Newgirll Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Fiktivt scenario: du er invitert til noen på middag som glemmer at du er veganer eller du har glemt å nevne det. Du får servert en ferdig tallerken med kjøtt på. Kaster dere det da heller i søpla enn å spise det? Og hvorfor? Jeg spør ikke fordi jeg har noe imot veganisme, jeg syns det er bra til en viss grad, men jeg er genuint nysgjerrig 😊 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Newgirll skrev (3 timer siden): Fiktivt scenario: du er invitert til noen på middag som glemmer at du er veganer eller du har glemt å nevne det. Du får servert en ferdig tallerken med kjøtt på. Kaster dere det da heller i søpla enn å spise det? Og hvorfor? Jeg spør ikke fordi jeg har noe imot veganisme, jeg syns det er bra til en viss grad, men jeg er genuint nysgjerrig 😊 Jeg kaster det ikke. Jeg reiser mer bare rolig opp og forlater bordetHvorfor? Jo fordi jeg ikke spiser det som en gang har vært et levende vesen. Anonymkode: 23863...bd3 1
blåtimen Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Hadde takket pent nei og sagt at noen kunne spise min tallerken som rester eller noe. 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kaster det ikke. Jeg reiser mer bare rolig opp og forlater bordetHvorfor? Jo fordi jeg ikke spiser det som en gang har vært et levende vesen. Anonymkode: 23863...bd3 Forlater bordet faktisk.....😏 Anonymkode: 0e4ab...93a 17
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 Hadde beklaget for at jeg ikke hadde gitt beskjed og takket pent nei til maten, så kunne de heller spart den/noen andre kunne spist det. Anonymkode: 3baa6...290 13
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forlater bordet faktisk.....😏 Anonymkode: 0e4ab...93a Ja akkurat det faktisk. Anonymkode: 23863...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja akkurat det faktisk. Anonymkode: 23863...bd3 Da regner jeg med at vedkommende ikke inviterer deg på middag igjen... Anonymkode: 0e4ab...93a 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja akkurat det faktisk. Anonymkode: 23863...bd3 Litt demonstrativt og setter deg i en klein avstand fra bordet eller i et annet rom med hendene i fanget og hevet blikk? 😂 Anonymkode: dd7a6...b10 12
MortenMinstelønn Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg kaster det ikke. Jeg reiser mer bare rolig opp og forlater bordetHvorfor? Jo fordi jeg ikke spiser det som en gang har vært et levende vesen. Ta seg sammen! Prøv å se for deg at det er voksne mennesker som har invitert deg. 12
MortenMinstelønn Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 (endret) Newgirll skrev (3 timer siden): Du får servert en ferdig tallerken Beklager, TS. Hva er alternativet? En uferdig tallerken? Hvis jeg var veganer, så måtte jeg nesten bare ha sagt det. Alt annet ville jo bli ganske komplisert. Endret 5. februar 2021 av MortenMinstelønn
Newgirll Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2021 MortenMinstelønn skrev (2 timer siden): Beklager, TS. Hva er alternativet? En uferdig tallerken? Hvis jeg var veganer, så måtte jeg nesten bare ha sagt det. Alt annet ville jo bli ganske komplisert. Med ferdig tallerken mener jeg at verten legger på tallerkenen for deg, hvis ikke vet jeg jo selvsagt at man enkelt og greit ikke tar til seg kjøtt😉 3
MortenMinstelønn Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Newgirll skrev (5 timer siden): Med ferdig tallerken mener jeg at verten legger på tallerkenen for deg, hvis ikke vet jeg jo selvsagt at man enkelt og greit ikke tar til seg kjøtt😉 Ok. Takk. Det burde jeg ha tenkt meg til selv.
CorvusCorax Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Rart spørsmål. Hva tror du TS? Er det ikke nokså opplagt at man ikke spiser det? Fiktivt scenario (hypotetisk): Du er livredd for å hoppe i fallskjerm/strikk (eller noe annet du aldri verden ville finne på å gjøre) - så kjøper en venn av deg en "billett" og ber deg bli med. Hadde du revet i stykker "billetten" eller hadde du hoppet i det? Jeg hadde nok tenkt du hadde gitt den videre til noen som satte pris på en slik opplevelse, istedenfor å utsette deg for ditt livs verste mareritt. 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Selvfølgelig spiser man det ikke om man er vegetarianer eller veganer? Dumt spm. Og det er da ingen som inviterer til taco og serverer tacoen slik? Om du gjør det, anbefaler jeg deg å slutte med det. Anonymkode: 3f107...b26 7
Newgirll Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2021 Hele poenget mitt er vel egentlig: Vil dere heller spise kjøtt eller kaste det i søpla? Vil det ikke være verre å kaste det i søpla slik at dette dyret dør helt uten grunn og blir kasta i avfallet? Min venninne som er veganer spiser kjøtt hun får servert så lenge det er selvskutt og døde på en human måte, hva tenker dere om det? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja akkurat det faktisk. Anonymkode: 23863...bd3 Ungdommen nå til dags... Anonymkode: ca32d...619 1
Gjest NoDiablo Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 Øh..det skjer jo hele tiden. Til og med fra folk som burde visst bedre, familie f.eks. Det er noen som bryr seg når man serverer, noen som glemmer, og andre som protesterer. Er som med allergi. Man skjønner hvem som er dum, og hvem som er dust. Jeg sier fra fint hver gang. Til de som fortjener å få det fint servert.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #18 Skrevet 6. februar 2021 Newgirll skrev (15 minutter siden): Min venninne som er veganer spiser kjøtt hun får servert så lenge det er selvskutt og døde på en human måte, hva tenker dere om det? Jeg tenker hun er fornuftig, men at hun ikke er en veganer. En veganer spiser, eller bruker, ikke animalske produkter. Anonymkode: ae7af...6a0 15
Gjest NoDiablo Skrevet 6. februar 2021 #19 Skrevet 6. februar 2021 Newgirll skrev (9 minutter siden): Hele poenget mitt er vel egentlig: Vil dere heller spise kjøtt eller kaste det i søpla? Vil det ikke være verre å kaste det i søpla slik at dette dyret dør helt uten grunn og blir kasta i avfallet? Min venninne som er veganer spiser kjøtt hun får servert så lenge det er selvskutt og døde på en human måte, hva tenker dere om det? Newgirll skrev (11 minutter siden): Hele poenget mitt er vel egentlig: Vil dere heller spise kjøtt eller kaste det i søpla? Vil det ikke være verre å kaste det i søpla slik at dette dyret dør helt uten grunn og blir kasta i avfallet? Min venninne som er veganer spiser kjøtt hun får servert så lenge det er selvskutt og døde på en human måte, hva tenker dere om det? Du vet. For veganere så slaktes og dør dyrene uten grunn uansett. Så de vil ikke bli med på at å spise dem rettferdiggjøres. Veganisme er først og fremst en livsstil der intet fra dyret på noe vis skal brukes av andre, og de anser det som kannibalisme å spise kjøtt fra levende vesener. Selv er jeg vegetarianer, spiser egg og fisk, men tenker mer og mer på hva jeg driver med i hverdagen hva angår dyreprodukter.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #20 Skrevet 6. februar 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kaster det ikke. Jeg reiser mer bare rolig opp og forlater bordetHvorfor? Jo fordi jeg ikke spiser det som en gang har vært et levende vesen. Anonymkode: 23863...bd3 Forlater bordet i stedet for å si at du glemte å si i fra at du er veganer??? Og uten å si noe? Anonymkode: 5ca73...0cc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå