Gå til innhold

Erfaringer med Natural Cycles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kvinneguiden!

* Hva er deres erfaringer med Natural Cycles? Har lest ulike innlegg om metoden, hvor noen hevder at den er opptil 99 % sikker, mens andre hevder at den bare er 75 % sikker, så hva er deres oppfatning? Hvor preventiv er egentlig metoden? 

* Vet dere eventuelt om andre hormonellfrie prevensjonsmetoder? (jeg ønsker ikke å bruke spiral)

Litt om meg og bakgrunnen:

Jeg er 26 år og i et fast forhold. Jeg og kjæresten har avtalt å vente litt til med barn, men vi er begge ferdig utdannet, så dersom jeg skulle bli gravid, er det ingen stor krise. Grunnen til at jeg ønsker å slutte på p-pillen er at jeg har gått på pillen i ti år (innser nå at det er sykt lenge). Jeg har kommet til et punkt der jeg ønsker å bli kjent med meg slev, kroppen min, syklusen min og psyken min uten p-piller. Opplever blant annet at sexlysten min blir ganske påvirket av pillene (har mye mer lyst på sex i den pillefrie uken / mensenuken). I tillegg til dette ønsker jeg å slutte på pillen, da jeg i mange år har hatt lette til moderate celleforandringer. Har lest at p-piller visstnok kan øke sannsynligheten for livmorhalskreft, og dette bekymrer meg mye, da jeg allerede er konisert og har fått beskjed om at jeg ikke bør vente for lenge med barn pga dette osv. Jeg har med andre ord funnet ut av at jeg vil slutte på p-piller og prøve en annen, hormonellfri prevensjonsmetode.

- Kvinne (26) 

Anonymkode: 94cb9...8ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pessar? Jeg er nysgjerrig på det som metode. Kan ikke så mye om det, men det virker som et fornuftig alternativ. 

Anonymkode: 30178...f02

Skrevet

Det er hvert fall ikke 99% sikkert. Passer vel bedre for de som det ikke er så krise at blir gravide. Brukte det med mannen etter første barn, ville i utganspunktet ha 2 tette, men ikke så tette som de ble🙈 aldri igjen... 

Anonymkode: 798f6...913

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...