Gå til innhold

9 åring døde ilpt av 2 dager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsøker å si dette på en så pen måte som mulig, men det ser ut som om denne gutten kan ha hatt en underliggende tilstand eller to...

• Liker 42
Skrevet
Krantz95 skrev (12 timer siden):

Bare ett barn som døde? Det døde 29 barn av vanlig influensa i Danmark for tre år siden.

https://www.bt.dk/samfund/i-2018-doede-29-boern-i-dansk-epidemi-intet-blev-lukket-ned

Konklusjon: Influensa er superfarlig for barn. Korona er ikke det.

Eksemplet viser at infeksjon med coronavirus kan være dødelig også for barn, og det er grunn til omfattende tiltak også for å beskytte dem som er i denne aldersgruppen mot denne grusomme og livsfarlige sykdommen.

• Liker 6
Skrevet (endret)
13579 skrev (1 time siden):

Eksemplet viser at infeksjon med coronavirus kan være dødelig også for barn, og det er grunn til omfattende tiltak også for å beskytte dem som er i denne aldersgruppen mot denne grusomme og livsfarlige sykdommen.

Jeg foretrekker å akseptere litt risiko. Kjedelig å sitte inne i huset sitt resten av livet fordi man er redd for å dø av noe 🙂 

Endret av Krantz95
  • Liker 27
Skrevet
Krantz95 skrev (6 minutter siden):

Jeg foretrekker å akseptere litt risiko. Kjedelig å sitte inne i huset sitt resten av livet fordi man er redd for å dø av noe 🙂 

Risiko for kjedsomhet kan på ingen måte rettferdiggjøre å leke med døden.

• Liker 10
Skrevet
13579 skrev (5 minutter siden):

Risiko for kjedsomhet kan på ingen måte rettferdiggjøre å leke med døden.

Lek med døden faktisk 😄

• Liker 19
Skrevet
Krantz95 skrev (10 minutter siden):

Da antar jeg du godtar å holde deg langt unna sykehuset om du blir skikkelig syk av Covid-19. At du ikke ringer 113 når du ikke får puste og har så vondt i hodet og kroppen at du tror du skal dø? OK? Og når dine foreldre får hjertestopp, så er det helt greit at det ikke er en ledig seng til dem på sykehuset. Da er det bare å bli hjemme. Sant?

At folk ikke kan forstå farene med overbelastede sykehus, både mtp Corona-pasienter og alle andre pasienter som trenger intensivbehandling f.eks...

• Liker 17
Skrevet
LastSummer skrev (Akkurat nå):

Da antar jeg du godtar å holde deg langt unna sykehuset om du blir skikkelig syk av Covid-19. At du ikke ringer 113 når du ikke får puste og har så vondt i hodet og kroppen at du tror du skal dø? OK? Og når dine foreldre får hjertestopp, så er det helt greit at det ikke er en ledig seng til dem på sykehuset. Da er det bare å bli hjemme. Sant?

At folk ikke kan forstå farene med overbelastede sykehus, både mtp Corona-pasienter og alle andre pasienter som trenger intensivbehandling f.eks...

Ja, det aksepterer jeg. En i min familie med kronisk nyresykdom fikk korona. Vedkommende fikk bare 0,6 i feber en dag og var tilbake på jobben uka etter. 

Korona er for de aller fleste ekstremt mye mindre farlig enn f.eks. influensa.

• Liker 15
Skrevet
Krantz95 skrev (10 minutter siden):

Ja, det aksepterer jeg. En i min familie med kronisk nyresykdom fikk korona. Vedkommende fikk bare 0,6 i feber en dag og var tilbake på jobben uka etter. 

Korona er for de aller fleste ekstremt mye mindre farlig enn f.eks. influensa.

Enkelte har flaks og blir friske etter smitte, selv ved alvorlig sykdom. Andre dør eller får varige plager etter smitte, selv om de var friske fra før. Tiltakene må alltid tilpasses behovet til de som løper den største risikoen/ blir sykest, og påbudene som følge av denne virussmitten kan knapt gjøres for omfattende.

• Liker 5
Skrevet
LastSummer skrev (55 minutter siden):

Det er litt morsomt at noen faktisk er så ekstreme som det trollet her inne som tar ting på kornet😂

• Liker 5
Skrevet
59 minutter siden, 13579 said:

Enkelte har flaks og blir friske etter smitte, selv ved alvorlig sykdom. Andre dør eller får varige plager etter smitte, selv om de var friske fra før. Tiltakene må alltid tilpasses behovet til de som løper den største risikoen/ blir sykest, og påbudene som følge av denne virussmitten kan knapt gjøres for omfattende.

Så enkelte har flaks og blir friske, i motsetning til de fleste.....

Anbefaler  å isolere seg totalt. Har hørt at korona og kan smitte via internett, så best å logge av. 

• Liker 16
Skrevet
Tiuren skrev (4 timer siden):

Så enkelte har flaks og blir friske, i motsetning til de fleste.....

Anbefaler  å isolere seg totalt. Har hørt at korona og kan smitte via internett, så best å logge av. 

Komplett fysisk isolering er en god ide, men smitte via Internett eller telefon har jeg ingen tro på.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, 13579 said:

Komplett fysisk isolering er en god ide, men smitte via Internett eller telefon har jeg ingen tro på.

Men er du villig til å ta sjansen... ? 

• Liker 5
Skrevet
Tiuren skrev (18 timer siden):

Men er du villig til å ta sjansen... ? 

Smitte via Internett- eller telefonkontakt (forutsatt en renset eller strengt personlig telefon/enhet) ser jeg som umulig, risikoen for smitte ser jeg på som ikke-eksisterende.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Tiuren
for usaklig
Skrevet
LastSummer skrev (På 5.2.2021 den 14.20):

Ja, sykepleiere og leger er jo mer enn nok beskjeftiget med å laste opp dansevideoer på Tik Tok.

• Liker 3
Skrevet
hellokitty skrev (8 timer siden):

Hadde du sagt det samme om det var ditt barn som hadde dødd? Et barn er et barn for mye

Hvor langt vil du gå for at ingen barn skal dø av influensa, korona eller andre sesongbaserte luftveisinfeksjoner? I Norge er normalen 1 til 2 døde barn av influensa hver eneste vinter...

Skal vi ha superstreng lockdown hver eneste vinter hvert eneste år for all fremtid fordi 1-2 døde barn hvert år er for mye?

• Liker 8
  • Opprett ny...