Gå til innhold

Hvordan får dere ikea vasken uten skjolder? Må dere tørke den helt tørr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en «stål» vask prøvd det meste. Må tørke den helt tør for å unngå skjolder. Gode tips for å holde den rein? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cecilie82 skrev (4 timer siden):

Har en «stål» vask prøvd det meste. Må tørke den helt tør for å unngå skjolder. Gode tips for å holde den rein? 

Har gitt opp, vasken er elendig. Skal aldri ha Ikea-vask mer! Beste jeg får den er å vaske den med klorin, men det stinker som fy. 

Anonymkode: 838cf...ecc

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har gitt opp, vasken er elendig. Skal aldri ha Ikea-vask mer! Beste jeg får den er å vaske den med klorin, men det stinker som fy. 

Blir ikke Ikea vask neste gang her heller. Vasker med grønnsåpe men må allikevel tørke den 100% tørr, for å unngå skjolder. 😅 Får teste ut klorin 😉

Endret av Cecilie82
Skrevet

Har ikke stål oppvaskkum fra IKEA her jeg bor nå, men hadde det tidligere. Den var ikke skjoldete.

Anonymkode: d9296...c40

Skrevet

Interessant diskusjon. Vi leier her jeg bor. Vasket nylig noen Norgesglass i vasken vår, som jeg er sikker på at er fra IKEA. De vasket jeg for hånd da selvsagt, og det ble uten skjolder. Prøvde noen andre av de i oppvaskmaskinen vår, og der ble det med skjolder. Så jeg kommer til å fortsette å vaske det for hånd.

Anonymkode: e8d26...a97

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Interessant diskusjon. Vi leier her jeg bor. Vasket nylig noen Norgesglass i vasken vår, som jeg er sikker på at er fra IKEA. De vasket jeg for hånd da selvsagt, og det ble uten skjolder. Prøvde noen andre av de i oppvaskmaskinen vår, og der ble det med skjolder. Så jeg kommer til å fortsette å vaske det for hånd.

Skal sies at jeg tørket de jeg vasket for hånd med det samme etterpå, med kjøkkenhåndkle.

Skrevet

Antibac. 

Anonymkode: fb920...e83

Skrevet

Er det egen spesifikasjon på stålet brukt i IKEA vasker, eller er det vasker i rustfritt stål som er problemet? 

Anonymkode: 9fb2d...ff5

Skrevet
Cecilie82 skrev (9 timer siden):

Blir ikke Ikea vask neste gang her heller. Vasker med grønnsåpe men må allikevel tørke den 100% tørr, for å unngå skjolder. 😅 Får teste ut klorin 😉

Grønnsåpe? Det er kun egnet til å vaske ubehandlet tre.

Og klorin er jo kun for å drepe bakterier.

Jeg bruker aldri annet enn zalo og vann for å vaske kjøkkenvasken og har aldri opplevd skjolder.

Anonymkode: ffb27...85d

• Liker 1
Skrevet

Prøvd glasspray fra jif? Der er en ny "uten skjolder". 

Anonymkode: 7c0a8...e68

Skrevet

Jif og skuresvamp. 

Anonymkode: f6874...41f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Grønnsåpe? Det er kun egnet til å vaske ubehandlet tre.

Og klorin er jo kun for å drepe bakterier.

Jeg bruker aldri annet enn zalo og vann for å vaske kjøkkenvasken og har aldri opplevd skjolder.

Anonymkode: ffb27...85d

Tydeligvis ikke bare til tre. Sjekk her ble skinnende reint. Men måtte fortsatt tørke vasken 100% tørr, jaja.

Hvis du ikke har ikea vask kanskje du slipper problemet. 

https://www.aftenposten.no/bolig/i/kJvlw9/slik-faar-du-rustfritt-staal-til-aa-skinne

Endret av Cecilie82
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Prøvd glasspray fra jif? Der er en ny "uten skjolder". 

Anonymkode: 7c0a8...e68

Takk for tips. Skal teste den ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 8.35):

Det er ikke glassene som blir skjoldete, men selve vasken! Den stålbeholderen vet du...

• Liker 1
Skrevet

Prøv Jif skurekrem feks. Den blir glinsende😀

Anonymkode: f0123...23c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøv Jif skurekrem feks. Den blir glinsende😀

Anonymkode: f0123...23c

Lurer på hva som er «gale» med Ikea vaskene . 😐 Skinnende rein, men må fortsatt tørke vasken ellers ser den skitten ut

Endret av Cecilie82
Skrevet

Vindus spray, blå jiff. Tørker med papir 

Vasker først med zalo eller jiff kjøkken for å få vekk evt fett fra mat

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...