Gå til innhold

Sår i nesen som ikke gror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta kontakt med lege, men vil høre om noen andre har vært borti lignende.

Det dukket opp under graviditeten for over ett år siden, brukte mye nesespray. Det sitter helt ytterst i neseboret. Fryktelig plagsomt da det ofte renner av dette neseboret også. Har ikke brukt nesespray siden januar i fjor. Det hender det kan komme litt sur lukt av væsken fra Ness. 

Anonymkode: d4a3c...9fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta opptil 2 år før slimhinnene har helet seg etter bruk av nesespray. Du må la såret være helt i fred

Anonymkode: c09b7...5c6

Skrevet

Det er en olje du får kjøpt på apoteket. Hør med dem. 

Anonymkode: 02cd7...86c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal ta kontakt med lege, men vil høre om noen andre har vært borti lignende.

Det dukket opp under graviditeten for over ett år siden, brukte mye nesespray. Det sitter helt ytterst i neseboret. Fryktelig plagsomt da det ofte renner av dette neseboret også. Har ikke brukt nesespray siden januar i fjor. Det hender det kan komme litt sur lukt av væsken fra Ness. 

kan høres ut som symptom på kreft, kom deg til legen!.

Anonymkode: 4da03...c13

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mener du det? Hva slags type kreft da? 😥 Nå ble jeg redd.....😔😥

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du det? Hva slags type kreft da? 😥 Nå ble jeg redd.....😔😥

Føflekkreft. Dra til legen, ja

Anonymkode: eb239...e9d

Skrevet

Plateepitelkreft mener jeg, gikk litt fort.

Anonymkode: eb239...e9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Trenger ikke skremme ts unødvendig da...

Sår som ikke gror kan være tegn på kreft, men ts nevner ikke noen andre symptomer på det. 

Det er nok bare noe helt ufarlig :) kom deg til legen så slipper du å bekymre deg mer enn du må. 

Anonymkode: a5499...b12

• Liker 6
Skrevet

Kan være gule stafylokokker også. De setter seg gjerne i nesen. Slet med det samme selv. Fikk antibiotika salve av legen og da forsvant det 😊 

• Liker 3
Skrevet
Anjatapinjata skrev (1 time siden):

Kan være gule stafylokokker også. De setter seg gjerne i nesen. Slet med det samme selv. Fikk antibiotika salve av legen og da forsvant det 😊 

Hvor lenge hadde du sår? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor lenge hadde du sår? 

kjenner en som hadde sår en stund, når han først gikk til legen så var det for sent, men han kjempet til siste slutt..  

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

kjenner en som hadde sår en stund, når han først gikk til legen så var det for sent, men han kjempet til siste slutt..  

Jeg blir jo livredd når jeg leser sånt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir jo livredd når jeg leser sånt 

Ikke tenk på kreft eller det verste. Jeg ble anbefalt en olje, husker ikke hva den heter, men den fås på apotek. Hadde gått lenge med sår i nesa som ikke ville gro uten å være en som peller meg i nesa. 

Nå har jeg fått noe som ligner igjen, tjue år senere. Legen tok en titt i nesa og sa at det er en betennelse, men jeg fikk ikke noe for det. Det gjorde vondt på den ene siden når legen lyste inn med en "penn", og legen sa at det var trangt der. Da forklarte jeg at en "venn" hadde brukket nesa mi når jeg var tjue. Aha, sa legen, det forklarer, du har hatt et brudd. 

Har ikke samme symptomer som da jeg var ung, men litt rar lukt av og til. Legen anbefalte otrivin for å åpne opp og olje hvis det ikke ga seg. Har ikke hatt symptomer på de siste ukene. Men ikke tenk kreft, ta en prat med legen din. 

Anonymkode: 02cd7...86c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor lenge hadde du sår? 

Lenge, flere mnd. Har også fått de tilbake ett par ganger etterpå men behandlet med krem igjen å det har forsvunnet😊 bare google stafylokokker i nesen. 

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Har snakket med andre familiemedlemmer som har slitt med det samme, da fikk de vite at det var rhinitis sicca. Når jeg leser om det minner det veldig om det jeg har, men skal til legen. 

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Jeg har vært hos legen og fikk påvist rhinitis sicca. Fikk en salve som består av antibiotika og kortison. Sårene og den sure lukten er nå borte. Vil uansett anbefale andre som leser denne tråden og som er tilsvarende situasjon om å oppsøke lege. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde sår i nesen i flere mnd etter å ha pirket opp ei skorpe. Typisk at jeg gjør om vinteren. Et år etter gjorde jeg det samme. smurte på lypsyl inn i nesen på såret. borte på 3 dager. Så det er mitt nye triks.

Anonymkode: bf757...b21

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 14.54):

Hvor lenge hadde du sår? 

Anjatapinjata skrev (På 6.2.2021 den 18.58):

Lenge, flere mnd. Har også fått de tilbake ett par ganger etterpå men behandlet med krem igjen å det har forsvunnet😊 bare google stafylokokker i nesen. 

Heihei, jeg håper det går fint at jeg spør deg hva kremmen heter som du brukte? Både jeg og min mann sliter med stafylokokker i nesen og det har vi gjort i flere måneder nå. Fram til nå har ikke antibiotika krem eller inntak av antibiotika hjulpet og vi begynner å bli ganske lei ! Alt hjelpen vi kan få tar vi veldig gjerne i mot. Og hvis det er noe spesielt du gjorde for a bli kvitt det, vil jeg veldig gjerne høre om det ☺️ 

Skrevet

Jeg hadde sår i fem år. Slimhinner gror sakte. Så lenge du ikke har svart flekk eller lignende, må du ikke bekymre deg. Du kan bruke fucidin salve. 

Anonymkode: 624ea...b9d

• Liker 1
Skrevet
Nata123 skrev (20 timer siden):

Heihei, jeg håper det går fint at jeg spør deg hva kremmen heter som du brukte? Både jeg og min mann sliter med stafylokokker i nesen og det har vi gjort i flere måneder nå. Fram til nå har ikke antibiotika krem eller inntak av antibiotika hjulpet og vi begynner å bli ganske lei ! Alt hjelpen vi kan få tar vi veldig gjerne i mot. Og hvis det er noe spesielt du gjorde for a bli kvitt det, vil jeg veldig gjerne høre om det ☺️ 

Fucidin😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...