AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #21 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg drikker ikke kaffe men det blir jo ofte glemt, da drikker jeg saaaakte og ser blid og fornøyd ut selv om det smaker høgg. Er det hos noen jeg kjenner godt ber jeg om vann e.l istedenfor da, men de husker det som regel uansett. Anonymkode: 5fc73...fbb Hvorfor ikke bare si fra om at du ikke drikker kaffe? Det kan vel umulig være så vanskelig? Anonymkode: c4fb8...24e 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #22 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke bare si fra om at du ikke drikker kaffe? Det kan vel umulig være så vanskelig? Anonymkode: c4fb8...24e Imponert over at folk er så tafatte i sosiale relasjoner. Må da gå an å si ifra eller be om noe annet. Men neida, her sitter folk å tvinger innpå noe som smakte helt forferdelig, eventuelt som dem ikke vil ha eller liker. For å være hyggelig, og fordi dem ikke tør å si ifra. Anonymkode: 9aab7...e80 5
Cuntzilla Skrevet 5. februar 2021 #23 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kaffe som har stått på kanne over lang tid er noe av det verste jeg får servert. Kaffe skal serveres fersk! Etter rundt 30 minutter så er den ikke fersk lenger. Fikk servert noe av det mest grusomme jeg har drukket hos min bestemor en gang. Hun spurte om jeg skulle ha kaffe. Så spurte jeg om den var fersk. Ja, sa hun, så jeg takket ja. Å fy f... så jeg spurte henne når tid hun hadde kokt kaffen. "Jo, den kokte jeg i morges når jeg stod opp. Rundt kl 06". Åja. Klokka var 14.30 når jeg fikk den servert. Så jeg sa at den smakte gammel, så jeg gikk å kvelte den ut. Helt uakseptabelt å sitte der å finne seg i at man skal drikke hoggormpiss. Anonymkode: 9aab7...e80 Jada, alle er enig i at den er best fersk, jeg kverner min egen kaffe og drikker den asap. Har ikke noe til overs for termokopper/kanner engang, synes 30 min er i drøyeste laget for å oppbevare kaffe. Lager også små halvkanner til bare to kopper av gangen, for med en full kanne i en vanlig størrelse på en person så er ikke den siste koppen fersk nok. Men det er altså når jeg får bestemme og har alle fasiliteter Når jeg er skikkelig kaffesugen så får jeg ned det meste likevel! Om det er noe dritt fra supermercadoen, kaffen som har stått på trakteren hele dagen på pauserommet eller pulverkaffen på hotellrommet osv. Kaffe er godt uansett. Er som man sier om blowjobs og pizza, godt selv når det er dårlig. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #24 Skrevet 5. februar 2021 Sier ingenting, og drikker noen få slurker. Kaffe som har stått på kaffekanne over et par timer er ikke god. Og Tassimokaffe er alt for bitter for meg. Anonymkode: acfae...c0d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #25 Skrevet 5. februar 2021 Cuntzilla skrev (Akkurat nå): Jada, alle er enig i at den er best fersk, jeg kverner min egen kaffe og drikker den asap. Har ikke noe til overs for termokopper/kanner engang, synes 30 min er i drøyeste laget for å oppbevare kaffe. Lager også små halvkanner til bare to kopper av gangen, for med en full kanne i en vanlig størrelse på en person så er ikke den siste koppen fersk nok. Men det er altså når jeg får bestemme og har alle fasiliteter Når jeg er skikkelig kaffesugen så får jeg ned det meste likevel! Om det er noe dritt fra supermercadoen, kaffen som har stått på trakteren hele dagen på pauserommet eller pulverkaffen på hotellrommet osv. Kaffe er godt uansett. Er som man sier om blowjobs og pizza, godt selv når det er dårlig. "Regelen" er egentlig 17 minutter mellom fersk og "gammel" kaffe. Men jeg skjønner at jeg fremstår som rigid og "hysterisk" når jeg nevner 17 minutter, så har motvillig dratt den ned til 30 minutter for å fremstå som "folkelig". Kaffe som har brent seg og blitt til asfalt må folk faen ikke by meg. Da blir jeg nesten irritert. Jeg foretrekker heller en fersk og elendig pulverkaffe foran svartsvidd eller gammel kaffe. Anonymkode: 9aab7...e80 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #26 Skrevet 5. februar 2021 Muskath skrev (31 minutter siden): Jeg later som ingenting, drikker høflig en kopp. Samme her. Blir så fascinert av kaffe-feinsmeckere som får en stans i sin eksistens av en kopp dårlig kaffe. Klem nedpå noen svelger og la en skvett stå igjen eventuelt. Anonymkode: 92cda...c52 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #27 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Blir så fascinert av kaffe-feinsmeckere som får en stans i sin eksistens av en kopp dårlig kaffe. Klem nedpå noen svelger og la en skvett stå igjen eventuelt. Anonymkode: 92cda...c52 Men hvorfor skal man klemme nedpå noe som smaker helt forferdelig? Jeg velger heller å si ifra. Har aldri opplevd dårlige tilbakemeldinger på at jeg sier ifra. Som regel får jeg noe som "Jaa, du har kanskje rett, den smaker ikke fersk/godt. Jeg setter på ny." Jeg vil heller være kjent for han som er kaffekresen blant folk som kjenner meg, slik at jeg får god kaffe hver gang. Enn noen som motvillig drikker alt som blir servert, for da er det ikke så fettnøye hvor god kaffen er eller ikke. Anonymkode: 9aab7...e80 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #28 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Blir så fascinert av kaffe-feinsmeckere som får en stans i sin eksistens av en kopp dårlig kaffe. Klem nedpå noen svelger og la en skvett stå igjen eventuelt. Anonymkode: 92cda...c52 Enig. De bør kanskje holde seg til å drikke kaffe hjemme (eller hos hverandre 😄) Jeg sitter ikke og bøtter innpå med kaffe som ikke er god, men en kopp greier jeg å få i meg uansett. Anonymkode: 6b59d...9f0 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #29 Skrevet 5. februar 2021 Jeg drikker ikke kaffe uten melk i, så da hadde det bare blitt litt ekstra melk, så hadde det gått ned. Anonymkode: 3d46b...703
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #30 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Samme her. Blir så fascinert av kaffe-feinsmeckere som får en stans i sin eksistens av en kopp dårlig kaffe. Klem nedpå noen svelger og la en skvett stå igjen eventuelt. Anonymkode: 92cda...c52 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig. De bør kanskje holde seg til å drikke kaffe hjemme (eller hos hverandre 😄) Jeg sitter ikke og bøtter innpå med kaffe som ikke er god, men en kopp greier jeg å få i meg uansett. Anonymkode: 6b59d...9f0 Det dere må forstå er at noen ganger smaker kaffen faktisk som kloakk. Det er som om glasskolben både blir brukt til å trakte kaffe OG som potte til å drite i. Det er forskjell fra dårlig kaffe og kloakk-kaffe. Det er faktisk ikke mulig for mennesker med normale smakssanser å drikke kloakk-kaffe. Dere har mest sannsynlig aldri blitt servert kloakk-kaffe, og det skal dere prise dere lykkelige for. Dårlig kaffe kan hvem som helst tvinge i seg. Men kloakk-kaffe... det er en annen sak. Anonymkode: c5bd3...bd5 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #31 Skrevet 5. februar 2021 Jeg har enda ikke fått servert stygg kaffe. Men de aller fleste jeg kjenner har en eller annen form for helautomatisk kaffemaskin, så kanskje derfor. Anonymkode: f68fe...8a5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. februar 2021 #32 Skrevet 5. februar 2021 Drikker den og later som ingenting, takker nei til mer kaffe.
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2021 #33 Skrevet 5. februar 2021 Cuntzilla skrev (2 timer siden): Jeg elsker kaffe så mye at jeg synes som regel det er godt selv når den er vond. Kan ikke engang se for meg at det skal gå an å bli så vondt at man holder på å kollapse, da skal den virkelig ha en usmak, sånn at den ikke smaker kaffe engang. Hadde påpekt det til noen jeg kjente godt, spurt hvilken kaffe det var. Til svigermor hadde jeg smilt og drukket. Får fint ned elendig kaffe jeg altså, man har da vært på ferie i Spania en del ganger etter hvert og levd på det i ukesvis. Billig-kaffen på Rema brakk jeg meg nesten av, smakte jo ikke kaffe engang. Forjæ.... Og jeg er ikke så kresen, ALI er helt greit. Hater når kaffen er for svak og man kan se bunnen av koppen. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #34 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er for øvrig kaffekresen. Jeg lager kaffen perfekt, etter oppskrift. Vanntemperatur, vannhardhet, vannmengde, kaffemålingen, kaffetype, renhet osv skal være perfekt for å gi best mulig kaffe. Jeg undres over folk som bare hiver på kaffe og tenker at kaffe er kaffe. Er pepsi max faktisk god pepsi max varm og uten kullsyre? Nei. Anonymkode: 9aab7...e80 Jeg ser poenget ditt, men folk er tross alt forskjellige. En god venninne av meg drikker eksklusivt romtemperert pepsi max, for eksempel. Jeg vil ha den iskald fra kjøleskapet, hun kan finne på å sette flaska oppå varmekablene en times tid for å få brusen til "perfekt" temperatur før hun drikker den. Anonymkode: 546d5...e71
Gjest Blondie65 Skrevet 5. februar 2021 #35 Skrevet 5. februar 2021 Jeg drikker ikke pulverkaffe. Når jeg sier nei takk, jeg tar heller et glass vann, så skal det diskuteres. Altså: hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Men JEG drikker ikke puverkaffe av et hav av grunner - den viktigste er at jeg ikke liker smaken. Det samme gjelder enhver form for kapselkaffe - jeg har enda til gode å smake kapsel kaffe jeg synes smaker noe annet enn ... kapselkaffe. (Jeg vedder på at jeg nå får en lang rekke med innlegg her som skal overbevise meg om hvor feil jeg tar ...)
Elefantenistua Skrevet 5. februar 2021 #36 Skrevet 5. februar 2021 Hvis de ikke har fløte eller sukker til, drikker jeg den ikke om den smaker ekkelt. Smaker den godt, lar jeg være å spørre 😊
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #37 Skrevet 5. februar 2021 spør om jeg kan få Baileys i Anonymkode: d2f7c...cbb 2
Daria Skrevet 5. februar 2021 #38 Skrevet 5. februar 2021 Jeg ble fortalt av en prest en gang at i hennes yrke måtte man i en del tilfeller bare klare å få ned den koppen man ble servert uansett - de som begynte på studiet uten å drikke kaffe ble nærmest tvangssjenket i kantina Jeg drikker ikke kaffe og har ingen problemer med å si fra om det (jeg er ikke prest...) - bortsett fra den gangen en nabo på 90+ inviterte på påskekaffe. Nydelig dekket bord og ikke en tepose i sikte, og jeg innså at hvis jeg ba om te og hun ikke hadde det ville antagelig påsken hennes være ødelagt. Heldigvis hadde hun satt fram både sukker og fløte, så jeg lesset på med begge deler og fikk ned to kopper (samt et glass sherry, som i motsetning til kaffen smakte bedre enn ventet ). 10
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #39 Skrevet 5. februar 2021 Jeg serverer kke kaffe, og drikker det heller ikke. Men takker gjerne ja til en kopp earl grey. Anonymkode: f7e3b...c5c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #40 Skrevet 5. februar 2021 Later som jeg glemmer den, og heller den ut når den er blitt kald uten å be om ny. Anonymkode: da144...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå