Gå til innhold

Syk mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg må bare høre. Når mannen din (eller du for såvidt) er syk, hva gjør han da? Altså ikke når han har feber og sover, eller har omgangssyke, men når han føler seg dårligere enn frisk. Her har vi nemlig den varianten i hus igjen, hvorpå mannen bruker mange av døgnets timer i gjestesenga. Det er ikke det at jeg ønsker at han skal bidra med noe, eller at jeg ikke tror han er dårlig. Men han melder seg liksom bare ut, lukker seg inne og ser på Netflix etc. Dette gjentar seg hver gang han er småsyk, gjerne månedlig, i alle fall annenhver måned. Er jeg i dårlig form, legger jeg meg på sofaen, så er jeg i alle fall tilgjengelig for barna. Jeg er kanskje sengeliggende maks en gang i året. Jeg sier ikke at jeg er «flinkere» enn mannen altså, jeg lurer bare på hva som er vanlig hjemme hos dere😊

Anonymkode: bc8d9...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er aldri syk, heldiggrisen. Hvorvidt jeg selv melder meg helt ut kommer an på hvorfor jeg er syk eller hvor syk jeg er. Det er ingen vits i å ligge på sofaen hvis jeg ikke får ro der, og jeg ser liksom ikke poenget med å skulle være synlig hvis det blir et ork å måtte svare på spørsmål fra barna eller høre på bråk og prating. Er jeg bare litt uvel kan jeg godt være på sofaen og tilgjengelig.

Jeg tenker at det er uvesentlig hva du eller andre gjør når de er syke hvis mannen din har behov for ro og alenetid når han føler seg dårlig. Jeg synes heller ikke en gang annenhver måned er så ofte at det er noe å reagere på og mener man kan være litt raus med den som er syk.  Folk er forskjellige. 

Skrevet

Her har vi begge full frihet til å melde oss ut av og til når vi har behov for det. Mannen har det behovet mye oftere enn meg og det er helt greit. Da får jeg litt mannefri også 😂 jeg gjør som deg når jeg er syk, ligger på sofaen så jeg er tilgjengelig for barna. Men det er sånn jeg er, vi er forskjellige 

Anonymkode: 292ea...d45

Skrevet

Sånn som dette? :ler:

Altså, folk er forskjellige og føler man seg dårlig må det være lov å ta en time out. Men som forelder synes jeg grensa for å melde seg ut må være litt høyere enn om man bare har ansvar for seg selv. Uavhengig av kjønn.

20210206_075435.jpg

Anonymkode: b2a65...707

• Liker 3
Skrevet

Er man syk, trenger man hvile. Også i hodet. Har han behov for å legge seg på et annet rom, så synes jeg det er rart at du skal nekte han det. Ungene trenge ikke å ha begge foreldrene tilgjengelig hele tiden. Trenger de sin far når han er syk, så synes jeg du kan si at han er dårlig og at du kan hjelpe i stedet. Selv om ikke du trenger det når du er syk, så betyr det ikke at ikke han trenger det. Kroppen blir fortere frisk når han får slappet av

Anonymkode: 6f648...376

Skrevet

Eller er problemet at du tror han later som at han er syk?

Anonymkode: 6f648...376

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...