AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Jeg tenkte det kanskje kunne være godt å ha en tråd for og blåse ut litt frustrasjon angående masteroppgaven som sikkert flere av oss KG-brukere holder på med for tiden? 🙂 Få det ut! 🤓 Anonymkode: 3941a...16e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Jeg kan forsåvidt starte. Har gått meg litt vill i analysedelen, og fikk derfor tips fra veileder om å skrive et utkast til metodekapittelet. Har allerede skrevet en del i forbindelse med metodeeksamen som ble levert lengre før jul, men må revidere en hel del nå som jeg vet hva jeg faktisk har gjort. Men så har jeg gått meg fast igjen, allerede på disposisjonen. Hvilken rekkefølge ting skal i, hva skal jeg ta med, hvilket vitenskapelig ståsted har jeg egentlig? Av og til føles oppgaven litt overveldende og fullt av løse tråder 🤯 så i dag er jeg sur, og angrer på at jeg startet på master 😂 Anonymkode: 3941a...16e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Gruer meg til jeg skal skrive i 2025. Tips? Anonymkode: a953c...cde
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Beste tipset som jeg fikk; ikke finn opp hjulet på nytt - det gjør bare livet vanskelig🥴 Anonymkode: 2d025...fdd 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gruer meg til jeg skal skrive i 2025. Tips? Anonymkode: a953c...cde Følg samtlige forelesninger fremover, er mitt tips nummer en. Les tidligere oppgaver jevnt og trutt, så lager du deg et bilde av hva som kreves og hvordan du kan lage din. Etter hvert som du har hatt flere og flere emner, så kan du begynne å tenke på idéer, hypoteser og annet. Anonymkode: 6c9f9...e32
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Beste tipset som jeg fikk; ikke finn opp hjulet på nytt - det gjør bare livet vanskelig🥴 Anonymkode: 2d025...fdd Det gjør bare livet vanskelig, og hjulet kommer sannsynlig til å bli rundt om du lager det også. Godt tips! Anonymkode: 6c9f9...e32 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan forsåvidt starte. Har gått meg litt vill i analysedelen, og fikk derfor tips fra veileder om å skrive et utkast til metodekapittelet. Har allerede skrevet en del i forbindelse med metodeeksamen som ble levert lengre før jul, men må revidere en hel del nå som jeg vet hva jeg faktisk har gjort. Men så har jeg gått meg fast igjen, allerede på disposisjonen. Hvilken rekkefølge ting skal i, hva skal jeg ta med, hvilket vitenskapelig ståsted har jeg egentlig? Av og til føles oppgaven litt overveldende og fullt av løse tråder 🤯 så i dag er jeg sur, og angrer på at jeg startet på master 😂 Anonymkode: 3941a...16e Been there, done that😂 lykke til. Anonymkode: d8d8c...624 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 jeg skal om 2 år skrive en oppgave på 60 poeng og vurderer litteraturstudie (for foreks å få oversikt over hva som finnes av forskning på akkurat dette området). noen gode råd, tips, hva som helst? Anonymkode: ac519...ffe
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Gruer meg til jeg skal skrive i 2025. Tips? Anonymkode: a953c...cde Jeg skal også skrive masteroppgave i 2025, vi får følge med her enn så lenge 😅 Anonymkode: 76f76...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 Jeg skal i all sannsynlighet skrive master i 2026, så henger et godt stykke unna dere andre Men jeg heier på dere! Stå på! Anonymkode: 3b3b1...81f 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan forsåvidt starte. Har gått meg litt vill i analysedelen, og fikk derfor tips fra veileder om å skrive et utkast til metodekapittelet. Har allerede skrevet en del i forbindelse med metodeeksamen som ble levert lengre før jul, men må revidere en hel del nå som jeg vet hva jeg faktisk har gjort. Men så har jeg gått meg fast igjen, allerede på disposisjonen. Hvilken rekkefølge ting skal i, hva skal jeg ta med, hvilket vitenskapelig ståsted har jeg egentlig? Av og til føles oppgaven litt overveldende og fullt av løse tråder 🤯 så i dag er jeg sur, og angrer på at jeg startet på master 😂 Anonymkode: 3941a...16e Få tak i et par-tre matteoppgaver innenfor ditt fagområde som fikk A/B, og se hva de har gjort. Bruk det som utgangspunkt for disposisjonen. Helt enig med det som står over her, det er ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt! Anonymkode: 06ba3...075
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 Å skrive masteroppgave (som jeg gjør nå) er en av de tingene jeg håper jeg ALDRI trenger å gjøre igjen. 100% negative følelser rundt oppgaven, prosessen og fremtiden. Når det pågår over uker og mnder, det tærer voldsomt på psyken. Spesielt hvis man "sliter" fra før. Anonymkode: 48982...fa9 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få tak i et par-tre matteoppgaver innenfor ditt fagområde som fikk A/B, og se hva de har gjort. Bruk det som utgangspunkt for disposisjonen. Helt enig med det som står over her, det er ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt! Anonymkode: 06ba3...075 Takk for tips, har heldigvis tilgang til flere som har fått A! Godt med gode forbilder, men i dag blir jeg litt motløs over hvor mye jobb de tydeligvis har lagt ned 🙈 og noen skriver om både fenomenologi, hermeneutikk, ontologi og epistemologi, mens andre dropper alle disse begrepene - og har likevel fått A. Syns det er litt vanskelig å vite hva jeg selv bør ta med. Det skal nevnes at jeg egentlig ikke har så veldig store ambisjoner heller.. Jeg er fornøyd med en D liksom.🤷🏻♀️ AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Å skrive masteroppgave (som jeg gjør nå) er en av de tingene jeg håper jeg ALDRI trenger å gjøre igjen. 100% negative følelser rundt oppgaven, prosessen og fremtiden. Når det pågår over uker og mnder, det tærer voldsomt på psyken. Spesielt hvis man "sliter" fra før. Anonymkode: 48982...fa9 Nei det hjelper ikke på i mørketida! 😅 det går veldig opp og ned med både selvtillit og motivasjon. Har hatt en high ganske lenge, men i dag har jeg mest lyst til å bare droppe ut. Så det går sikkert opp igjen snart, men enkelte perioder suger. 😅 Anonymkode: 3941a...16e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Få tak i et par-tre matteoppgaver innenfor ditt fagområde som fikk A/B, og se hva de har gjort. Bruk det som utgangspunkt for disposisjonen. Helt enig med det som står over her, det er ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt! Anonymkode: 06ba3...075 *masteroppgaver såklart, autocorrect! Anonymkode: 06ba3...075
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Mandag; ny uke, nye muligheter for nye nederlag. Neida. Joda. Hvordan går det? Her har jeg fått litt friskere mot etter en helg med mye søvn, håper det holder noen dager nå slik at jeg får gjort litt 🙂 Anonymkode: 3941a...16e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Mitt beste råd er ; sett deg mål (datoer for hvor langt du skal ha kommet), snakk med veileder hvis du trenger hjelp til motivasjon, vær systematisk, lever til fristene, og sist men ikke minst så ikke vær for streng mot deg selv. Å komme i mål med en masteroppgave er noe man aldri glemmer, det er stort. Du vil ikke angre 😊 Anonymkode: 7202c...565 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 På hvilken måte skiller en masteroppgave seg fra en bacheloroppgave? Altså, jeg forstår hva forskjellen er, men dere som skriver master: hvordan er arbeidet med master forskjellig fra arbeidet med bachelor? Hvis man kom seg enkelt gjennom en bachelor, vil man også klare master rimelig greit? Hva kreves mer av på en master? Anonymkode: 8321c...3c9 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hvilken måte skiller en masteroppgave seg fra en bacheloroppgave? Altså, jeg forstår hva forskjellen er, men dere som skriver master: hvordan er arbeidet med master forskjellig fra arbeidet med bachelor? Hvis man kom seg enkelt gjennom en bachelor, vil man også klare master rimelig greit? Hva kreves mer av på en master? Anonymkode: 8321c...3c9 Det kreves mer kunnskap og innsikt. Man må ha gode analytiske egenskaper og like å skrive. Man skal produsere masse sider med innhold. Anonymkode: 7202c...565
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det kreves mer kunnskap og innsikt. Man må ha gode analytiske egenskaper og like å skrive. Man skal produsere masse sider med innhold. Anonymkode: 7202c...565 Kan dere som skriver si noe om hva slags metode dere velger eller blir anbefalt å velge...? Anonymkode: ac519...ffe
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan dere som skriver si noe om hva slags metode dere velger eller blir anbefalt å velge...? Anonymkode: ac519...ffe Jeg valgte kvalitativ metode fordi jeg forsto den best🤓 Anonymkode: 2d025...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå