Gå til innhold

Gode nok grunner til å avslutte, eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet har vært turbulent det siste året og vi har hatt mange samtaler. Jeg føler stadig at jeg må gi ham tvilen til gode, gi ham tid til gjøre det han lover og tid til å vise endringene, MEN så skjer det samme igjen og igjen der han skuffer meg og ikke følger opp det han sier. 
Jeg har prøvd så godt jeg kan å ha et åpent hjerte men kjenner likevel at det er vanskelig og jeg kan ikke noe for at jeg er usikker og skeptisk... Det er akkurat som om jeg (uten å bevisst ønske det) har en rustning rundt hjertet mitt og ikke tør stole på ham helt fordi historikken tilsier at han kommer til å skuffe/såre meg igjen snart😔

Jeg føler meg så lumpen som ikke gir ham en ordentlig sjanse fordi jeg vet at han prøver, selv om jeg ikke syntes at han prøver hardt nok.

Noen råd? 
Det er ikke utroskap forresten.

Anonymkode: f4933...ed6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alt for lite informasjon til å si om det er gode nok grunner til å avslutte.

Men samtidig så tror jeg at alt for mange forhold drar ut for lenge i tid fordi en part vil endre den andre.

Anonymkode: eea16...ece

• Liker 1
Skrevet

"You got me with your words - you lost me with your actions"

Har dere ikke barn, så ikke kast bort livet på én som lover og lyger! Du er kjæreste med den han ER, ikke den han lover at han skal bli. Han har vel bevist opp til flere ganger at han er en løgner?

Du har bare ett liv. Lev det lykkelig! Ikke ha det kjipt fordi du ikke vil skuffe andre!

Anonymkode: 0e3ab...e9e

• Liker 6
Skrevet

De fleste ville ha dumpet for lengst.

Noen grunn til at akkurat du skal være en av de damene som er kjæreste med en som ikke kan oppføre seg?

Har du vokst opp med voksne som ikke tar ansvar og du måtte trø til og være voksen? Det kan i så fall forklare saken.

Anonymkode: 5d30c...b91

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke endre noen dessverre. Du må godta eller forlate. 

Anonymkode: a6829...0e3

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg er vant til å ta ansvar for det meste og være selvutslettende, men før jeg gikk inn i dette forholdet lovet jeg meg selv at jeg ikke skulle godta slik igjen.

Han lovet gull og grønne skoger i starten, og fulgte det opp i stor grad før han plutselig endret oppførsel over tid, og selv om han har lovet igjen og igjen at han ikke skal fortsette med dette så blir det slik likevel. Jeg er veldig lojal og får dårlig samvittighet bare med tanken på å avslutte.

ts

Skrevet

Er det rus ? 

Anonymkode: 415bd...418

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forholdet har vært turbulent det siste året og vi har hatt mange samtaler. Jeg føler stadig at jeg må gi ham tvilen til gode, gi ham tid til gjøre det han lover og tid til å vise endringene, MEN så skjer det samme igjen og igjen der han skuffer meg og ikke følger opp det han sier. 
Jeg har prøvd så godt jeg kan å ha et åpent hjerte men kjenner likevel at det er vanskelig og jeg kan ikke noe for at jeg er usikker og skeptisk... Det er akkurat som om jeg (uten å bevisst ønske det) har en rustning rundt hjertet mitt og ikke tør stole på ham helt fordi historikken tilsier at han kommer til å skuffe/såre meg igjen snart😔

Jeg føler meg så lumpen som ikke gir ham en ordentlig sjanse fordi jeg vet at han prøver, selv om jeg ikke syntes at han prøver hardt nok.

Noen råd? 
Det er ikke utroskap forresten.

Hvorfor tror du at du må begrunne ditt valg om å gå, ts?

Og for hvem må du begrunne det?

Vi lever i et fritt samfunn. "gidder ikke være med deg mere" er en utmerket grunn for å se seg om etter ny partner. 

Så, ja, du har en god nok grunn. Fordi du ikke trenger noen grunn i det hele.

Anonymkode: b67fc...a23

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det rus ? 

Anonymkode: 415bd...418

Hva gjør man når en partner etter mange fine år sammen utvikler et rusproblem, skjuler det i lang tid, for så å være ærlig å fortelle om det? 

Anonymkode: aa5f1...a6e

Skrevet

Du har god grunn til å slå opp. Og nå skal du prioritere deg selv! Med god samvittighet!

Anonymkode: 0e3ab...e9e

Skrevet

Det fine med å bo i Norge i 2021 er at man ikke trenger å få godkjenning av noen for å slå opp med en partner. Samme hvor liten den grunnen virker for andre så spiller det ingen rolle. Ikke en gang den du slår opp med har noe de skulle sagt hvis du ønsker å gå. Føler du at du vil få det bedre uten ham så er det mest sannsynlig sant, og det er en god nok grunn.

Anonymkode: a7ba3...3bb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, jeg er vant til å ta ansvar for det meste og være selvutslettende, men før jeg gikk inn i dette forholdet lovet jeg meg selv at jeg ikke skulle godta slik igjen.

Han lovet gull og grønne skoger i starten, og fulgte det opp i stor grad før han plutselig endret oppførsel over tid, og selv om han har lovet igjen og igjen at han ikke skal fortsette med dette så blir det slik likevel. Jeg er veldig lojal og får dårlig samvittighet bare med tanken på å avslutte.

ts

Det var det det høres ut som, ja. 

Kan bare anbefale deg å holde deg LANGT UNNA menn som lover gull og grønne skoger. Det er rødt flagg, så det holder. 

Anonymkode: 5d30c...b91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør man når en partner etter mange fine år sammen utvikler et rusproblem, skjuler det i lang tid, for så å være ærlig å fortelle om det? 

Anonymkode: aa5f1...a6e

Krever rehab. 

Anonymkode: 513c9...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...