AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Hvor gamle tenker dere det er greit at barn som kan svømme drar i svømmehall eller på stranda uten voksen? Jeg tenker at selv om barnet kan svømme når det er syv år, så er det forskjell på å sende avgårde syvåring(feks) kontra en 11 åring (feks). Jeg mener da alene uten voksen og med jamngamle venner. Anonymkode: e4f6f...e75
Alvario Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Jeg sender ikke mine alene på bading uten noen voksne (eller eldre søsken) tilstede før de er rundt 12 år. 4
Arkana Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 (endret) I vår lokale svømmehall er det ikke lov for barn under 12 år å være der uten en voksen og jeg har inntrykk av at det er veldig vanlig med slike regler i svømmehaller. Jeg ville ikke latt barneskolebarn dra alene på stranden samme hvor gode de var til å svømme. Voksne drukner også, så det handler ikke bare om å være svømmedyktig, men om at ting kan skje. Folk flest som er på stranden følger heller ikke med på andre enn seg og sitt så jeg ville ikke stolt på at "noen" ville fått med seg om noe skjedde. Endret 5. februar 2021 av Arkana 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Tenker at 12 år er ok. Samtidig må man se an barnet. Eldste her er pliktoppfyllende og gjør aldri noe galt. God på førstehjelp og vet hva han skal gjøre om det er noe. Gjør aldri noe uten å spørre først. En forsiktig type. Mellomste er en deardevil uten like og kan ikke være på slike steder uten at man følger med. Plutselig hopper han fra toppen av ett tre liksom. Eller svømmer så langt ut at han ikke kommer seg inn igjen. Anonymkode: a0d83...786 1
GammelKaktus Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 12-13 år så lenge de er svømmedyktige. Hadde ikke vært aktuelt så lenge barna er i barneskolen iallfall.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 Svømmehaller har gjerne 10 års aldersgrense, og man skal være svømmedyktige. Her fikk datteren min dra alene på stranden med venner, sommeren før ungdomsskolen. Man kan dessverre ikke passe på de hele tiden, og man må bare slippe taket sakte men sikkert. Når jeg voks opp, var jeg og venninne mine på stranden alene lenge før ungdomsskolealder. Men i dag er noe helt annet på så mangt. Anonymkode: 6fc23...096 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 I vår lokale svømmehall er det 12 års aldersgrense for å bade uten voksne. Tenker 12 år før de får dra på stranda alene og. Anonymkode: 4db39...755
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Svømmehall 10 år stranda 14 Anonymkode: 3441a...c2b
Nnilm Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 Her i lokalmiljøet er det vanlig fra sommerferien før Ungdomskolen, hvis barnet er svømmedyktig selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 Sender mine tre på stranda sammen. Eldste er konkurranse svømmer og 13. de andre kan svømme godt. 10 og 8. gjorde det i fjor og forresten. Stoler på eldste mann. Anonymkode: e30d6...8e8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 Vet ikke når. Ikke enda ihvertfall og eldste er 12. Når de svømmer/ leker så klarer de ikke å passe på hverandre hele tiden. Det er et sinnsykt ansvar å gi til barn... Anonymkode: 0d30a...cd8
Guddla Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 Mine eldste på 12 og 13 kommer å få lov å gå aleine til sommeren. De har begynt aleine svømmehall nå.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 Takk for svar alle. Min datter på ni får ikke lov å gå i svømmehallen uten voksne, hun fortalte at to klassevenninner hadde dratt i svømmehallen alene uten voksen. Alle kan svømme, men jeg syntes det var for tidlig. Kan også være at hun misforstod, at det faktisk var med en voksen. Skal forøvrig sjekke hva slags regel som gjelder her mhp alder uten voksen. Kommer sikkert noen spørsmål vedr stranda også etterhvert, derfor jeg spurte om det også. En dag blir det vel mulig å bade i sjøen igjen når denne bitende kulden har gitt seg. Anonymkode: e4f6f...e75
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sender mine tre på stranda sammen. Eldste er konkurranse svømmer og 13. de andre kan svømme godt. 10 og 8. gjorde det i fjor og forresten. Stoler på eldste mann. Anonymkode: e30d6...8e8 Selv om han er konkurransesvømmerne , betyr ikke det at han klarer å reddde søsken eller unngå panikk om noe skjer Anonymkode: 3441a...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Selv om han er konkurransesvømmerne , betyr ikke det at han klarer å reddde søsken eller unngå panikk om noe skjer Anonymkode: 3441a...c2b Vel jeg stoler på dem. Så har ikke problemer med det. De er vokst opp ved vann. Nå er de alle veldig fornuftige barn da. Anonymkode: e30d6...8e8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vel jeg stoler på dem. Så har ikke problemer med det. De er vokst opp ved vann. Nå er de alle veldig fornuftige barn da. Anonymkode: e30d6...8e8 Naivt spør du meg, mange som er vokst opp med vann men likevel får panikk. Stakkars -3 åring om noe skjer med søsken å han ikke klarer å redde de. Syns han får altfor mye ansvar Anonymkode: 3441a...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 Jeg synes 12 år er ganske rimelig. Men ingen småsøsken med å ha ansvar for, selvsagt, kun med venner. Og selvsagt også fornuftig og svømmedyktige. Anonymkode: 44269...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå