AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Vet ikke helt hva dette er egentlig, men hun pleier stort sett være i litt dårlig humør om jeg gjør eller forsøker å gjøre noe praktisk. Spesielt dersom jeg bruker tid på noe. Dette er såklart minus de gangene det er noe prekært som har skjedd, som krever umiddelbar handling. Jeg er ikke proff til noe og har vært bygutt i mange år. Ergo så lærer jeg mens jeg holder på. Huset vårt er slitt og bærer preg av null oppussing siden 60 tallet. Jeg har derfor fjernet gamle vinylgulv på noen rom, slipt tregulvene under, malt vegger, gulv og sparklet alt mulig med treplast. Siden vi har 3 unger, ønsker jeg ikke at dem skal bli flau over å ha besøk om noen år og har derfor bare kjørt på. Damen sier det ikke, men jeg tror hun bare ønsker å vente 20 år og betale noen proffe til å gjøre jobben. Men hva kan årsaken være til at hun ikke vil at jeg skal gjøre noe? For det gjør hun ikke og hun blir amper om jeg sier noe om det. Har laget mye rart i garasjen de siste årene, plantet mye stæsj og gjort en del inne. Til nå har hun ikke sakt 1 positiv ting og sier jeg heller burde brukt tiden på å vaske gulvet. Anonymkode: 16fc1...85a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Oj, det var rart. Så fint at du gjør sånne ting 😍 når mannen min pusser opp, blir jeg veldig glad. Særlig når det skjer på hans initiativ. Eneste jeg kan se for meg er at hun kanskje vil at dere skal finne på noe sammen? At hun kanskje ikke alltid har energi til alle tre ungene på én gang? Vår situasjon er slik nå, det er et rom som vi holder på å pusse opp, jeg er høygravid, og denne helgen skal mannen altså gjøre det fordi jeg ikke orker. Vi har en aktiv treåring, og vi må prøve å finne på noe moro uten pappa denne helgen. Anonymkode: e5bae...a94 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Kanskje du ikke gjør en så god jobb som du tror ? Her er utelampa ved inngangsdøra skeiv, fordi mannen ikke gadd å bruke vater da han monterte den. Da han byttet gulv glemte han en liten 2x3 cm bit ved siden av trappa. Begge deler irriterer meg litt... Anonymkode: 4913b...073 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Kanskje hun er sliten og trenger deg ift unger og vanlig husarbeid - og dermed blir gretten når du heller prioriterer ikke-helt-nødvendig oppussing? Anonymkode: 83057...a93 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eneste jeg kan se for meg er at hun kanskje vil at dere skal finne på noe sammen? At hun kanskje ikke alltid har energi til alle tre ungene på én gang? Vår situasjon er slik nå, det er et rom som vi holder på å pusse opp, jeg er høygravid, og denne helgen skal mannen altså gjøre det fordi jeg ikke orker. Vi har en aktiv treåring, og vi må prøve å finne på noe moro uten pappa denne helgen. Anonymkode: e5bae...a94 Grunnen til at jeg skrev her nå, er at jeg hadde fritt i dag og begynt på ganggulvet. Sa til henne at jeg var usikker på om jeg skulle legge gulvbelegg oppå tregulvet eller bare gjøre det enkelt å fuge i mellom sprekkene. Hun bare så surt på meg i noen sekunder og fortsatte med strikking. Ikke ofte, jeg gjør noe slikt på kveld eller når ungene er hjemme heller. Jobber mye langvakter og natt. Skulle ønske hun var litt som du at hun kunne deltatt litt selv. Hun er praktisk anlagt og kanskje mer en meg sånn i utgangspunktet. Anonymkode: 16fc1...85a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje du ikke gjør en så god jobb som du tror ? Her er utelampa ved inngangsdøra skeiv, fordi mannen ikke gadd å bruke vater da han monterte den. Da han byttet gulv glemte han en liten 2x3 cm bit ved siden av trappa. Begge deler irriterer meg litt... Anonymkode: 4913b...073 Nei det kan godt hende, men skal mye til å gjøre det styggere en hva det er / var. Gammelt, slitt og de som har bodd her, har ikke brydd seg om noe estetisk. Spesielt ikke på loftet. En sponplate her og et panel der. Har liksom ikke gjort noe mye snekker arbeid annet en å fjernet sponplater i trappoppgangen. Fant det originale gelenderet på mørkloftet og var ganske pent. Måtte bare lage 1 stk kopi av en stolpe. Men det ble fint til slutt, det vet jeg. Anonymkode: 16fc1...85a 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Du skal ikke spørre henne hvorfor hun blir grinete når du pusser opp? Jeg er perfeksjonist, så hadde sikkert stått over gubben om han satt i gang. Men det er ingen fare for at han gjør det, så hadde blitt rimelig glad om det skjedde😉 Støyer du mye? Kommer du innom og spør om meningen hennes eller bare kjører du på? Er hun irritert på deg når du gjør andre ting? Klager du på at hun ikke hjelper til? Anonymkode: 6c68b...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Bruk håndverkere så blir jobben gjort riktig, og den blir gjort pent. For 1,5 år siden fikk jeg nye naboer og mannen i det paret pusset opp alt selv. Nå har de solgt og jeg har akkurat fått nye naboer, og de river ut absolutt alt. De holdt på å le seg ihjel da de kom på visning og så hvor skjevt og stygt alt var gjort. I tillegg hadde forrige eierne valgt de billigste materialene, det er bare å hive alt sammen. De nye eierne har ansatt fagfolk til å pusse opp slik at de er sikre på at resultatet faktisk blir pent og holdbart. Anonymkode: e2342...957 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bruk håndverkere så blir jobben gjort riktig, og den blir gjort pent. For 1,5 år siden fikk jeg nye naboer og mannen i det paret pusset opp alt selv. Nå har de solgt og jeg har akkurat fått nye naboer, og de river ut absolutt alt. De holdt på å le seg ihjel da de kom på visning og så hvor skjevt og stygt alt var gjort. I tillegg hadde forrige eierne valgt de billigste materialene, det er bare å hive alt sammen. De nye eierne har ansatt fagfolk til å pusse opp slik at de er sikre på at resultatet faktisk blir pent og holdbart. Anonymkode: e2342...957 Vi må totalrenovere badet snart, det vil si at alt bør rives ut på badet. Så jeg tror håndverker arbeidet går dit. Dette huset ble bygget rundt 1820 og jeg vil tro 50% av alt er originalt. Det betyr at en del av sjarmen her er at dørkarm og vegger er skeiv. Men nå driver ikke jeg å snekrer så mye her inne akkurat. Anonymkode: 16fc1...85a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Vi har to små barn, mannen jobber mye og reiser mye i jobben. Når han i perioder har fri ser jeg helst at han henter barna tidlig eller at det er helt bhgfri et par dager, og at han finner på noe med dem istedet for å pusse opp (og bruke mer tid og penger enn planlagt) ellers kan han gjerne bruke tida de er i bhg til å gjøre endel av det daglige husarbeidet, hvile og være en god pappa når de kommer hjem. Han har ikke helt greie på handy greier, så jeg tror det hadde gått bedre med proff hjelp. Da det bare var oss to kunne han gjøre alt mulig for min del, men nå krever barn og alt som daglig må gjøres sitt. Anonymkode: bc5a1...f44 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Jeg forstår ikke helt... Kommuniserer dere ikke i det hele tatt? Hva med å spørre henne? Hun må da evne å svare på hvorfor hun virker grinete på grunn av dette? Kjerringer altså. Og ja, jeg er "kjerring" selv også. Men kjenner at mange kan irritere meg kraftig allikevel. Anonymkode: afb05...c45 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Dersom du er sikker på at du gjør godt arbeid så kan det hende at hun er sliten av å ta seg av barna alene, og helst ville sett at du ga henne litt avlastning fremfor å bruke tid på oppussing. Anonymkode: 4913b...073 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 Enten vil hun du skal bruke tiden annerledes, være med henne og ungene. At du skal bruke pengene annerledes (hvis dere ikke har råd til å pusse opp), eller du gjør en dårlig jobb/hun er ikke enig i det som skal gjøres. Irriterer meg litt over mannen selv fordi han har så mange prosjekter som gjerne bare blir halvferdig før han starter på noe nytt. Er ikke interessert i å ha verktøy liggende over hele huset og at det bare ser rotete og halvferdig ut. Er selfølgelig flott og han gjennomfører, men "oj må på butikken før jeg gjør ferdig badet eller gangen, så da starter jeg på kjøkkenet" er bare irriterende. En annen ting kan være at du bestemmer mye mer en henne. Mannen min skulle fikse noe på kjøkkenet, sa ifra til meg men styrte i vei slik han ville, og resultatet likte jeg ikke. Men jeg har liksom ikke så mye jeg skal ha sagt med mindre jeg deltar, som betyr å se på og skru inn en skrue eller holde noe som trenger å holdes, veldig kjedelig. Når jeg derimot har lyst å gjøre noe "tar han over" hele prosjektet og jeg må igjen "hjelpe han", mens han bestemmer alt. Det ødelegger hele min gnist til å pusse opp, når han skal ha 90% og si uansett hva vi skal gjøre. Anonymkode: 79db2...aab 2
PetterKanin Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 22.36): Bruk håndverkere så blir jobben gjort riktig, og den blir gjort pent. For 1,5 år siden fikk jeg nye naboer og mannen i det paret pusset opp alt selv. Nå har de solgt og jeg har akkurat fått nye naboer, og de river ut absolutt alt. De holdt på å le seg ihjel da de kom på visning og så hvor skjevt og stygt alt var gjort. I tillegg hadde forrige eierne valgt de billigste materialene, det er bare å hive alt sammen. De nye eierne har ansatt fagfolk til å pusse opp slik at de er sikre på at resultatet faktisk blir pent og holdbart. Anonymkode: e2342...957 Det er da fullt mulig å gjøre ting skikkelig selv om man gjør det selv.
n_97 Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 Har du prøvd å spørre? Hva grunnen er? Og om hun er misfornøyd med det du gjør? Jeg hadde bare vært glad til, så lenge arbeidet blir gjort nogenlunde grundig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå