AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Jeg er ikke motivert. Har ikke lyst. Men føler at jeg må. Tips? Anonymkode: 3edb7...ced 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Du må nesten finne noe som motiverer deg. Bryr du deg ikke om verken helse eller penger? Jeg fikk mye ut av å lese endelig ikkerøyker. Anonymkode: 3ef20...f56
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må nesten finne noe som motiverer deg. Bryr du deg ikke om verken helse eller penger? Jeg fikk mye ut av å lese endelig ikkerøyker. Anonymkode: 3ef20...f56 Nei. Jeg løper 5km hver dag, og trener styrke 5 ganger i uka. Det er dyrt, men ikke noe jeg ikke har råd til. Anonymkode: 3edb7...ced 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Kanskje tenke på at røykere lukter helt jævlig? Anonymkode: 4f169...ccb
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje tenke på at røykere lukter helt jævlig? Anonymkode: 4f169...ccb Hehe. Dårlig motivasjon. Anonymkode: 3edb7...ced 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 Det går ikke om du ikke er motivert. Anonymkode: 9bbb9...c8f 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Begynn med snus i stedenfor. Det gjorde jeg og har vært snart røykfri i et år. Snus er bedre enn røyk i hvertfall. Anonymkode: 83c17...ede 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går ikke om du ikke er motivert. Anonymkode: 9bbb9...c8f Hvordan skal jeg finne motivasjon, når jeg personlig ikke ønsker å slutte? Anonymkode: 3edb7...ced 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begynn med snus i stedenfor. Det gjorde jeg og har vært snart røykfri i et år. Snus er bedre enn røyk i hvertfall. Anonymkode: 83c17...ede Nei. Jeg er kvinne. Og snus er ikke bedre. Anonymkode: 3edb7...ced 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 At sannsynligheten for å få lungekreft øker betraktelig? Og andre sykdommer? Vet ikke, må "bare" bestemme seg at nok er nok. Det gjorde jeg for et år siden. Hadde snust fast i 14 år. Så på dagen bestemte jeg meg for, aldri mer. Angrer ikke. Det er virkelig befriende og ikke ha noe å være avhengig av. Man føler seg mye bedre også. For meg så hjalp det å tenke at kroppen egentlig ikke vil ha det, men hjernen lurer deg. Så hver gang jeg fikk veldig lyst :"Nei, nå er det hjernen som lurer meg. Jeg skal ikke la det skje" 😅 Anonymkode: e7c64...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At sannsynligheten for å få lungekreft øker betraktelig? Og andre sykdommer? Vet ikke, må "bare" bestemme seg at nok er nok. Det gjorde jeg for et år siden. Hadde snust fast i 14 år. Så på dagen bestemte jeg meg for, aldri mer. Angrer ikke. Det er virkelig befriende og ikke ha noe å være avhengig av. Man føler seg mye bedre også. For meg så hjalp det å tenke at kroppen egentlig ikke vil ha det, men hjernen lurer deg. Så hver gang jeg fikk veldig lyst :"Nei, nå er det hjernen som lurer meg. Jeg skal ikke la det skje" 😅 Anonymkode: e7c64...bcb Det har seg slik at jeg sluttet i ni år, og i fjor startet jeg igjen. Men nå har jeg ikke motivasjon til å slutte. Da jeg sluttet for 10 år siden, gikk jeg tom for røyk. Og da sluttet jeg bare. Men da var jeg ikke i jobb. Anonymkode: 3edb7...ced
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Jeg er kvinne. Og snus er ikke bedre. Anonymkode: 3edb7...ced Hvorfor er ikke snus bedre? Jeg er kvinne, har vært storrøyker i 30 år, men sluttet for et år siden. Bruker snus når jeg føler jeg trenger det, og har ikke verken tatt en røyk eller hatt lyst på røyk det siste året. For meg er det helt revolusjonerende! Har holdt opp å røyke flere ganger, men alltid begynt igjen. Nå har jeg ikke lyst til å begynne igjen, takket være snus. Helsemessig merker jeg at snus er bedre enn røyk. Kondisen er bedre, røykhosten er borte, jeg sover mye bedre om natta, og smaks- og luktesans er mye bedre. Dessuten er snus billigere enn røyk. Jeg skal selvfølgelig legge vekk snusen også, men stresser ikke med det. Så lenge jeg er røykfri, er det det viktigste. Anonymkode: dd67a...faa 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 Kan anbefale å prøve ut e-sigarett. Jeg er ingen ekspert, men kjøpte en av de enkleste variantene på markedet (joytech ego aio) og handlet inn e-juice med nikotin fra Sverige (cigge.no?) Røyket i 13 år. Sluttet på dagen for 1,5 år siden. Har nå vært nikotinfri i ca. To uker. Kuttet ned på mengden nikotin hver 3. mnd ca. mer uansett billigere enn sigaretter og jeg har merket en endring i kondisjon. Slepper røyklukt! målet er å slutte med e-sigen om 5 mnd! Anonymkode: d1eed...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #14 Skrevet 5. februar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan skal jeg finne motivasjon, når jeg personlig ikke ønsker å slutte? Anonymkode: 3edb7...ced Motivasjon kommer når du begynner å trappe ned, og du ser at du klarer det. Ikke forvent at motivasjon skal komme som lyn fra klar himmel. Det viktigste du kan gjøre for å forkorte livet ditt, er å røyke. Enten så er du uintelligent ellers er du ikke glad i deg selv. Du brenner lyset i begge ender. Anonymkode: 7804f...b36 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #15 Skrevet 5. februar 2021 Er du ikke motivert er det ingen vits i å prøve. Det som fikk meg motivert var at jeg skulle gjennomgå en operasjon hvor kravet var å være røykfri. Jeg måtte ha noe mye mer umiddelbart og håndfast enn en øket risiko for å få en sykdom en eller annen gang i framtida. Da jeg fant ut at jeg måtte slutte lastet jeg ned Slutta-appen. Den var er veldig enkel, men helt gull. Anonymkode: aaac7...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #16 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan skal jeg finne motivasjon, når jeg personlig ikke ønsker å slutte? Anonymkode: 3edb7...ced Du må jo ikke slutte. Kos deg med røyken du, bare ikke kast sneipene på bakken! Anonymkode: ceba4...eb5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 Hvis du ikke bryr deg om egen helse eller bryr deg om alle pengene du kaster bort og ikke har et ønske om å slutte er det jo ingen grunn til å slutte. Anonymkode: deb02...653
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #18 Skrevet 5. februar 2021 Bytt til esigg! Var ikke så motivert jeg heller, men måtte nesten. Litt cravings i starten, men funka som bare det. Anonymkode: d4888...e9d
Jr.Garcon Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. Jeg løper 5km hver dag, og trener styrke 5 ganger i uka. Det er dyrt, men ikke noe jeg ikke har råd til. Anonymkode: 3edb7...ced Vet ikke om du tuller, men det spiller jo ingen rolle om du løper og trener hver dag? Den mikroskopiske kreftsvulsten du f.eks. utvikler i den ene lungen, vil like lett følge blodbanen opp til hjernen din og føre til Gameover. Det kan skje før du aner det, dessverre. Hvor mye røyker du daglig da? Hvis du googler og leser om kreft/ krefthistorier så synes jeg i alle fall det er motivasjon til å holde antall røyk på et minste minimum/helst kutte faenskapet helt ut. Kos deg med en snus istedet - det er jo nikotin kroppen ønsker. Endret 5. februar 2021 av Jr.Garcon
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Jeg er kvinne. Og snus er ikke bedre. Anonymkode: 3edb7...ced Hva ligger i bedre? For helsen din er snus helt klart bedre. For lukten av klærne dine, og for omgivelsene dine, er snus også bedre. Men, om man har bestemt seg for å ikke ville, så går det uansett ikke, så da er det bare å fortsette som før. Anonymkode: 95527...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå