Gå til innhold

Kan man bli kvitt tinnitus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er som sagt noe bedre innimellom. Men spesielt ille når j ligger og på natten og morgenen..

Anonymkode: ec280...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og kan variere litt fra dag til dag, bedre eller verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyfrekvens her...varierer. Er veldig stresset mentalt også.

Anonymkode: f3d0e...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det tar tid og roe ned et overaktivt nervesystem, det er ikke noe du vil merke direkte der og da. Jeg brukte mnd før det løsnet. Etter tinnitusen sluttet kan jeg merke den litt om uforutsett høyt stress skjer. 

Anonymkode: 7a26a...295

en ting jeg ikke skjønner helt med den appen, det virker som at de mener at absolutt all smerte og sånn er psykisk, det er det jo ikke? 
jeg har muskulær vondt i hodet og nakke og skuldre? Kan ikke tenke vekk det? Oc samme med tinnitus, den virker også tidvis muskulær for meg..

var din noe linka til anspenthet? Jeg er så ille på morgenen og når jeg ligger,, som et bånd med lyd og press rundt hodet og nakke ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 16.08):

Denne videoen var til stor hjelp for meg, han er ENT (ear nose throat samme som ØNH) spesialist som selv har hatt tinnitus. 

Har du blitt kvitt det?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 8.19):

en ting jeg ikke skjønner helt med den appen, det virker som at de mener at absolutt all smerte og sånn er psykisk, det er det jo ikke? 
jeg har muskulær vondt i hodet og nakke og skuldre? Kan ikke tenke vekk det? Oc samme med tinnitus, den virker også tidvis muskulær for meg..

var din noe linka til anspenthet? Jeg er så ille på morgenen og når jeg ligger,, som et bånd med lyd og press rundt hodet og nakke ..

Jeg har blitt kvitt mye av mine smerter og jo det er absolutt mulig å bli kvitt smerter/spenninger ved å roe ned nervesystemet ditt. «Neurons that fire together wire together» 

De mener vel at det er hjernen som sender signaler om smerte, og at dette kan man bli kvitt ved å sende nye signaler til hjernen. Vil sterkt anbefale deg å se Google talks med Howard Schubiner. 

Ja min var/er linka til anspenthet og stress. 

Les boka til Alan Gordon the way out.

Howard Schubiner Unlearn your pain

Eller sjekk ut kurset til Dr. Laila Five

https://www.doktorfive.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 9.05):

Har du blitt kvitt det?😊

80 % av tiden helt borte, men jeg gikk på en smell med høyt stress over tid som resulterte i tinnitus. Helt forferdelig konstant plystring og bilalarm lyd på begge sider. 
Har fremdeles en vei å gå og jobber med å roe nervesystemet, det tar tid å bryte gamle mønstre og lære hjernen at man er trygg. 
Får fremdeles en svak summing som oppstår ved stress og går bort når klarer roe ned. 
Har man skader/hørselstap osv tror jeg ikke man kan bli kvitt tinnitus, men er årsaken stress er situasjonen en helt annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...