritent menneskesyn og samfunnssyn du har. Snakker om at ts har «valgt» å arve på dårlige gener... og at gamle folk ikke har livets rett. Nazisme. Designerbabyer og ja....riktig. Ts gjør en kjempejobb for samfunnet. Uten pårørende stopper alt opp, og familie har en stor egenverdi. Alle mennesker er like mye verdt, enten de har lønnsarbeid eller ikke. Tro det eller ei, men barn med diagnoser og gamle med demens er like mye verdt som deg. Hilsen fulltidsarbeidende firebarnsmor som med god samvittighet velger bort FAU-tøvet. 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #15 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg jobber, mannen jobber, vi har 5 barn. Og jeg sitter kronisk i FAU. Hvor mye tid tror dere egentlig det tar? Jeg har hatt barn i barnehage og på skole i snart 20 år og ender alltid med å melde meg frivillig fordi jeg blir flau av alle som bare ser ned i gulvet og later som de ikke er der når det er tid for valg. Cry me a river build a bridge and get over it. Anonymkode: 20550...e95 Hvorfor melder aldri din mann seg? Blir du flau av han og? Anonymkode: c25a5...e83 10
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #16 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor melder aldri din mann seg? Blir du flau av han og? Anonymkode: c25a5...e83 Nei han sitter i FAU i barnehagen, jeg i skolen. Anonymkode: 20550...e95 17
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 Hvorfor i huleste jobber du i frivillige organisasjoner dersom du er så sliten og ikke kan jobbe? Et utrolig spesielt valg. Du får kutte ned på andre ting som feks de FRIVILLIGE organisasjonene Anonymkode: f7e9b...0ef 28
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #18 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei han sitter i FAU i barnehagen, jeg i skolen. Anonymkode: 20550...e95 😇 Anonymkode: c25a5...e83
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😇 Anonymkode: c25a5...e83 Du må gjerne mene det men hvem tenker du skal sitte i FAU? For skal man tro denne tråden så skal de som er hjemmeværende slippe for de har så mye annet å drive med og de som er i jobb har mer enn nok med det. Både jeg og mannen er engasjert i barna og deres hverdag. Og det kan man fint være uten å være med i FAU. Men jeg skjønner meg bare ikke på dere som tenker at dette får noen andre ta seg av. Altså det krever veldig lite. Anonymkode: 20550...e95 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 Og alt du gjør ts, det gjør også andre men i tillegg har de jobb. Du er ikke mer unik enn andre, du har det ikke vanskeligere enn andre. Det er slett ikke sånn at alle som jobber er friske, mange er faktisk syke med behandling og oppfølging som må tas selv om man er i full jobb. Du har valgt det livet du lever, du eller mannen bør likevel kunne ofre en-to timer i uka ett år for å ta din del i FAU. Anonymkode: c27f6...23e 27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå