Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo😊 Jeg kjenner jeg begynner å småstresse litt nå, er andregangsfødende og er "mye mer gravid nå" enn i første svangerskap. Nå har jeg flere svangerskapsplager enn i første, så det har kanskje mye av skylden. Føler at det kanskje ikke er så lenge igjen, og det gjør meg litt nervøs mtp at babyen bør jo være inne litt til. Er helt ærlig bekymret for at det blir for tidlig fødsel 😢

Jeg er 36+1 nå, og bare på et par uker har det blitt mye oftere kynnere noen regelmessige på kveoden, gjerne litt mer intense, mensmurringer litt av og på, vondere bekkenløsning, mer utflod (hvit og litt tykk, ikke slimpropp!), må mye oftere tisse, mye oftere avføring (i går 4 ganger hvor den ene var sausete, jeg er treg i magen pga jerntilskudd), konstant vondt i korsryggen, men jeg er gærn i ryggen uansett så det trenger ikke bety noe.. Føler at jeg ikke bør presse når jeg går på do.. Drømte i natt at jeg fødte 😂

I følge Internett er alle disse tegn på at fødselen kommer snart, og relativt sett, kommer jeg jo til å føde om en måneds tid om ikke før eller senere. 

Derfor lurer jeg på, er det flere her som har hatt disse punktene i flere uker? Dere med mange "punkter", hvor lenge opplevde dere dette? Føler alt bare har tatt seg opp siste uken, og vurderer å pakke fødebagen snart..... 

Forrige gang hadde jeg null tegn på fødsel før slimproppen gikk en dag før termin, og baby kom to dager etterpå.. 

Anonymkode: 88722...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde selv at andremann kom til å komme tidlig, kanskje før uke 37, men i hvert fall tidligere enn første barn som ble født 40+0. Det var litt som du beskriver, kraftige kynnere som kom hyppig og ble regelmessige på kveldstid. Mye murringer og menssmertelignende smerter. Jeg hadde også blodtilblandet slim flere ganger fra uke 30, det så ut som det gjorde på morgenen et par timer før første fødsel startet. Men nr. to kom 40+4. 

Så her var det altså slik i mange uker. Jordmoren jeg gikk til sa at det ikke var så uvanlig å oppleve andre gang, men hun reagerte også på kynnerne mine som var nesten konstante da jeg var der på kontroll, og sa hun gjettet babyen kom litt tidligere enn storesøsteren. Slike tegn kan jo, som du der på internett, også bety veldig nært forestående fødsel. Men altså ikke nødvendigvis. Akkurat det svaret man ikke vil ha, vel 😅

Masse lykke til med siste innspurt og fødsel!

Anonymkode: 37ac1...79c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde selv at andremann kom til å komme tidlig, kanskje før uke 37, men i hvert fall tidligere enn første barn som ble født 40+0. Det var litt som du beskriver, kraftige kynnere som kom hyppig og ble regelmessige på kveldstid. Mye murringer og menssmertelignende smerter. Jeg hadde også blodtilblandet slim flere ganger fra uke 30, det så ut som det gjorde på morgenen et par timer før første fødsel startet. Men nr. to kom 40+4. 

Så her var det altså slik i mange uker. Jordmoren jeg gikk til sa at det ikke var så uvanlig å oppleve andre gang, men hun reagerte også på kynnerne mine som var nesten konstante da jeg var der på kontroll, og sa hun gjettet babyen kom litt tidligere enn storesøsteren. Slike tegn kan jo, som du der på internett, også bety veldig nært forestående fødsel. Men altså ikke nødvendigvis. Akkurat det svaret man ikke vil ha, vel 😅

Masse lykke til med siste innspurt og fødsel!

Anonymkode: 37ac1...79c

40+4 er i alle fall bedre enn i uke 36 tenker jeg, selvom det kanskje var veldig slitsomt for deg? For meg var  svaret ditt en liten lettelse.😊

Det er slitsomt å gå slik, for det er tungt og vondt, og huset gjør seg ikke sjøl 😂 

Det føles jo mye heftigere denne gang enn forrige, så håper bare det har effekt på fødselen og modningen 😊

Skrevet

Sikkert lurt å pakke fødebagen ja😊 Er selv førstegangs i uke 38, ikke hatt så mange tegn ennå. Håper jeg slipper å gå langt på overtid😬

Anonymkode: dee84...90f

Skrevet

Har nettopp fått nr 2 og opplevde som deg mange flere tegn med nr. 2 i flere uker før termin. Var sikker på baby kom tidlig, men den kom på termindato. 😊

Anonymkode: 0c693...91d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har nettopp fått nr 2 og opplevde som deg mange flere tegn med nr. 2 i flere uker før termin. Var sikker på baby kom tidlig, men den kom på termindato. 😊

Anonymkode: 0c693...91d

Da håper jeg at jeg slipper å gå langt over termin 😊😊😊

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikkert lurt å pakke fødebagen ja😊 Er selv førstegangs i uke 38, ikke hatt så mange tegn ennå. Håper jeg slipper å gå langt på overtid😬

Anonymkode: dee84...90f

Ja bør kanskje det nå 😅 ja du har ikke lenge igjen, så spennende 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...