Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, venninnen min har prøvd å ta livet sitt denne uken, jeg skal møte henne og prate. Trenger sårt råd og tips om hva jeg må si, som hun trenger å høre... Hva er det greit å spørre om osv? Takk for alle svar på forhånd, jeg trenger det

Anonymkode: 4f674...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her vet hva hun trenger å høre, det er det kun hun som gjør. Nettopp derfor kan du spørre henne også. Det er ikke noe galt i å si til henne at du faktisk ikke vet hva du skal si. Det viktigste er at du faktisk møter henne og viser at du er glad i henne. 

Noen konkrete forslag:
«Jeg er så glad i deg og jeg vil alltid være her for deg. Jeg håper du vet jeg setter pris på deg og din blablabla. jeg synes det er så trist og fælt det som skjedde. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.... ønsker du å prate om det? Hva har du behov for?». 
Med dette gir du henne mulighet til å styre samtalen. Kanskje ønsker hun å prate om helt andre ting. Akkurat som at folk med feks kreft kanskje ikke ønsker å prate om sykdommen sin i møte med andre. Det er helt individuelt.

Anonymkode: 420ee...1e2

• Liker 1
Skrevet

Bare vær der for henne. Det er det viktigste. At hun føler at du støtter henne og ikke dømmer. ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...