Gå til innhold

Ca pris på "basic" oppussing av kjeller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjeller uten kjellerlukt, ingen fukt og råteskader osv. Muren har vært støttet opp mer i ettertid. 

Har et evigvarende problem med at rørene fryser ved inntaket (må ha vann stående til svak renning på kalde dager), og har rør lengre inn i kjeller som fryser.

Ser for meg oppussing som består av isolering av yttervegger(inne)/fixing av rør eller noe som garanterer at frosne rør er en saga blott.

Trenger ikke nye rom i kjeller eller fin fasade av vegger osv. Bare noe som holder kulden ute. 

Hva hadde dere sett for dere at noe slikt kostet? Hva ville dere betalt? Er det urimelig å få noe slikt til ca hundre tusen?

Anonymkode: 282af...62f

Skrevet

Nei det bør være fullt mulig. Vi pusset opp kjeller til å være et oppholdsrom og det kom vel ca på 150-200000. 

Anonymkode: f86ef...3c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det bør være fullt mulig. Vi pusset opp kjeller til å være et oppholdsrom og det kom vel ca på 150-200000. 

Gjorde dere det selv eller leide dere inn noen som gjorde alt?

Har ressurser som kan hjelpe med mye, men har egentlig lyst å bare få det i orden av noen som kan faget og kan gi en garanti på at det er i orden. (spes mtp rør)

Anonymkode: 282af...62f

Skrevet

Gjorde nesten ingenting selv, kun riving av vegger og gulv innvendig. Fagfolk støpte nytt gulv, la varmekabler, nye vegger og spotter i tak. Vet ikke total pris da vi tok badet pluss et rom til samtidig, men estimerer 200000 på kjelleren. Det som dro opp prisen var elektriker. Og om du ikke trenger det så bør 100000 holde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjorde nesten ingenting selv, kun riving av vegger og gulv innvendig. Fagfolk støpte nytt gulv, la varmekabler, nye vegger og spotter i tak. Vet ikke total pris da vi tok badet pluss et rom til samtidig, men estimerer 200000 på kjelleren. Det som dro opp prisen var elektriker. Og om du ikke trenger det så bør 100000 holde.

Vet du hva prisen var kun for å støpe nytt gulv? Hvor mange kvm?

Anonymkode: 770f4...74e

Skrevet

Jeg har lyst til å lage leilighet i kjelleren min. Bad, kjøkken, stue og soverom. Noen som vet pris på det? Jeg kan gjøre mye selv. 

Anonymkode: c25d5...d66

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har lyst til å lage leilighet i kjelleren min. Bad, kjøkken, stue og soverom. Noen som vet pris på det? Jeg kan gjøre mye selv. 

Jeg brukte rundt 500000 kr på det. Får inn leie på 8000 kr i mnd, så lønner seg iallefall godt her. 

Jeg gjorde ingenting annet enn å tegne planløsning og bestemme meg for glis, farger, kjøkken og baderomsinnredning. 

Anonymkode: a97f4...362

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg brukte rundt 500000 kr på det. Får inn leie på 8000 kr i mnd, så lønner seg iallefall godt her. 

Jeg gjorde ingenting annet enn å tegne planløsning og bestemme meg for glis, farger, kjøkken og baderomsinnredning. 

Anonymkode: a97f4...362

Så kan regne med 300 000 ca? Jeg gjør mye selv. Pappa er elektriker og bror er rørlegger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...