Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Orker du mer enn én time hver dag? Har det betydning om du kjører bil eller tar offentlig transport ? Hadde du tatt en jobb på Notodden hvis du selv bor i Oslo uten bil? En Facebook venn har fått jobb der og jeg kan ikke fatte hvordan hun orker den pendlingen hver dag☹️ Det blir to timer så langt jeg kan se.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Hvilken jobb snakker vi om? Random jobb eller drømmejobb? For drømmejobb kunne jeg reist tre timer Anonymkode: b4310...646 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Jeg har en mental grense på én time hver vei, men hvis jeg fikk jobb med 65 min reisevei, hadde jeg nok ikke takket nei på bakgrunn av de ekstra 5 minuttene. Anonymkode: 5d94e...1de 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Om lag 1 time hver vei. Jeg hadde denne reiseveien på videregående, og det var helt ok helt til jeg ble lei. Så lenge jeg trives i jobben er det en grei reisetid, men jeg hadde foretrukket å bruke bil fremfor kollektivt. Jeg kjenner noen har enormt med reisetid hver dag. Må ta ferje og greier. Det er en helt vanlig jobb, men han trives jo åpenbart med jobben og med kollegaer. Anonymkode: 60a17...25c 2
Gidavmeg Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 (endret) 35 min en vei med bil. 60 min med kollektiv Endret 5. februar 2021 av Gidavmeg 2
Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvilken jobb snakker vi om? Random jobb eller drømmejobb? For drømmejobb kunne jeg reist tre timer Anonymkode: b4310...646 Jeg vet ikke om det er drømmejobben hennes . Jeg vet i hvertfall at universitetet der har avdeling flere steder blant annet i Drammen. Så jeg hadde håpet det gikk an å søke meg over dit. Endret 5. februar 2021 av Pipaluk
Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilken jobb snakker vi om? Random jobb eller drømmejobb? For drømmejobb kunne jeg reist tre timer Anonymkode: b4310...646 Spørs om det føles som drømmejobben etterhvert når det blir så lang reisevei.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 45 min. inkludert rush. Anonymkode: 581bd...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 Pipaluk skrev (27 minutter siden): Jeg vet ikke om det er drømmejobben hennes . Jeg vet i hvertfall at universitetet der har avdeling flere steder blant annet i Drammen. Så jeg hadde håpet det gikk an å søke meg over dit. Dette gir ingen mening. Hva har din universitetssøking med en fb-venns jobb å gjøre? Er det DU som har fått jobb på Notodden og ikke «en venn»? Anonymkode: 2c2cc...a1d 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 Har pendlet 2,5 time tur-retur med bil på motorvei fri for kø, det var helt ok den tida jeg ikke hadde barn. Hadde vært fælt hvis jeg måtte ha stampet i kø og trafikk. Har pendlet 50 min med buss, det var mye mer slitsomt fordi den må man jo tilpasse seg selv... Bytte av kollektiv som går sjeldnere enn hvert 15.minutt hadde vært uaktuelt. Maks 45 med kollektiv. Anonymkode: 1d012...34c 2
cattleya Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 Uten barn har jeg pendlet opp til en time hver vei. Det var helt ok. Etter at jeg fikk barn erfarte jeg at selv om døgnet har 24 timer så er det de 7-19 som «teller». Kunne aldri gjort det i dag. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 30 minutter på sykkel er absolutt maks. Det tilsvarer vel ca 10-15 minutter med bil. Kollektivtransport finnes ikke her i ødemarka. Anonymkode: ba0a4...62a 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 Før barn og etter barn er to helt ulike ting. Mannen min pendler en drøy time hver vei hver dag. Det hadde aldri gått at vi begge gjorde det. Da hadde ikke kabalen gått i hop. Ihvertfall ikke så lenge vi har barnehagebarn og småskolebarn. Anonymkode: af603...b89 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #14 Skrevet 5. februar 2021 Hadde 1,5t med kollektivtransport på en tidligere jobb, men var en deltidsjobb, kanskje derfor jeg ikke syntes reiseveien ble for lang. Anonymkode: e8696...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #15 Skrevet 5. februar 2021 I utgangspunktet er 30 min maks for meg, men hadde jeg hatt vansker med å finne jobb så kunne jeg sikkert brukt opptil halvannen time inntil jeg fikk noe annet. Har tidligere hatt en jobb der det tok kort vei til jobb om morgenen, men vel en time for å komme seg hjem i rushet, og det var ikke aktuelt for meg i det lange løp. Nå bruker jeg ti min til jobb og syns det er supert. Anonymkode: e63f1...3f9 1
Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #16 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette gir ingen mening. Hva har din universitetssøking med en fb-venns jobb å gjøre? Er det DU som har fått jobb på Notodden og ikke «en venn»? Anonymkode: 2c2cc...a1d Det var klønete skrevet. Jeg mente at hvis det var jeg som hadde fått jobben på uni så hadde jeg håpet det hadde vært mulig å jobbe på en avdeling som var nærmere. Jeg lurer på om hun også har overveid det, eller om det bare er campus Notodden som kan ansette henne c 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 Pipaluk skrev (2 minutter siden): Det var klønete skrevet. Jeg mente at hvis det var jeg som hadde fått jobben på uni så hadde jeg håpet det hadde vært mulig å jobbe på en avdeling som var nærmere. Jeg lurer på om hun også har overveid det, eller om det bare er campus Notodden som kan ansette henne c Men altså! Hvis du lurer på det, må du jo spørre HENNE? Tipper de fleste ansatte på «campus» (😂😂😂) Notodden nå vil skjønne hvem det er om de kommer over tråden....hun nyansatte fra Oslo. Du kan vel spørre om hva folk mener om pendlertid uten å dra inn en annen person? Anonymkode: 2c2cc...a1d 1
Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 Forfatter #18 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men altså! Hvis du lurer på det, må du jo spørre HENNE? Tipper de fleste ansatte på «campus» (😂😂😂) Notodden nå vil skjønne hvem det er om de kommer over tråden....hun nyansatte fra Oslo. Du kan vel spørre om hva folk mener om pendlertid uten å dra inn en annen person? Anonymkode: 2c2cc...a1d Seriøst! Tror du virkelig at de som jobber der har full oversikt over hvor folk bor? Vet du hvor mange som jobber der? Jeg har heller ikke sagt noe om når hun begynte der heller, eller hvilket fagområde eller type jobb det er snakk om. Det kan være flere som har adresse i Oslo men som har pendlerleilighet nærmere Notodden eller kjører bil, noe som tar kortere tid. dette var et eksempel på dette med reisevei og hva folk er villig til å gjøre for å få fast jobb.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 Da er jeg den sære som sier at 20 min én vei er max! Orker ikke tanken på å bruke tiden min på å kjøre bil, tid jeg kunne brukt sammen med barna mine f.eks. Eller hvis barna mine blir syke, så bruker jeg ikke en time på å hente de. Jeg jobber i barnehage og når jeg ringer for å be foreldrene hente barna sine fordi de er syke, så er det trist at med kanskje litt kø blir de ikke henta før det har gått 1- 1,5 time! Anonymkode: 209c3...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er jeg den sære som sier at 20 min én vei er max! Orker ikke tanken på å bruke tiden min på å kjøre bil, tid jeg kunne brukt sammen med barna mine f.eks. Eller hvis barna mine blir syke, så bruker jeg ikke en time på å hente de. Jeg jobber i barnehage og når jeg ringer for å be foreldrene hente barna sine fordi de er syke, så er det trist at med kanskje litt kø blir de ikke henta før det har gått 1- 1,5 time! Anonymkode: 209c3...a6e Litt enig. Hadde 45 min før (nestem 1,5 time reell reisetid med levering i barnehagen før jeg satte meg på toget osv.) versus 20 minutter nå (reisevei OG levering!) . Det gjør mye for livskvaliteten å ikke bruke så mye tid på reising. Anonymkode: 39510...cb3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå