AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Del Skrevet 4. februar 2021 Noen som har erfaring med at det blir bedre? Er behandlingene bare "alternative" behandlinger? Anonymkode: 6a359...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Noen som har erfaring med at det blir bedre? Er behandlingene bare "alternative" behandlinger? Anonymkode: 6a359...9b6 Min erfaring er at det blir bedre men tar tid. Har hatt det i 1.5 år. Går greit. Ikke hemmet på noen måte. Bare lei meg. Men borte?...man kan vel operere men da blir man helt døv. Siste utvei om det er invalidiserende tinnitus. Men dette er noe jeg leste om for lenge siden. Aner ikke om det faktisk gjøre. Anonymkode: 16921...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Del Skrevet 4. februar 2021 takk for at du minte meg på at jeg har tinitus 😂 Anonymkode: 4f561...081 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): takk for at du minte meg på at jeg har tinitus 😂 Anonymkode: 4f561...081 😄 Nei unnskyld! Da kan vi lide sammen, om det hjelper? 🙉 Anonymkode: 6a359...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 4. februar 2021 #5 Del Skrevet 4. februar 2021 Det må du leve med helt til du går av vakt. Da blir det stille. Frem til da så må du bare fokusere på å ikke høre på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min erfaring er at det blir bedre men tar tid. Har hatt det i 1.5 år. Går greit. Ikke hemmet på noen måte. Bare lei meg. Men borte?...man kan vel operere men da blir man helt døv. Siste utvei om det er invalidiserende tinnitus. Men dette er noe jeg leste om for lenge siden. Aner ikke om det faktisk gjøre. Anonymkode: 16921...5d7 Gjør du noe for at det skal bli bedre? Unngår mye lyd og har det mest mulig stille, for å la det roe seg? Eller mente du at det blir bedre fordi du venner deg til det? 😮 Anonymkode: 6a359...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 😄 Nei unnskyld! Da kan vi lide sammen, om det hjelper? 🙉 Anonymkode: 6a359...9b6 mitt beste tips er ha alltid litt lyd i rommet, tv, radio etc. og bare aldri tenke på det for da legger man ikke merke til det, er iværtfall sånn i mitt tilfelle. Anonymkode: 4f561...081 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Del Skrevet 4. februar 2021 Den eneste måten å bli «kvitt» Tinnitus på er dessverre å lære seg å ignorere ulydene. For min del hjelper det med høreapparat, da får jeg motlyd. De fleste med Tinnitus har også hørselstap selv om det kanskje ikke er så påfallende at man har merket det selv. I mitt tilfelle kom Tinnitusen gradvis sammen med hørselstapet, jo dårligere hørselen ble jo høyere ble Tinnitusen. Ellers så er det også greit å være obs på hva som trigger Tinnitus. Nikotin, stress, koffein, søvnmangel og støy forverrer Tinnitus. Anonymkode: 811d3...af5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Del Skrevet 4. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: mitt beste tips er ha alltid litt lyd i rommet, tv, radio etc. og bare aldri tenke på det for da legger man ikke merke til det, er iværtfall sånn i mitt tilfelle. Anonymkode: 4f561...081 Samme her, det hjelper i hvert fall noe. Har egentlig bare funnet meg i at jeg har dette, har et større sykdomsbilde også, så har aldri prioritert å ta det opp hos lege. Er det egentlig noe som kan gjøres? Altså, ordentlig behandling, jeg har ikke troa på alternativ behandling, og da vil det nok neppe fungere (rart med det). Anonymkode: f9a2c...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Del Skrevet 4. februar 2021 Det gjøres stadig gjennombrudd i tinnitusforskningen. Vi får håpe det kan kureres en eller annen dag. Anonymkode: 17e3a...97f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Del Skrevet 4. februar 2021 Det stemmer som de skriver over her, det fins dessverre ingen behandling som gjør at du blir kvitt det. Alternativene dine er vel psykologisk (teknikker for å ignorere) eller et sånt høreapparat med motlyd. Og så fins det en hel del triks, som litt lav lyd konstant, bli bevisst på hva som gjør det verre osv. Skjønt, jeg møtte en fyr som påsto at han hadde blitt helt kvitt det etter en ayahuasca-trip i sør-amerika... Anonymkode: e3437...60c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Del Skrevet 4. februar 2021 Kanskje håp? Anonymkode: 1c7d9...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 5. februar 2021 #13 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg var på høresentralen nå på tirsdag, og der sa han det mulig var stivhet i muskler og ledd i nakke og skuldre som gjorde det, også at jeg om mulig har ett for hardt bitt. Så jo, det kan gå bort Jeg skulle prøve både fysio og skinne til tenna, samt en pute med lyd i, før jeg eventuelt sendes til ett sted rundt Gjøvik! Det er for tidlig å si om det vil funke enda, men gleder meg til å bli kvitt kjøleskaps lyden 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #14 Del Skrevet 5. februar 2021 Appen Whist kan hjelpe for en periode har en med tinnitus sagt. Den (eller du da) finner også ut hvilke(n) frekvenser som er berørte. Da kan man sette lyd på for å motvirke det. Men tinnitus er varige skader på hårene i øret, de er varige bøyde og derav kommer lyden. Anonymkode: 12b39...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #15 Del Skrevet 5. februar 2021 Du må bare venne deg til det. Og det går faktisk an. Hilsen en som har hatt det i over 30 år. Anonymkode: 86972...222 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #16 Del Skrevet 5. februar 2021 Å begynne med høreapparat kan noen ganger hjelpe. Anonymkode: bac96...996 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Del Skrevet 5. februar 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Men tinnitus er varige skader på hårene i øret, de er varige bøyde og derav kommer lyden. Jeg kan ikke forstå annet enn at min tinnitus har opphav i min psyke. Sliter svært mye med post-traumatisk stress, og etter en langvarig periode med konstant stress så var det som om det smalt til, og etter det har lydene vært der konstant. Lydene er dog kjente, det er som om jeg har blitt klappet til (kjent følelse fra barndom). Bare at den gang så gikk det over, nå sitter det konstant (har vært sånn i flere år). Har stresset ført til at jeg faktisk har fått ødelagt noe fysisk i øret, som hårene du nevner? Men det går ikke an å reparere det? Anonymkode: f9a2c...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #18 Del Skrevet 5. februar 2021 Nei men du kan lære å leve med det. Det går opp å ned ned lyden er jeg mega stressa og stiv masse . Men er jeg rolig så vidt det er noe lyd viss jeg tenker på det . Det hjelper med lyd . Jeg har fått et inplat på det ene øre ( døv) det hjalp men forsatt piping Anonymkode: 1a4ae...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #19 Del Skrevet 5. februar 2021 Ja, man kan bli kvitt det i noen tilfeller. Det er mange årsaker til tinnitus. Anonymkode: 186bb...4a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 5. februar 2021 #20 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen som har erfaring med at det blir bedre? Er behandlingene bare "alternative" behandlinger? Anonymkode: 6a359...9b6 Jeg var tidlig i tenårene når jeg fikk det. Hørte et helt orkester, i starten hadde jeg på lyd, musikk, men jeg ble så irritert at jeg en dag begynte å overse alle lydene. Sinna er vel riktig ord. La det bak bevisstheten. Det finnes kurs nå, det fantes ikke da. Hender jeg får pipelyder, men de er ikke konstante. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå