AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Hei, La oss si rent hypotetisk: Jeg skulle bestille en vare, men ble møtt av en ansatt som ikke var særlig interessert i å hjelpe. Til slutt etter mye om og men får jeg den ansatte til å bestille varen. Den ansatte mener at det kan være at den aktuelle varen er en bestillingsvare, og i frustrasjon sier jeg at jeg tar det på egen kappe da. Da sier selgeren: Varen har vi faktisk på lager. Flere ganger nevner jeg at det er venstre del av varen jeg skal ha. 3 dager senere mottar jeg varen som er høyredel.. Ergo feil del. Mangel. Har jeg retten på min side til å heve kjøpet? Jeg har ikke fått varen jeg bestilte. Ord mot ord faller bort uansett når varen ikke måtte spesialbestilles, og den var på lager. Uansett så måtte selger stått for bevis. Anonymkode: d3f23...8ac
nomore82 Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Dersom du kan dokumentere eller sannsynliggjøre at du bestilte rett del, men fått feil, så har du krav på å heve kjøpet. 1
MiaHI Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Tja, vil tro det. Du har like mye bevis på at du sa venstre, som selger har på at du sa høyre. Så her tror jeg du trekker det lengste strået. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Hvis du tropper opp og forteller at de har bestilt feil vare vil jeg tro de fleste butikker er såpass serviceinnstilte at de tar ditt ord for det. Anonymkode: 503ae...010 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå