Gå til innhold

Er du ute med barna kvar dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har en sønn på 15mnd.

Han har alltid likt å trille tur- og å leike ute. Vi er stort sett ute kvar dag.

Kjenner eg får litt dårlig samvittighet når vi ikkje er ute en dag.Føler at han har sååå godt av det- og han kosa seg stort.

Er dine unga ute kvar dag?

Kansje det bere er meg som er rar som føler at vi MÅ ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det akkurat på samme måte når vår sønn var rundt den alderen. Vi var ute hver dag, og han storkoste seg.

I dag er han fire år, og han pleier fortsatt å være ute hver eneste dag. Uansett vær og vind, han stortrives ute :) . Forskjellen er at han styrer en del ute alene, og sammen med andre unger. Vi er også ute sammen med han, men blir ikke så mye som før...

Tror det er godt for barn å lære seg å være ute. Sønnen vår er en skikkelig "uteunge", og det er jo bare bra ;).

Skrevet

Vi er som regel ute hver dag, enten i hagen vår, på lekeplassen eller så går vi tur. Tror det er veldig bra for ungene å være mye ute.

Pluss at jeg MÅ ha frisk luft hver dag! :)

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg var ute med ungene i flere timer hver dag året rundt fra ungene var bittesmå. Vi gikk turer, var på lekeplasser eller i hagen. Ungene trenger å være ute i frisk luft og få brukt kroppen sin. Jeg har nå unger som er glade i å være ute og noe av grunnlaget for det ble nok lagt da de var små.

Skrevet

No er jenta vår snart 10 mnd, så ho er ikkje så stor enno. Vi er ute kvar dag, og gjerne fleire ganger og, så sant vi er friske. Berre må ut kvar dag eg, ellers er det jammen ein dårlig dag :ler:

Helsesøster spurde faktisk på forrige kontroll, om vi var ute med Emma Karoline. Og det er vi jo, men reagerte faktisk litt på at ho sspurde. Trudde liksm ikkje eg såg ut som ei som aldri var ute :overrasket:

Skrevet

Datteren min er halvannet år. På vanlige ukedager kommer jeg hjem klokka 17 så da er det som regel bare å spise middag sammen og leke litt inne før hun skal legge seg klokka 19. Heldigvis er de ute hver dag i barnehagen.

I helger og ferier passer vi på å være ute så mye vi kan hver dag, enten det er fint vær eller øsregner. Med en gang vi har spist frokost finner hun fram skoen sine og skynder hun seg bort til døra og roper forventningsfullt "ute!" "ute!" Så da er det bare å komme seg ut da :)

Skrevet

Vi är ute varje dag ja.

Det är inget jag tänker på - det bara blir så. Han behöver aktivera sig, vi behöver handla. Vi cyklar till barnehage och till butik, går till lekparker, leker i trädgården eller går ärenden med vagnen.

Det är en del av vardagen att vara ute

Skrevet

Hun er ute i barnehagen hver dag, sover ute et par timer hver dag, og så er vi ute om ettermiddagen stort sett hver dag også. Vesla er halvannet år. Vi går rundt og undersøker busker og planter, er det regn har vi tøy for det, vi sitter i sandkassa etc. Besøker naboer (med hunder :roll: ) og triller ball. Det er helt nødvendig for å finne roen om kvelden.

Har hatt et par ganger det har vært så dårlig vær i helgen at jeg har tenkt jeg ikke orker, men det tar ikke lang tid før det tross alt er morsommere å kle seg og gå ut. Å bare være inne, gjør henne (og meg) umulig å være i hus med.

Og spørsmålet fra helsesøster skal du ikke ta personlig, sikkert noe de skal spørre alle om. Et menneske som tar sol hver uke og trener på helsestudio hver dag kan SE ut som om h*n er mye ute med barna, uten at det er sant. Vanskelig å se på folk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...