Gå til innhold

Fått bekymringsmelding til BV fordi ungen ikke tålte å bli snakket til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har sendt bekymringsmelding til barnevernet fordi en unge så ut til å bli fysisk og psykisk mishandlet. Vårt barn har vært på besøk der en gang i fjor og lå da over. Disse foreldrene har da kontret og meldt oss til bv fordi barnet vårt begynte å gråte om det fikk tilsnakk. 

Fikk vite dette av en bekjent som var tilstede da pårørende ringte barnevernet. Kjenner ikke på noen måte at vi har noe å frykte, men huffer meg litt om det blir vas på døra. Kommer de uanmeldt på besøk for sånne fjåsette hevne meldinger også?

Anonymkode: 5bac0...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tror jeg ikke på.

• Liker 9
Skrevet
TheTrollHunter skrev (2 minutter siden):

Denne tror jeg ikke på.

Og hvorfor det? Kjenner jeg blir irritert, for det er sant. 

• Liker 3
Skrevet
TheTrollHunter skrev (25 minutter siden):

Denne tror jeg ikke på.

Jeg tror på den 🙂

Anonymkode: 630ad...0e8

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, TheTrollHunter said:

Denne tror jeg ikke på.

Og da følte du for å kommentere dette enda du ikke trur på det? Slutt å skap deg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble utsatt for massiv omsorgssvikt når jeg var liten men INGEN ringte BV. Typ vold, rus, overgrep osv.. Men jeg ringer man inn fordi en unge ikke takler å bli snakket til? 

Fy faen det er forskjell på folk😂🙈

Anonymkode: 9d516...3b1

• Liker 6
Skrevet

Oi, ja. Hm. Har selv et barn som gråter skikkelig når han blir snakket strengt til. Faren hans er samme greia, bare at han blir driiiiiitsur. Tror det går i familien... Barnet er veldig følsom for strenge stemmer. Tror jeg var det selv og når jeg var liten.  men skolen virker faktisk bekymret for det.

Anonymkode: c8b96...9e7

Skrevet

Antageligvis tar barnevernet et møte med dere, og hvis de finner grunnlaget for tynt og sannsynligvis en "hevnmelding"; så henlegger de saken. De dukker ikke plutselig og uanmeldt opp ut av intet.

Anonymkode: d6710...519

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Antageligvis tar barnevernet et møte med dere, og hvis de finner grunnlaget for tynt og sannsynligvis en "hevnmelding"; så henlegger de saken. De dukker ikke plutselig og uanmeldt opp ut av intet.

Anonymkode: d6710...519

Det spørs jo på hva innholdet i bekymringsmeldingen er.

Anonymkode: dca89...7ef

• Liker 1
Skrevet

Barnevernet kommer ikke uanmeldt på besøk med mindre det er alvorlig/akutt bekymring. Det at barnet deres gråter pga. tilsnakk av andre voksne er ikke unormalt. Med tanke på at dere har vært bekymret for deres barn, er det ikke usannsynlig at de snakker til andre barn på en måte som ikke er greit også. Det verste som kan skje er at barnevernet vil snakke med dere, og tar kontakt slik at dere kan ha et møte hos dem. Det er ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: ad4fd...00a

• Liker 2
Skrevet

Dette har ingen grep i virkeligheten. 

Anonymkode: 99bb1...d5f

Skrevet

Hvis dette har noe rot i virkeligheten, så må det ligge mer bak enn det TS skriver. 

Anonymkode: 9a35c...dd7

Skrevet

Nei de ikke på uameldt besøk,det gjør de bare når er alvorlige bekymringsmeldinger. Men du må forberede deg på hjemmebesøk av barnevernet,men da avtalt besøk.

Anonymkode: ada40...708

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barnevernet kommer ikke uanmeldt på besøk med mindre det er alvorlig/akutt bekymring. Det at barnet deres gråter pga. tilsnakk av andre voksne er ikke unormalt. Med tanke på at dere har vært bekymret for deres barn, er det ikke usannsynlig at de snakker til andre barn på en måte som ikke er greit også. Det verste som kan skje er at barnevernet vil snakke med dere, og tar kontakt slik at dere kan ha et møte hos dem. Det er ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: ad4fd...00a

Tja jeg syns hjemmebesøk er hakke verre enn bare ett møte på deres kontor. 

Anonymkode: ada40...708

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samboer har sendt bekymringsmelding til barnevernet fordi en unge så ut til å bli fysisk og psykisk mishandlet. Vårt barn har vært på besøk der en gang i fjor og lå da over. Disse foreldrene har da kontret og meldt oss til bv fordi barnet vårt begynte å gråte om det fikk tilsnakk. 

Fikk vite dette av en bekjent som var tilstede da pårørende ringte barnevernet. Kjenner ikke på noen måte at vi har noe å frykte, men huffer meg litt om det blir vas på døra. Kommer de uanmeldt på besøk for sånne fjåsette hevne meldinger også?

Dette var så fjåsette og vas skrevet at jeg tror ikke noe på det.. 

Anonymkode: 838e3...52f

Skrevet

Slapp av, saken vil bli henlagt

Anonymkode: 9a389...da6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...