Gå til innhold

Dumt sp, tørker ting i kulde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.. jeg har renset madrass med teppe renser. Den ble ikke så tørr som jeg trodde den skulle bli, så nå står den på høykant og soverom vindu helt oppe.

men så begynte jeg å tenke, det er minus grader ute, hjelper dette egentlig på tørkeprosessen ?😅 har dere ev tips til hva jeg burde gjøre?

Anonymkode: 0ba3d...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det tørker så tar det hvertfall mye lengre tid. 

Anonymkode: ca2e9...33d

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis det tørker så tar det hvertfall mye lengre tid. 

Anonymkode: ca2e9...33d

Så jeg burde lukke vinduet igjen? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så jeg burde lukke vinduet igjen? 😅

Ja

Veske fryser, uansett om den er «fanget» i tekstiler eller i en sølepytt.

• Liker 3
Gjest førstedamen
Skrevet

Legg på varmekabler i gang eller på badet

Skrevet
2 minutter siden, førstedamen said:

Legg på varmekabler i gang eller på badet

Det er det Ikke plass til, men skal med å hente en vifte ovn i boden .. bedre enn ingenting ? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det Ikke plass til, men skal med å hente en vifte ovn i boden .. bedre enn ingenting ? 😅

Bedre enn ingenting. Den bør tørke så fort som mulig. Kjipt om den begynner å lukte surt... 

Anonymkode: 85a4d...0c2

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bedre enn ingenting. Den bør tørke så fort som mulig. Kjipt om den begynner å lukte surt... 

Ja. Hva kan jeg gjøre? Hårføner ?😅 det er ikke så dypt heldigvis tror jeg .. men jeg trodde den suge delen skulle tørke den mye mer 

Skrevet

nei

de våte skoene mine har stått ute i en uke nå. de er enda ikke tørre. jeg tror faktisk de er like våte. om sommeren tar det ca. et døgn før de er tørre. så det beviser at ting ikke tørker i kulde

Anonymkode: 12d5a...bd1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja. Hva kan jeg gjøre? Hårføner ?😅 det er ikke så dypt heldigvis tror jeg .. men jeg trodde den suge delen skulle tørke den mye mer 

Jeg regner med du har det passelig varmt hos deg, type 20-22 grader? Så hvis du setter inn en varmeovn som varmer opp rommet, så går det nok fint. Hadde den vært våt på midten, ville det vært lurt å hoppe på den/massere den med jevne mellomrom for å spre fukta etter hvert som madrassen tørker. På den måten tørker den raskere, og sjansen for mugg blir mindre. Rister på dyner og puter også for å spre fuktigheten jevnt over, og ikke sentrert på ett sted. 

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg tørker klær ute hele året - det går lenger tid, men de blir tørre.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg regner med du har det passelig varmt hos deg, type 20-22 grader? Så hvis du setter inn en varmeovn som varmer opp rommet, så går det nok fint. Hadde den vært våt på midten, ville det vært lurt å hoppe på den/massere den med jevne mellomrom for å spre fukta etter hvert som madrassen tørker. På den måten tørker den raskere, og sjansen for mugg blir mindre. Rister på dyner og puter også for å spre fuktigheten jevnt over, og ikke sentrert på ett sted. 

Ja, nå står air condition på og vifte ovn. Jeg gikk over med hårføner der det var ekstra vått :fnise: 

den er nesten tørr :) jeg har latt den stå i høyden mens den tørker 

Skrevet

Tørker klær ute hele året. Som andre sier, det tar lengre tid, men det blir tørt. Nå er det sol og, så da er klærne faktisk helt tørre etter 4 - 5 timer, fordi om det er - 7 grader ute.

Anonymkode: 133e0...3d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Surner ting i kulda? Nei, selvsagt ikkje. 

Skrevet
Gagaen skrev (På 6.2.2021 den 14.21):

Surner ting i kulda? Nei, selvsagt ikkje. 

I minusgrader? Nei. I et normaltemperert rom med åpent vindu? Ja, selvsagt kan det det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...