AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Ok.. jeg har renset madrass med teppe renser. Den ble ikke så tørr som jeg trodde den skulle bli, så nå står den på høykant og soverom vindu helt oppe. men så begynte jeg å tenke, det er minus grader ute, hjelper dette egentlig på tørkeprosessen ?😅 har dere ev tips til hva jeg burde gjøre? Anonymkode: 0ba3d...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Hvis det tørker så tar det hvertfall mye lengre tid. Anonymkode: ca2e9...33d 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis det tørker så tar det hvertfall mye lengre tid. Anonymkode: ca2e9...33d Så jeg burde lukke vinduet igjen? 😅 Anonymkode: 0ba3d...fb7
PurpleRain Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jeg burde lukke vinduet igjen? 😅 Anonymkode: 0ba3d...fb7 Ja Veske fryser, uansett om den er «fanget» i tekstiler eller i en sølepytt. 3
Gjest førstedamen Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 Legg på varmekabler i gang eller på badet
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 2 minutter siden, førstedamen said: Legg på varmekabler i gang eller på badet Det er det Ikke plass til, men skal med å hente en vifte ovn i boden .. bedre enn ingenting ? 😅 Anonymkode: 0ba3d...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det Ikke plass til, men skal med å hente en vifte ovn i boden .. bedre enn ingenting ? 😅 Anonymkode: 0ba3d...fb7 Bedre enn ingenting. Den bør tørke så fort som mulig. Kjipt om den begynner å lukte surt... Anonymkode: 85a4d...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Bedre enn ingenting. Den bør tørke så fort som mulig. Kjipt om den begynner å lukte surt... Anonymkode: 85a4d...0c2 Ja. Hva kan jeg gjøre? Hårføner ?😅 det er ikke så dypt heldigvis tror jeg .. men jeg trodde den suge delen skulle tørke den mye mer Anonymkode: 0ba3d...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 nei de våte skoene mine har stått ute i en uke nå. de er enda ikke tørre. jeg tror faktisk de er like våte. om sommeren tar det ca. et døgn før de er tørre. så det beviser at ting ikke tørker i kulde Anonymkode: 12d5a...bd1 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 Ting tørker også i kulde, det tar bare mye lengre tid https://dinside.dagbladet.no/bolig/du-kan-torke-klaer-ute-selv-om-det-er-kaldt/61011496 Anonymkode: 44b76...b73 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja. Hva kan jeg gjøre? Hårføner ?😅 det er ikke så dypt heldigvis tror jeg .. men jeg trodde den suge delen skulle tørke den mye mer Anonymkode: 0ba3d...fb7 Jeg regner med du har det passelig varmt hos deg, type 20-22 grader? Så hvis du setter inn en varmeovn som varmer opp rommet, så går det nok fint. Hadde den vært våt på midten, ville det vært lurt å hoppe på den/massere den med jevne mellomrom for å spre fukta etter hvert som madrassen tørker. På den måten tørker den raskere, og sjansen for mugg blir mindre. Rister på dyner og puter også for å spre fuktigheten jevnt over, og ikke sentrert på ett sted. Anonymkode: 85a4d...0c2 2
Gjest Føsleguri Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 Jeg tørker klær ute hele året - det går lenger tid, men de blir tørre.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg regner med du har det passelig varmt hos deg, type 20-22 grader? Så hvis du setter inn en varmeovn som varmer opp rommet, så går det nok fint. Hadde den vært våt på midten, ville det vært lurt å hoppe på den/massere den med jevne mellomrom for å spre fukta etter hvert som madrassen tørker. På den måten tørker den raskere, og sjansen for mugg blir mindre. Rister på dyner og puter også for å spre fuktigheten jevnt over, og ikke sentrert på ett sted. Anonymkode: 85a4d...0c2 Ja, nå står air condition på og vifte ovn. Jeg gikk over med hårføner der det var ekstra vått den er nesten tørr jeg har latt den stå i høyden mens den tørker Anonymkode: 0ba3d...fb7
skrue Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Om det er kaldt tørt vær så vil is og snø forsvinne, men det tar lenger tid. Fenomenet kalles sublimasjon. Om man tørker klær ute er det naturlig nok lurt å fjerne så mye fuktighet som mulig først (sentrifugering). https://www.yr.no/artikkel/isen-kan-forsvinne-i-minusgrader-1.10914199
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Tørker klær ute hele året. Som andre sier, det tar lengre tid, men det blir tørt. Nå er det sol og, så da er klærne faktisk helt tørre etter 4 - 5 timer, fordi om det er - 7 grader ute. Anonymkode: 133e0...3d0 1
Gjest Gagaen Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bedre enn ingenting. Den bør tørke så fort som mulig. Kjipt om den begynner å lukte surt... Anonymkode: 85a4d...0c2 Surner ting i kulda? Nei, selvsagt ikkje.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Gagaen skrev (På 6.2.2021 den 14.21): Surner ting i kulda? Nei, selvsagt ikkje. I minusgrader? Nei. I et normaltemperert rom med åpent vindu? Ja, selvsagt kan det det. Anonymkode: 85a4d...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå