Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Hamar? Hvilke områder er hyggelige? Kan man pendle greit til Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen Hamarfolk her inne?

Anonymkode: 17436...389

Skrevet

Er oppvokst sentralt i Hamar. Det var gjennomgående lavt utdanningsnivå der for 10-15 år siden, og mye intoleranse (rasisme/ homofobi). De mest brukte skjellsordene var «homse» og «neger». Jeg er etnisk norsk og heterofil, men syntes alltid at det var lavmål. 😅 Det var også en del fyll og slåssing i helgene, men jeg fikk ikke inntrykk av at det var mye narkotika i omløp. Kulturlivet var ganske labert. Men det virker som om både kulturliv, utdanningsnivå og toleranseterskelen har bedret seg litt etterhvert! 

En venninne som har flyttet tilbake med egne barn, skryter av barnehagen, men er ikke like fornøyd med skolen.

Det pleide å være en hyggelig gågate, men nå er det mest kjøpesentre. Er ofte på besøk, men jeg synes at det har blitt en ganske identitetsløs by, uten tydelige møtesteder.

Har også blitt kjent med noen innflyttere som synes at det var vanskelig å skaffe seg en omgangskrets / bli ordentlig «integrert». 

Togene er stabile, men det blir jo en del reisetid. De skal bygge dobbeltspor, det skal redusere reisetiden litt på sikt.

Veinettet mellom Hamar og Oslo er helt supert!

Jeg bor (og jobber) i Oslo, og ville ha valgt Eidsvoll/ Fredrikstad / Kongsberg fremfor Hamar. Det er ganske få av vennene mine fra barndommen som har flyttet «hjem» etter at de fikk barn. Det er lang pendlervei, og boligprisene er høye til å være så langt fra Oslo. Føler meg illojal når jeg skriver dette, for det ble visst mest negativt. Men jeg er i det minste ærlig. 😬

Dersom du vil flytte «i den retningen» ville jeg ha vurdert boliger på Ottestad eller Jessnes, dersom du skal bo i Hamar by er Sagatun og Martodden/ Domkirkeodden fine områder.

Anonymkode: d5dc2...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...