Rannva Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Etter en svært vellykket blåbærtur var vasla naturlig nok full av blåbærflekker. Jeg regnet med at klærne var nærmest ødelagt, men fikk et supert tips. Domestos (dovask). Det er helt supert! Hadde litt rettpå flekkene, og lot det ligge i 5 min. Da jeg kom tilbake var flekkene helt borte. Ikke antydning til blålilla engang, hadde jeg sett det på tv ville jeg sagt at det var filmtriks. Etterpå vasket jeg klærne som vanlig, og de er som nye. Har hørt at det tar rødvin og andre vanskelige flekker også, men jeg har bare prøvd på blåbær. OBS: Husk å bruke den grønne, uten klor. Den blå med klor tar fargene på tøyet.
Nella Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Takk for tips Det skal jeg huske på. Det er jo liksom noe man har tilgjengelig.
Gjest Madeline Skrevet 17. august 2005 #3 Skrevet 17. august 2005 Jeg brukte en halv måleskje med vanish sammen med vaskepulveret i vaskemaskinen, og da ble blåbærflekkene helt borte.
tommeline Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 Etter en svært vellykket blåbærtur var vasla naturlig nok full av blåbærflekker. Jeg regnet med at klærne var nærmest ødelagt, men fikk et supert tips. Domestos (dovask). Det er helt supert! Hadde litt rettpå flekkene, og lot det ligge i 5 min. Da jeg kom tilbake var flekkene helt borte. Ikke antydning til blålilla engang, hadde jeg sett det på tv ville jeg sagt at det var filmtriks. Etterpå vasket jeg klærne som vanlig, og de er som nye. Har hørt at det tar rødvin og andre vanskelige flekker også, men jeg har bare prøvd på blåbær. OBS: Husk å bruke den grønne, uten klor. Den blå med klor tar fargene på tøyet. ← Interessant... sliter med noen uidentifiserbare flekker på bunadsskjorter, kanskje var dette en ide... Det ble ingen skjolder etter domestosen? Eller andre "bivirkninger"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå