Gå til innhold

Må man betale toll fra varer via Ebay?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Ser at 350-kronersgrensa er fjernet, om jeg ikke ser helt feil. Skal kjøpe meg en shampoo fra ebay, fra England, totalt på rundt 150kr. 

Må jeg forvente å betale toll? Blir jeg da kontaktet direkte av tollen, eller hvordan funker det? 😅

Anonymkode: 6255c...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, toll grensen er fjernet så nå må du betale 250kr ellerno uansett pris på varen, pluss toll avgift.

Anonymkode: d0bcb...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja, toll grensen er fjernet så nå må du betale 250kr ellerno uansett pris på varen, pluss toll avgift.

Så man må betale 250kr, uavhengig av hvor mye varen koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ForumMaria skrev (Akkurat nå):

Jeg kjøper knapper til strikking på eBay og betaler ikke noe... 🤔

Hmm, merkelig. Hvilket land kjøper du ifra? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannisinbestealder skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på toll og merverdiavgift. 

Så man må betale begge to? 

Virker som flere bestiller fra utlandet og slipper de greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay legger på 25% ved utsjekk. Moms er da betalt og du slipper fortollingsgebyr 

Anonymkode: f6d8c...051

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så man må betale 250kr, uavhengig av hvor mye varen koster?

yea, man betaler 250kr for at varen skal tolles. Ganske kjipt at de fjerna toll grensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay legger på 25% ved utsjekk. Moms er da betalt og du slipper fortollingsgebyr 

Anonymkode: f6d8c...051

Ja, betaler alt det tror jeg :) Men bør jeg bekymre meg for at den blir stoppet i tollen og jeg må betale toll på varen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yea, man betaler 250kr for at varen skal tolles. Ganske kjipt at de fjerna toll grensen...

Men virker som enkelte bestiller fra Ebay, og ikke betaler noe i toll? Er 50/50 hvem som blir stoppet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du betaler ingenting ekstra. Ebay sørger for at du betaler 25% moms via dem og da skal det ikke tilkomme ekstra gebyr. Jeg har bestilt masse fra både Ebay og Wish uten å betale noe ekstra.

Anonymkode: 84df3...9a2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Ja, betaler alt det tror jeg :) Men bør jeg bekymre meg for at den blir stoppet i tollen og jeg må betale toll på varen?

Nei, det skal gå helt fint, så lenge selgeren har skrevet VOEC-koden på pakken. Har bestilt flere varer på Ebay dette året og i fjor, og pakkene har ikke blitt stoppet. Koden står på pakken, har allerede betalt 25%, så de slippes rett inn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du betaler ingenting ekstra. Ebay sørger for at du betaler 25% moms via dem og da skal det ikke tilkomme ekstra gebyr. Jeg har bestilt masse fra både Ebay og Wish uten å betale noe ekstra.

Hva med toll? De har jo fjernet tollgrensen på 350kr. Gir mening at man må betale toll på varer over 100kr, eller...? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Heisann! Ser at 350-kronersgrensa er fjernet, om jeg ikke ser helt feil. Skal kjøpe meg en shampoo fra ebay, fra England, totalt på rundt 150kr. 

Må jeg forvente å betale toll? Blir jeg da kontaktet direkte av tollen, eller hvordan funker det? 😅

Nei, så lenge det er under 349kr, ikke er mat , drikker , medisin så kan du bestille. Jeg bestiller.

Anonymkode: 51375...c34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miah skrev (1 minutt siden):

Nei, det skal gå helt fint, så lenge selgeren har skrevet VOEC-koden på pakken. Har bestilt flere varer på Ebay dette året og i fjor, og pakkene har ikke blitt stoppet. Koden står på pakken, har allerede betalt 25%, så de slippes rett inn. 

Er snakk om dette her, https://www.ebay.co.uk/itm/COCOCHOCO-BRAZILIAN-KERATIN-TREATMENT-BLOW-DRY-HAIR-STRAIGHTENING-ALL-SIZES-v/122938109521?epid=2166399985&hash=item1c9faeae51:g:rEgAAOSwwvtb3EMy

Virker ikke som momsen er inkludert, bare frakten på 90kr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så lenge samlede sum kommer på under 350kr, alt over er toll på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Momsen kommer når du skal betale i kassa helt på slutten, da ser du prisen øker

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...