Gå til innhold

Utro kone, hvilke tegn bør jeg se etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at samboeren min er utro. For noen uker siden hadde hu kjøpt nytt undertøy. Eller truse og bh, som var egentlig ganske så sexy. Men har ikke sett det enda. 

Mobilen er med overalt, lydløs er det også. Ekstremt mye i det siste hos frisør, fikser negler osv. Væremåten er bare blitt annerledes. Også ekstremt mye på telefonen. Når vi legger oss, og jeg snur meg for å sove så er det frem med telefonen. Også klager hu da p at jeg får ikke sove. Kanskje legge bort telefonen da. 

Prøver å stole på at det ikke er noe, så jeg vill ikke sjekke telefonen osv. 

Anonymkode: 8e4ec...ee9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 9.14):

Tegnene du bør se etter er en sjalu og kontrollerende mann. Slikt får kvinner til å ikke føle seg elsket i forholdet, og det er gjerne første steget mot utroskap.

Anonymkode: 1def7...2c3

Dette stemmer. Føler meg ikke elsket og han har vært utro en gang alt. Så jeg er på tinder for å kikke.. Jeg trenger bekreftelse fra andre på at jeg fremdeles er noe. Sminker meg oftere, begynt å trene, byttet jobb, generelt endringer i livet. 

Anonymkode: d5277...a87

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg mistenker at samboeren min er utro. For noen uker siden hadde hu kjøpt nytt undertøy. Eller truse og bh, som var egentlig ganske så sexy. Men har ikke sett det enda. 

Mobilen er med overalt, lydløs er det også. Ekstremt mye i det siste hos frisør, fikser negler osv. Væremåten er bare blitt annerledes. Også ekstremt mye på telefonen. Når vi legger oss, og jeg snur meg for å sove så er det frem med telefonen. Også klager hu da p at jeg får ikke sove. Kanskje legge bort telefonen da. 

Prøver å stole på at det ikke er noe, så jeg vill ikke sjekke telefonen osv. 

Anonymkode: 8e4ec...ee9

Alarmklokken ringer. Ikke vær naiv. Telefonen får du nok ikke tilgang til, men om du gjør det ville jeg sjekket selv om det strengt tatt er ulovlig. Har du tilgang til hennes konti på SoMe kan det være du finner noen spor der.
En ærlig prat er undervurdert, men ikke sikkert hun vil si noe. Ikke vær anklagende eller oppfarende. Da går hun i forsvarsmodus. Jeg vet ikke helt hvordan du skal legge dette fram, men si i alle fall at du er veldig usikker på henne og forholdet dere har. Før du tar denne praten med henne er det viktig å følge litt med hvor hun er og hva hun gjør. Om du tar henne i løgn har du gode kort på hånden. Håper for din skyld at dette er falsk alarm. Lykke til. Det er så vondt å gå slik å bekymre seg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer. Føler meg ikke elsket og han har vært utro en gang alt. Så jeg er på tinder for å kikke.. Jeg trenger bekreftelse fra andre på at jeg fremdeles er noe. Sminker meg oftere, begynt å trene, byttet jobb, generelt endringer i livet. 

Da burde du heller gjøre det slutt. 

Om du skulle treffe en mann på tinder nå, så treffer du i så fall en som syns det er ok med utroskap. Mtp at du fremdeles er i forhold, så begynner han å rote meg deg, så er utroskap greit for han. 

En sånn mann ville ikke jeg hatt. Det de gjør med deg, gjør de mot deg. 

Og en mann med respekt for seg selv ville ikke begynt å rote med deg, mtp at du er i et forhold. 

Anonymkode: e7b21...5e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 4.03):

Jeg oppdaget det da, gamle Kona mi ble gravid. Jeg var kjempe glad da henne fortalte meg at henne var gravid. og vi bestemte oss, for og beholde barnet. vel jeg hadde en ganske bra jobb på den tiden, og bestemte meg for og innrede det gamle kontoret mitt, brukte sikkert 40000 totalt på alt, fortalte familie og kollegaer om at jeg skulle bli far. når dagen kom, og henne måtte føde, så var jeg med henne hele kvelden/natten, men da barnet kom, var det ikke hvit. Jeg og min kone er etnisk norske, og dette kom som et sjokk. det ble helt svart for meg og jeg løp ut fra sykehuset. Jeg har senere fått vite at kona mi hadde vært utro med en som pleide og levere pizza til oss. det må være den flaueste og mest nedtrykkende tingen som har skjedd meg, men jeg har heldigvis fått en ny kone siden den tiden og vi har 2 pene døtre sammen.

Anonymkode: 50d82...f1c

Er spent på den første kommentaren her jeg? Fra henne altså. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 8.37):

Humørsvingninger, strålende humør når alt er på stell med elsker, men dårlig samvittighet og elskverdig oppførsel - og elendig humør når det floker seg.

Nytt undertøy, brukt undertøy og skifting av undertøy, dusjing og intimbarbering.

Har sikkert en plass for kommunikasjon, alt fra snap til en eller annen app. Alt slettes daglig så du må være på for å finne noe. 
Stiller endel spørsmål rundt din gjøren og laden - som forsikringer/planlegging.

Anonymkode: 778a0...867

Ehhh, dette er ingen tegn på utroskap...de fleste kvinner er slik og gjør sånn i berg og dalbaner. 

Anonymkode: 58a91...93f

• Liker 11
Skrevet
Luckiness skrev (På 5.2.2021 den 9.10):

Dette er hva en bekjent lærte i ettertid av at samboeren var utro: 

-plutselig nye eller andre interesser. Plutselig trener personen mer, får en ny hobby, synes plutselig det er ok å jobbe overtid. Oftere venninnekvelder enn før.
-nytt undertøy. Økt intimbarbering. Dusjing på «unormale» tidspunkt. 
-nye klær. Ny eller «finere» stil.
-mer/oftere bruk av sminke (hvis personen vanligvis feks pleier å gå på butikken uten sminke, men nå begynner med det)

-ekstra hyggelig hjemme. Mer sex. Som å på en måte kompensere for hva en har gjort eller for å tro at partneren ikke legger merke til at annet i forholdet er forandret.
-passer på mobil/iPad. Sitter plutselig mer eller lenger på mobilen. Legger den bort når partneren kommer. 

Dette er noe som kan komme naturlig hos et menneske. Man forandrer seg med alderen liksom. Man kjeder seg og har lyst å endre litt på livet før man tørker inn til en rosin. 

Ofte trenger det ikke indikere utroskap. Bare self care. 

Anonymkode: 58a91...93f

• Liker 7
Skrevet

Litt småparanoide i tråden her ? Og andre som jazzer opp stemningen? 

Kjøpt nytt undertøy han ikke har sett ennå. Ja. Hvorfor? Fordi det fremdeles er i skuffen. Visste ikke det hadde en utløpsdato. 

Humørsvigninger. Ja. Hele livet. 

Nye apper? Tja, en sjelden gang. 

Endrer vaner? Ja så klart. Det gjør kvinner. 

Finner pø ting med venninner men ikke med deg? Det kan skje. Kanskje er du kjip og sur for tiden. Desuten er venninner kule

Må man ha minst 1 sms fra kollegaer???  Virkelig? 

Anonymkode: 98aa2...f23

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da burde du heller gjøre det slutt. 

Om du skulle treffe en mann på tinder nå, så treffer du i så fall en som syns det er ok med utroskap. Mtp at du fremdeles er i forhold, så begynner han å rote meg deg, så er utroskap greit for han. 

En sånn mann ville ikke jeg hatt. Det de gjør med deg, gjør de mot deg. 

Og en mann med respekt for seg selv ville ikke begynt å rote med deg, mtp at du er i et forhold. 

Anonymkode: e7b21...5e3

Jeg har ikke tenkt å gå inn i noe nytt forhold, livet handler om mer enn å være bundet til en annen. Så var jo samboer utro i sommer, så ut fra innlegg på kg betyr det at utroskap er ok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 9.14):

Tegnene du bør se etter er en sjalu og kontrollerende mann. Slikt får kvinner til å ikke føle seg elsket i forholdet, og det er gjerne første steget mot utroskap.

Anonymkode: 1def7...2c3

Min samboer var sjalu og kontrollerende i tillegg til at han mishandlet meg psykisk. Kalte meg grusomme ting og drev med silence treatment hver gang han ville styre meg. Jeg var utro utallige ganger....vet ikke hvordan det hadde gått med meg på sikt om jeg ikke hadde vært det faktisk. Det ble min redning.

Jeg gikk selvfølgelig fra ham da jeg endelig var sterk nok til det. Har ikke angret et sekund på noen av affærene.

Anonymkode: 6fad4...27e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 13.08):

Om din kone er utro, så må du se i deg selv, kvinner er bare utro om mannen de er sammen med ikke strekker til.

Anonymkode: 6fed8...134

ALTID mannen feil hva?🙄😆 

Vel, de fleste punkter som du får se opp med har blitt nevnt.. mange punkter som stemmer rett in på exen min sånn som hun oppførte seg, mobilen hennes var den tingen som avslørte henne. Og jeg strakk vel ikke till da tenker jeg, gjorde bare alt hun ba meg om, kjørte hun dit hun ville, jobbet og ga hun penger, kjøpte nye møbler og andre ting( hun jobbet ikke og kommer nok aldrig jobbe desverre, hun gidder ikke) 

Etc etc, men var nok en tøffel da så jeg strakk ikke till så hun måtte være utro med exen sin😂

• Liker 1
Skrevet

Jøss, denne må jeg vise mannen min, slik at han vet at jeg er utro. 

(må bare bytte ut "elsker" med "jobb" der det vises til humørsvingninger basert på ting som skjer utenfor hjemmet...)

Jeg er 40, gift på 12. året, og liker fint undertøy, sminke, og å være glattbarbert. Telefonen er alltid på lydløs, og ligger helst i et annet rom, da det er såpass trykk gjennom arbeidsdagen at jeg trenger en pause fra varsler og mas. 

Anonymkode: 633ba...715

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet
On 2/5/2021 at 1:08 PM, AnonymBruker said:

Om din kone er utro, så må du se i deg selv, kvinner er bare utro om mannen de er sammen med ikke strekker til.

Anonymkode: 6fed8...134

Jeg håper virkelig du tuller. Dette er en avskyelig kommentar. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere gode råd allerede. Kvinner er veldig gode til å sette opp en uskyldig fasade, så det er ikke enkelt når alle de opplagte signalene ikke er til stede. For meg var det hennes manglende vilje til å gå foran og ta initiativ som gjorde at jeg hele tiden følte at noe manglet. Det ble et stort tomrom i følelser. Hun så ja og var med, hele tiden, men foreslo aldri noe selv. Så jeg avslørte faktisk utroskapen før den faktisk fant sted, i tidligste fase av utroskapen. Drømmefasen.

Anonymkode: 821da...3fa

• Liker 1
Annonse
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Flere gode råd allerede. Kvinner er veldig gode til å sette opp en uskyldig fasade, så det er ikke enkelt når alle de opplagte signalene ikke er til stede. For meg var det hennes manglende vilje til å gå foran og ta initiativ som gjorde at jeg hele tiden følte at noe manglet. Det ble et stort tomrom i følelser. Hun så ja og var med, hele tiden, men foreslo aldri noe selv. Så jeg avslørte faktisk utroskapen før den faktisk fant sted, i tidligste fase av utroskapen. Drømmefasen.

Var hun omsider utro på ordentlig da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 4.03):

Jeg oppdaget det da, gamle Kona mi ble gravid. Jeg var kjempe glad da henne fortalte meg at henne var gravid. og vi bestemte oss, for og beholde barnet. vel jeg hadde en ganske bra jobb på den tiden, og bestemte meg for og innrede det gamle kontoret mitt, brukte sikkert 40000 totalt på alt, fortalte familie og kollegaer om at jeg skulle bli far. når dagen kom, og henne måtte føde, så var jeg med henne hele kvelden/natten, men da barnet kom, var det ikke hvit. Jeg og min kone er etnisk norske, og dette kom som et sjokk. det ble helt svart for meg og jeg løp ut fra sykehuset. Jeg har senere fått vite at kona mi hadde vært utro med en som pleide og levere pizza til oss. det må være den flaueste og mest nedtrykkende tingen som har skjedd meg, men jeg har heldigvis fått en ny kone siden den tiden og vi har 2 pene døtre sammen.

Anonymkode: 50d82...f1c

Pene sier du? Sikker på at de er dine? 🤪

Neida. Det var en fin novelle du laget. Burde blitt film.

Anonymkode: 6ccdb...80f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
askjiir skrev (8 minutter siden):

Var hun omsider utro på ordentlig da?

Fikk ved en tilfeldighet forhindret det. Hadde en heftig diskusjon og det viste seg at hun var overbevist om at jeg var utro. Og ville ta hevn. Ikke alltid like lett å være forelsket. Det var før snap åpnet dørene for rask og effektiv utroskap. Hadde det vært i dag ville jeg aldri kunnet forhindre det.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk ved en tilfeldighet forhindret det. Hadde en heftig diskusjon og det viste seg at hun var overbevist om at jeg var utro. Og ville ta hevn. Ikke alltid like lett å være forelsket. Det var før snap åpnet dørene for rask og effektiv utroskap. Hadde det vært i dag ville jeg aldri kunnet forhindre det.

Mye usagt og rart på gang i dette forholdet-

AnonymBruker
Skrevet
askjiir skrev (1 minutt siden):

Mye usagt og rart på gang i dette forholdet-

Ja, vi kommuniserer dårlig. Kommer nok til å gå snart uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...