AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 I disse tider har jo de fleste hjemmekontor og jeg er en av dem. Noen av mine kolleger er fortsatt på kontoret. Vi har tre nye kolleger som skal begynne hos oss nå. Den ene kommer neste uke. Jeg skrev at jeg snart kommer tilbake på jobb, hvorpå min kollega svarte at det ikke hastet, for den nyansatte skulle få mitt kontor. Så det var foreløpig ikke plass til meg, men når jeg kom så kunne jeg bruke en annen kollega sitt kontor (han har også hjemmekontor) inntil videre. Dette vil jeg ikke finne meg i. Det er jo mitt kontor! Hva har jeg krav på her? Anonymkode: b5bc9...4f3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Man eier vel ikke et kontor, må jo gå fint å dele. Du får snakke med sjefen og spørre hva som er greien da vel? Anonymkode: 58c07...155 3
Nooni Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Dette ligger innenfor en arbeidsgivers styringsrett, spesielt i den situasjonen vi er nå med mange smitteverntiltak. Du har ikke krav på "ditt" kontor, du har krav på et sted du kan sitte å gjøre arbeidsoppgavene dine på en god måte. 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I disse tider har jo de fleste hjemmekontor og jeg er en av dem. Noen av mine kolleger er fortsatt på kontoret. Vi har tre nye kolleger som skal begynne hos oss nå. Den ene kommer neste uke. Jeg skrev at jeg snart kommer tilbake på jobb, hvorpå min kollega svarte at det ikke hastet, for den nyansatte skulle få mitt kontor. Så det var foreløpig ikke plass til meg, men når jeg kom så kunne jeg bruke en annen kollega sitt kontor (han har også hjemmekontor) inntil videre. Dette vil jeg ikke finne meg i. Det er jo mitt kontor! Hva har jeg krav på her? Anonymkode: b5bc9...4f3 Jeg ville ikke akseptert det Anonymkode: f4920...44a 3
Mjessa Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man eier vel ikke et kontor, må jo gå fint å dele. Du får snakke med sjefen og spørre hva som er greien da vel? Anonymkode: 58c07...155 faktisk så har man bodd seg inn i det kontoret etter en stund. Det er helt uakseptabelt å bare dele de ut. Har ingenting med styringsrett å gjøre 3
Gjest theTitanic Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I disse tider har jo de fleste hjemmekontor og jeg er en av dem. Noen av mine kolleger er fortsatt på kontoret. Vi har tre nye kolleger som skal begynne hos oss nå. Den ene kommer neste uke. Jeg skrev at jeg snart kommer tilbake på jobb, hvorpå min kollega svarte at det ikke hastet, for den nyansatte skulle få mitt kontor. Så det var foreløpig ikke plass til meg, men når jeg kom så kunne jeg bruke en annen kollega sitt kontor (han har også hjemmekontor) inntil videre. Dette vil jeg ikke finne meg i. Det er jo mitt kontor! Hva har jeg krav på her? Anonymkode: b5bc9...4f3 Det er ikke DITT kontor. Det er til din disposisjon når du er der. Og det er du nå ikke. Teit å holde av et tomt kontor når de trenger ett.
nomore82 Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Dette varierer veldig fra bedrift til bedrift. Kontoret er bedriften sitt. Og hvor du skal sitte er innenfor arbeidsgivers styringsrett. Så du har ikke krav på noe her bortsett fra et tilfredstillende sted å arbeide når du en gang returnerer til arbeidsplassen igjen. Men å bare flytte rundt uten å informere osv er jo oppskriften på dårlig stemning. 4
nomore82 Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Mjessa skrev (2 minutter siden): faktisk så har man bodd seg inn i det kontoret etter en stund. Det er helt uakseptabelt å bare dele de ut. Har ingenting med styringsrett å gjøre Det har en del med styringsrett å gjøre jo. Så får man heller bo seg inn i et annet kontor
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 theTitanic skrev (20 minutter siden): Det er ikke DITT kontor. Det er til din disposisjon når du er der. Og det er du nå ikke. Teit å holde av et tomt kontor når de trenger ett. Ikke tomt vel? Mange har sine ting der Anonymkode: f4920...44a
nomore82 Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke tomt vel? Mange har sine ting der Anonymkode: f4920...44a Joda. Men man må jo ta utgangspunkt i at disse tingene blir pakket ned med tilstrekkelig omhu. Med mindre man jobber i en dyrehage så er vel ikke kollegaene bavianer heller. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Det samme skjedde med samboeren min (før corona). Hadde hatt kontoret sitt i mange år og jobbet der veldig lenge. Ble ansatt en ny som ville ha det kontoret og var høyere utdannet, så samboeren fikk beskjed om å flytte ut av kontoret og sette seg på fellesareal... Anonymkode: 4b2fd...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå