Gå til innhold

Raske karbohydrater

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden spiser jeg en del raske karbohydrater (mye bakst på jobb). Jeg takker ikke alltid ja, men når jeg gjør det passer jeg på resten av dagen slik at jeg fortsatt går i underskudd. Er det bare kalorier inn/ut som har noe å si, eller vil inntaket av baksten påvirke vektnedgangen på noe annet vis?

Anonymkode: 904e4...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekta styres utelukkende av kaloriinntak og -forbruk.

Matvalg kan påvirke hvor lett det er for deg å styre kaloriinntak og -forbruk.

Anonymkode: 8911a...153

• Liker 1
Skrevet

Det er en ganske stor vitenskapelig diskusjon for å si det sånn... Prøv deg fram og se hva som funker for deg. 

Anonymkode: 89eec...286

• Liker 1
Skrevet

Det spørs på hvordan insulinet ditt virker. Virker det slik som det skal som regel ingen problem, men husk at bakevarer stort sett er alt fra et kvart - halve dagsbehovet ditt for kalorier.

Derimot så gjøres alle de raske karbohydrater om til sukker, så om du har problemer med insulinet i kroppen, så er sjansen der for at du legger på deg selv om du spiser maks de kalorier du skal ha i løpet av dagen. 

• Liker 2
Skrevet

Det vil i hovedsak ikke ha noe å si, men pga at raske karbohydrater ikke har fiber vil du slite mer med metthet og evt søtsug. Men en gang i blant går greit for de fleste. 

Anonymkode: 001fa...49e

Skrevet

Det er ikke farlig, men du kan bli raskere sulten igjen og det påvirker blodsukkeret :) 

Anonymkode: a975b...37c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke mer kalorier i raske karbohydrater, men som andre sier kan det ha noe å si for hvor mye du spiser totalt pga søtsug og blodsukkersvingninger. Dessuten vil du kunne samle mer vann i kroppen. Vannet gjør jo utslag på vekta, selv om det ikke er fett. 

Anonymkode: 216e9...601

Skrevet

Du vil ikke bli tjukk om du spiser ok mengde kalorier. Men du vil nok ha mer fett og mindre muskler på kroppen om du spiser mye bakst og lite protein. ersom du ser for deg 2 versjoner av deg selv som begge veier 50 kg, så vil den som spiser mye bakst ha mindre muskler enn den som spiser mer protein. Så selv om de veier det samme vil fett og muskler være fordelt annerledes på kroppen. En med mer muskler vil ha litt større armer og lår. En med mer fett vil kanskje ha litt rundt midjen, være litt mer "hengselete" i kroppen. De med muskler er mer stramme og ser anatomisk bedre ut

Anonymkode: bfc1b...0ae

Skrevet

Hvis du prøver å spise keto/lavkarbo/smartkarbo for å gå ned i vekt så har det mye å si for vekttap og din generelle form. Slanker du deg ved å telle kalorier, så holder det at du holder deg under grensa di og du vil uansett gå ned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du vil ikke bli tjukk om du spiser ok mengde kalorier. Men du vil nok ha mer fett og mindre muskler på kroppen om du spiser mye bakst og lite protein. ersom du ser for deg 2 versjoner av deg selv som begge veier 50 kg, så vil den som spiser mye bakst ha mindre muskler enn den som spiser mer protein. Så selv om de veier det samme vil fett og muskler være fordelt annerledes på kroppen. En med mer muskler vil ha litt større armer og lår. En med mer fett vil kanskje ha litt rundt midjen, være litt mer "hengselete" i kroppen. De med muskler er mer stramme og ser anatomisk bedre ut

Anonymkode: bfc1b...0ae

Nja. Det holder ikke å bare spise proteiner i store mengder for å utgjøre en forskjell, det krever også trening. Men, resultatet fra trening blir bedre med nok protein i kostholdet. 

Anonymkode: 001fa...49e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...