AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Hei, Jeg har ett behov for alenetid innimellom. Bare slå av alt som heter medier, tenne lys og bare nyte stillheten uten at noen er hjemme. Problemet er at min samboer er arbeidsledig på 2 året og er konstant hjemme. Han har ikke førerkort så jeg må bli med han hvis han skal til venner og familie. Han har i løpet av våre 4 år sammen sover borte fra meg 2 netter og de siste 2 årene som han har vært arbeidsledig så har han nesten ikke vært borte ett sekund. Jeg jobber 100% så jeg skjønner at han ikke helt skjønner greia fordi han alltid har 8 timer + til å se de han vil osv, men det har ikke jeg. Jeg har prøvd å snakke med han om det, men han forstår virkelig ikke hvorfor jeg trenger det og mener det er alenetid når jeg sitter på kontoret å studerer etter jobb. Er det helt unormalt og ønske litt alenetid til å bare slenge beina på bordet og være alene litt? Trenger ikke være lenge, men en time i uka eller i dag i mnd eller noe.. Eller er det bare jeg som tenker dette? Anonymkode: 67b89...5ef
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Nei, det er et helt normalt og sunt ønske Vi hadde en tilsvarende utfordring da jeg var student og arbeidsledig, mens han jobbet offshore 2 uker av gangen. Jeg fikk mye alenetid, han fikk ingenting. Det var krevende og måtte planlegges slik at jeg fant på ting utenfor hjemmet så han fikk litt fred og tid for seg selv. Jeg har lappen, da. Mye løsnet da jeg ble ferdigstudert og endelig fikk meg jobb. Er det noen mulighet for han å ta lappen? Anonymkode: 4fc49...de8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, det er et helt normalt og sunt ønske Vi hadde en tilsvarende utfordring da jeg var student og arbeidsledig, mens han jobbet offshore 2 uker av gangen. Jeg fikk mye alenetid, han fikk ingenting. Det var krevende og måtte planlegges slik at jeg fant på ting utenfor hjemmet så han fikk litt fred og tid for seg selv. Jeg har lappen, da. Mye løsnet da jeg ble ferdigstudert og endelig fikk meg jobb. Er det noen mulighet for han å ta lappen? Anonymkode: 4fc49...de8 Han driver nå å tar lappen. Har endelig fått han til å gjøre det, så jeg håper det bedrer seg 🙈 Noen tips til hvordan jeg kan legge det frem? Anonymkode: 67b89...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Be ham begynner å trene eller begynne med hobby. Dessuten, om han ikke har fått jobb på 2 år bør han ta nye kurs/videreutdanning. Anonymkode: fff56...280
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Han driver nå å tar lappen. Har endelig fått han til å gjøre det, så jeg håper det bedrer seg 🙈 Noen tips til hvordan jeg kan legge det frem? Anonymkode: 67b89...5ef Så bra Nei, jeg vet ikke helt. Du må vel bare ta det opp og prøve å forklare på en fin måte. At det ikke handler om at du ikke trives sammen med han, men at du har behov for å være alene iblant. Er du redd han skal ta det ille opp? Anonymkode: 4fc49...de8
SPOCA Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 (endret) Å ønske seg alenetid er helt normalt. Spesielt for en introvert som meg. Men driver han aldri med egne interesser eller lignende? Tror jeg hadde blitt gal om jeg ikke kunne ha mange timer for meg selv hver eneste dag. Her har samboer og jeg hvert vårt rom i tillegg til felles soverom, og da gjør vi egne ting. Ingenting er som å slappe av helt alene med en god bok eller tv-serie helt alene uten samboer. Jeg vet han synes det samme. Endret 5. februar 2021 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Helt normalt å trenge litt alende tid. Men hvordan i all verden kan han gå arbeidsledig i 2 år uten å gjøre noe? Da mister han vel dagpenger og alt nå? Herregud, gi fyren et spark bak! vet det ikke er lett å få jobber akkurat nå, men NOE er det alltid mulig å finne. Ellers tar man å omskolerer seg eller tar kurs slik at man kan lettere kan få en jobb. Å gå hjemme å ikke gjøre noe så lenge er bare ikke aktuelt! Anonymkode: 558c2...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå