Gå til innhold

Budrunde gang på gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å lete etter et hus. Har sett flere vi har likt og lagt inn bud på noen. Men hver gang så er det noen som byr over oss. Og jeg blir like skuffet hver gang. Skjønner det er sånn det er, at det er fler enn oss som vil ha huset. 

Det som er irriterende og er at det er fler hus på finn som har ligget ute, men ikke blir solgt. Men bestemmer vi oss for å by, så blir det solgt med en gang. 

Dere som eier hus, hvor mange visninger var dere på før dere fikk kjøpt?

Anonymkode: 8966a...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på ca 9 visninger , ga bud på to av dem. Dette i 2020. 
Men varierer Jo veldig geografisk

Anonymkode: 6188f...940

Skrevet

Her var jeg i flere budrunder gjennom flere år, før jeg kjøpte rekkehuset vi bor i nå.

Skrevet

Jeg har så langt eid tre hus/leiligheter og har vært på to visninger (Den ene leiligheten var nybygg så der var det ikke visning) :ler: 

Skrevet

Før kjøp av nåværende hus var vi på sikkert ti visninger, men det var ikke alt som var like aktuelt. Var mye rundt å kikket for å sondere terrenget. Endte opp med å kjøpe privat uten budrunde (med med motbud fra selger).

Har nylig kjøpt nytt hus, og også denne gangen ble det kjøpt privat uten budrunde (med med motbud her også).

Anonymkode: 68a50...da3

Skrevet

Ikke helt samme situasjon, men kanskje konklusjonen kan bli den samme? Vi var på flere visninger, men fant aldri noe vi ville by på (bor ikke i en av de store byene, vil tro det er lettere å finne noe som faller i smak der.) Vi endte rett og slett opp med å bygge. Det er faktisk ikke veldig mye dyrere enn å skulle kjøpe noe til samme standard eller kjøpe noe som ikke er helt nytt + pusse opp. Faktisk kan man spare på å bygge fremfor å kjøpe en helt ny bolig, da verdien på ferdig bolig gjerne er større enn summen man betaler for å få satt det opp (men det vil variere med beliggenhet.)

Mitt tips er altså å bygge.

Anonymkode: 611d1...473

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Før kjøp av nåværende hus var vi på sikkert ti visninger, men det var ikke alt som var like aktuelt. Var mye rundt å kikket for å sondere terrenget. Endte opp med å kjøpe privat uten budrunde (med med motbud fra selger).

Har nylig kjøpt nytt hus, og også denne gangen ble det kjøpt privat uten budrunde (med med motbud her også).

Anonymkode: 68a50...da3

Takk for svar:) hvordan gikk dere frem for å kjøpe privat, om jeg kan spørre?:)

Skrevet

Begynte å gå på visninger høst 2019, vært i kanskje 10 budrunder. Ble endelig min tur denne uka 😁

Skrevet
Arx skrev (1 time siden):

Begynte å gå på visninger høst 2019, vært i kanskje 10 budrunder. Ble endelig min tur denne uka 😁

Gratulerer 😄 må jo bare holde ut :)

• Liker 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar:) hvordan gikk dere frem for å kjøpe privat, om jeg kan spørre?:)

Kupping regner jeg med.

har ikke fått med deg det? Står om i avisen hele tiden. Google kuppe bolig

Anonymkode: 6188f...940

Skrevet

Det er helt ærlig ganske normalt! 

Hvis dere finner ett sted dere virkelig vil bo så må dere jo evt bare høyne budene deres.

Vi tapte 11 budrunder over 4 mnd, 4 av disse vant vi men ble tatt på forkjøp. Det er kjipt. 
Nå kjøpte vi også i Oslo hvor det er helt normalt at ting kan gå alt fra 300-800.000 over prisantydning.

Værste budrunden vi var med i hadde vi 9 bud, vi var 4 budgivere og leilgheten endte 770.000 over prisantydning. 

Anonymkode: b767d...7f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...