AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Jeg føler meg enormt egoistisk pga det her. Kjæresten min var overvektig da vi møttes og jeg merket fort at han pga det er veldig treig i bevegelsene, han gikk veldig sakte. Nå har han lagt på seg 40 kg og går enda saktere. Jeg vil gå så langt som å si at hastigheten er som en skilpadde. Når vi går tur og holder hender, så ender det ofte med at jeg går automatisk fortere enn han og armen min blir dermed strukket bakover så jeg får vondt. Da slipper jeg selvfølgelig hånda hans for å ikke få vondt, men da klager han. Jeg prøver virkelig å gå i hans hastighet, men kjenner at jeg blir veldig frustrert av å måtte gå SÅ sent. Det ender som regel med at jeg havner noen meter foran han etterhvert i gåturen og da blir han veldig irritert. Jeg syntes selvfølgelig at det er bra han beveger seg, men jeg syntes disse gåturene sammen er noe jeg kunne vært foruten. Han er veldig avhengig av at jeg SKAL være med og nekter å gå tur alene, han blir sur på meg for å ikke få gått tur hvis jeg ikke blir med. Jeg kan jo ikke si rett ut: jeg vil ikke være med fordi du går SÅ sent og du tvinger meg til å holde samme hastighet? Anonymkode: d2dde...be8 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 5. februar 2021 Det høres ut som om du er ferdig med han. Turgåinga er bare dråpen. Anonymkode: 65e46...657 58
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Mistenker du at han går så sakte med vilje? Vil han ikke slanke seg? Anonymkode: 45b3f...8ef 3
Lunabelle Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Jeg ville nok strukket meg langt for å gå tur med han, hvis det kan bidra til vektnedgang og bedre fysisk form og mobilitet. Samtidig hadde jeg nok også hjulpet han med kostholdet, for det er tross alt det viktigste for å gå ned i vekt. 31
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 Går du tur for din del eller hans del? Går du tur for din del så går du i ditt eget tempo, og driter i han. Går du tur for hans del så går du i hans tempo. Dere går jo åpenbart ikke tur for å gå sammen. Så velg en. Jeg kan skjønne han at han synes det er irriterende at du hele tiden går ifra han. Jeg har vært i samme situasjon selv. Men når det er slik, så må han jo gå for sin egen del. Og gjerne gå alene. Anonymkode: 799e6...bcf 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 Er det bare dette problemet dere har i forholdet? I så fall ville jeg ofret meg og gått litt tur. Anonymkode: 749b7...e5c 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Du er ikke egoistisk. Ville tenkt over om du faktisk vil at livet ditt framover skal være sånn som dette. Hvis du ikke vil det, har du to valg: ta en vanskelig prat om at den dårlige formen hans kommer i veien for det livet du ønsker og at hvis han ikke begynner å trene mer, blir du nødt til å slå opp. Fokuser på form, ikke vekt, for mange som er overvektige er også relativt godt trent og klarer å holde et høyt tempo på tur f.eks. (joda, det er helt sant). Eller så kommer du fram til at forholdet uansett ikke har noen fremtid. Da er det best å bare slå opp. Anonymkode: a070d...bfd 10
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg føler meg enormt egoistisk pga det her. Kjæresten min var overvektig da vi møttes og jeg merket fort at han pga det er veldig treig i bevegelsene, han gikk veldig sakte. Nå har han lagt på seg 40 kg og går enda saktere. Jeg vil gå så langt som å si at hastigheten er som en skilpadde. Når vi går tur og holder hender, så ender det ofte med at jeg går automatisk fortere enn han og armen min blir dermed strukket bakover så jeg får vondt. Da slipper jeg selvfølgelig hånda hans for å ikke få vondt, men da klager han. Jeg prøver virkelig å gå i hans hastighet, men kjenner at jeg blir veldig frustrert av å måtte gå SÅ sent. Det ender som regel med at jeg havner noen meter foran han etterhvert i gåturen og da blir han veldig irritert. Jeg syntes selvfølgelig at det er bra han beveger seg, men jeg syntes disse gåturene sammen er noe jeg kunne vært foruten. Han er veldig avhengig av at jeg SKAL være med og nekter å gå tur alene, han blir sur på meg for å ikke få gått tur hvis jeg ikke blir med. Jeg kan jo ikke si rett ut: jeg vil ikke være med fordi du går SÅ sent og du tvinger meg til å holde samme hastighet? Anonymkode: d2dde...be8 Dette er helt urimelig oppførsel fra hans side, så hvis han oppfører seg sånn ville jeg faktisk vært ærlig og sagt det rett ut. Anonymkode: a070d...bfd 5
Nooni Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 Har du behov for aktivitet med høyere puls så sier du det til han. Du kan vel trene/gå turer alene noen dager i uken (eller ta deg en løpetur før dere skal ut å gå) også kan dere gå sammen i hans tempo andre dager? Jeg syns det er fint at han ønsker å være aktiv. Jo mer aktiv han er, jo bedre kondis får han og han vil sakte men sikkert kunne sette opp tempo. Det er starten som er viktig. Gi han en fin opplevelse med det å være aktiv og sakte men sikkert så får du kanskje en treningskamerat (eller en turgåer som kan gå fortere) 5
Gjest Kayo Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han er veldig avhengig av at jeg SKAL være med og nekter å gå tur alene, han blir sur på meg for å ikke få gått tur hvis jeg ikke blir med. Selv om det er kjekt at man støtter og motiverer hverandre i et forhold så er å dytte et slikt ansvar over på deg veldig svakt. Dette er barnslig oppførsel av han. Nooni skrev (5 minutter siden): Det er starten som er viktig. Gi han en fin opplevelse med det å være aktiv og sakte men sikkert så får du kanskje en treningskamerat (eller en turgåer som kan gå fortere) Det virker veldig rart å ha en pedagogisk tilnærming til sin partner slik du beskriver . Syntes du virkelig TS burde påta seg denne rollen?
Nooni Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 Mole skrev (3 minutter siden): Det virker veldig rart å ha en pedagogisk tilnærming til sin partner slik du beskriver . Syntes du virkelig TS burde påta seg denne rollen? Jeg synes det er veldig rart at man ikke ønsker å støtte en partner som ønsker å bli mer aktiv, ja. 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 Vær bare glad han gidder å gå med deg. Anonymkode: 7115b...d97 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 Mole skrev (6 minutter siden): Selv om det er kjekt at man støtter og motiverer hverandre i et forhold så er å dytte et slikt ansvar over på deg veldig svakt. Dette er barnslig oppførsel av han. Det virker veldig rart å ha en pedagogisk tilnærming til sin partner slik du beskriver . Syntes du virkelig TS burde påta seg denne rollen? Du synes det er rart at hun har en pedagogisk tilnærming til sin partner? Vel, dette kommer kanskje som et sjokk på deg, men det har stort sett alle kvinner i mer eller mindre grad. 😂 Anonymkode: a4988...2e7 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #14 Skrevet 5. februar 2021 Jeg kan lukte forakten du føler for ham helt hit ... Antagelig lukter han det også. Anonymkode: 5e493...49f 10
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #15 Skrevet 5. februar 2021 Og sånn ellers så går du selvfølgelig sammen med mannen din, men krev at han får legge sjelen sin i det og ikke bare tusler avgårde. Anonymkode: a4988...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #16 Skrevet 5. februar 2021 Løpestreng 🤷♀️ Nei da, dere får finne noe som funker for dere begge, et kompromiss. Dersom dere har det fint ellers, så er det jo dumt om den lille bevegelsen han får går i vasken pga manglende evne eller motivasjon. Men han må jo ansvar sjæl også. Hvorfor har han gått opp så mye siden dere starta å gå tur? Anonymkode: 494e5...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 Jeg går iblant tur med kjæresten. Men han går stort sett aleine og det skjønner jeg godt. Jeg er overhodet ikke i så god form som han er. Jeg trener aleine og det gjør han òg. Det vi går tur sammen, er mer rusling. Anonymkode: 49602...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #18 Skrevet 5. februar 2021 Du trenger ikke føle deg egoistisk. Du er egoistisk når det viktigste for deg er DIN turhastighet når han tydeligvis har et alvorlig helseproblem. Det samme gjelder flere av dere andre prinsesser her i tråden. Æsj. Anonymkode: 7a1f8...cc9 3
tussi680 Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 Synes du skal være stolt fordi han vil jo ut og gå tur for å komme ned i vekt. Hadde ikke du også likt å få ros i hans situasjon? 1
Gjest Kayo Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 (endret) Nooni skrev (49 minutter siden): Jeg synes det er veldig rart at man ikke ønsker å støtte en partner som ønsker å bli mer aktiv, ja. Tenkte mer på å påta seg rollen som pedagog for å få sin partner til å like å gå på tur. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du synes det er rart at hun har en pedagogisk tilnærming til sin partner? Vel, dette kommer kanskje som et sjokk på deg, men det har stort sett alle kvinner i mer eller mindre grad. 😂 Det blir feil av meg å utale meg om hvordan dere kvinner tilnærmer dere partneren deres selv om jeg forstår poenget . Her er det forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet. Å oppdra sin mann til å ta vare på helsa si i form av noe så enkelt som gå en tur virker som litt "overkill" i et forhold mellom to voksne personer. Premissene kjæresten til kjæresten til TS setter finner man fundamentalt sett hos barn som naturlig har et behov at de trenger en voksen til å være med dem. Om jeg fant meg i en posisjon hvor jeg tilnærmet min partner som et barn ville jeg løpt. Finnes ikke romantikk i dette for meg i dette personlig. Her snakker jeg kun for meg selv. Motivasjon og støtte kan man vise på andre måter enn gjennom pedagogikk og måtte holde kjæresten sin i hånda. Endret 5. februar 2021 av Kayo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå