Fakse Skrevet 17. august 2005 #1 Del Skrevet 17. august 2005 Min kjære pappa fyller år, og jeg tenkte han kunne få litt nytt utsyr til sin kajakk i gave. Det gamle ble kjøpt sammen med kajakken for 20 år siden eller noe sånn, og trenger sårt å byttes ut. Er det noen som har litt peiling, og kan gi meg råd om hva som er lurt å kjøpe og hvor jeg finner? Tror ikke det er så mange selgere med godt utvalg i Tromsø, så jeg tenker å kjøpe på nett. Vil gjerne ha tips om gode butikker, og kanskje råd underveis om hva jeg skal kjøpe. Pappa har en havkajakk, og jeg tror den heter "Nordkapp" eller noe sånn. Den var visst ganske vanlig da han kjøpte den. Det første jeg vet han trenger er nytt trekk rundt sitteluka. Dessuten står anorakk/jakke på ønskelista, og kanskje noen varme hansker. Har dessuten tenkt på sikkerhetsutstyr, som f.eks årepose, men vet ikke om dette er noe som fungerer i praksis. I dag er redningsvesten det eneste sikkerhetsutstyret han bruker, og det er ikke nok synes jeg. Blir veldig glad for alle gode råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. august 2005 #2 Del Skrevet 17. august 2005 For en super gaveidé! Hvis han ikke har årepose og håndpumpe allerede, så er det en glimrende idé å kjøpe dette. Det er enkelt å lære seg å bruke og en veldig god sikkerhet om en går rundt og ikke klarer å rulle rundt. Spruttrekk finnes i flere varianter, både i neopren og videre, stoffer. Dette, jakker etc finner du bl.a. på Bull ski og kajakk og Aktiv fritid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. august 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 17. august 2005 Hvaslags spruttrekk anbefaler du da? Hva er forskjellene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. august 2005 #4 Del Skrevet 17. august 2005 Selv har jeg neoprentrekk og har ikke padlet så mye med andre trekk, men vet at en del synes neopren er for tett og trangt. Drømmetrekket mitt er Voyager sirius (du finner det på sidene til Bull) som har seler og vanntett glidelås for tilgang i cockpit. Dette er imidlertid ganske luksus og sannsynligvis litt overkill hvis han helst hoder seg inne i skjærgården. Hør med han hva han foretrekker, evt få noen han padler sammen med til å fiske litt. Neopren eller annet er egentlig mest en smakssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. august 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg satt faktisk og så på Voyager sirius. Vi bor jo i nordnorge, og han padler hele vinteren, så jeg tenkte kanskje det var bra med noe skikkelig. Det er jo litt dyrt, så jeg må vel få med bestemor også om det skal bli det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. august 2005 #6 Del Skrevet 17. august 2005 Heldige pappaen hvis han får Voyager sirius, sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. august 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 17. august 2005 Får håpe han skjønner hvor heldig han er da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. august 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 17. august 2005 Hvordan finner jeg ut om trekket passer til pappa sin kajakk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. august 2005 #9 Del Skrevet 17. august 2005 Ta mål av åpningen og hør med butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. august 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg innbiller meg at det er en Valley Nordkapp Classic han har, men skal få mamma til å måle åpninga for å være sikker Tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. august 2005 #11 Del Skrevet 17. august 2005 Bare hyggelig Noen av modellene endrer seg litt med årene, så mål er nok det trygggeste selv om du vet modellen. Få henne til å måle omkrets + lengde og bredde på åpningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå