AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Da vi ble sammen veide han 86 kilo og han er 186 høy. Nå veier han 110 kilo. Og det går bare oppover. Merker at jeg ikke klarer å tenne på han lengre. Har sagt flere ganger at han også må slanke seg sammen med meg, for å få han med på å trene og leve sunt. Han blir med i noen få dager men så skeier han ut igjen. Vi er verdens beste venner og finner på morsomme ting sammen, men han er alt for glad i mat og usunne ting til å holde formen ved like. Jeg sliter i sexlivet ved at jeg ikke tenner på magen og fordi den er i veien overalt . Når jeg rir han er den i veien fordi den er så steinhard og står rett ut. Bakfra er den også i veien . Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 1a4e6...d55
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Jeg hadde ikke orker å ha sex med ham før han sluttet å spise som en gris i hvert fall. Utrente mennesker er bare så totalt turn off. Anonymkode: 9a5f4...2cb 9
Mona123 Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Du kan la være å ha sex med han. Du tenner jo ikke på han! Kanskje det blir en wake up call for han når han ikke lengre får sex. 16
mjaus Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Vanskelig situasjon.. For uansett hva du sier utenom det du allerede har prøvd på, vil garantert fremstå som overfladisk? men om det faktisk er så ille at du vurderer brudd har du nesten nødt å uttrykke deg hardere på det! Jeg synes det er både overfladisk og forståelig. Hadde muligens følt på det samme. Det er rett og slett uattraktivt med noen som driter i å ta vare på seg selv.. 11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Om meg og min samboer var i deres sko.. Jeg vet godt at jeg har en del kg for mye etter svangerskap, og jeg jobber forøvrig med å bli kvitt de. Uansett, jeg hadde ikke satt pris på om kjæresten min maste på meg om at jeg burde slanke meg ( kjæresten din vet nok selv hva han burde gjøre) hadde jeg blitt så sinnsykt demotivert, fordi bakgrunnen for å slanke seg hadde vært på hva kjæresten ønsker, ikke hva jeg er klar for. Og det er ikke særlig motiverende. Prøv nye aktiviteter sammen (litt begrenset i disse tider), men gjør det å bevege seg til en positiv opplevelse uten å fokusere på vektnedgang. Prøv nye oppskrifter på sunn mat med masse smak og farger. Om det går mye i godis etc, ta en rolig nedtrapping, og bytt til sukkerfrie varianter etc. Prøv å unngå press på vektnedgang, men gjør det til en positiv livsstilsendring for begge❤️ Ellers ønsker jeg dere lykke til, håper det går rette veien for dere☺️ Anonymkode: 96c08...b63 16
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Samme her.. har pliktsex med en overvektig mann.. blir ofte i skje også, for han får vondt i ryggen om han må gjøre «jobben». Penisen hans har blitt mindre også. Nå « slanker» han seg, men han gidder ikke å være fysisk aktiv. Får håpe han får resultater etter hvert. Anonymkode: 70773...369
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Om meg og min samboer var i deres sko.. Jeg vet godt at jeg har en del kg for mye etter svangerskap, og jeg jobber forøvrig med å bli kvitt de. Uansett, jeg hadde ikke satt pris på om kjæresten min maste på meg om at jeg burde slanke meg ( kjæresten din vet nok selv hva han burde gjøre) hadde jeg blitt så sinnsykt demotivert, fordi bakgrunnen for å slanke seg hadde vært på hva kjæresten ønsker, ikke hva jeg er klar for. Og det er ikke særlig motiverende. Må jo være lov å nevne om han kan slanke seg sammen med meg.? Skal jeg si det rett ut at han er tjukk da? Og at jeg ikke tenner på han mer? AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Prøv nye aktiviteter sammen (litt begrenset i disse tider), men gjør det å bevege seg til en positiv opplevelse uten å fokusere på vektnedgang. Han blir med av og til men ikke ofte på turer, så den har jeg prøvd. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Prøv nye oppskrifter på sunn mat med masse smak og farger. Om det går mye i godis etc, ta en rolig nedtrapping, og bytt til sukkerfrie varianter etc. Prøv å unngå press på vektnedgang, men gjør det til en positiv livsstilsendring for begge❤️ Dessverre så følger han ikke dette . Jeg gjør det, selv om jeg er slank, mens han bare spiser dritt. Tro meg, jeg har forsøkt. Jeg må lage egen mat fordi han skal ha noe han liker. Han spiser masse godterier på lørdagene og gjennom hele uken og han har høyt kolesterol. Har sagt jeg er bekymret angående kolesterolet, men ikke klaget på vekten hans overhodet. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ellers ønsker jeg dere lykke til, håper det går rette veien for dere☺️ Anonymkode: 96c08...b63 Skulle ønske det gikk. Vet ikke hva jeg kan motivere han med. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Samme her.. har pliktsex med en overvektig mann.. blir ofte i skje også, for han får vondt i ryggen om han må gjøre «jobben». Penisen hans har blitt mindre også. Nå « slanker» han seg, men han gidder ikke å være fysisk aktiv. Får håpe han får resultater etter hvert. Anonymkode: 70773...369 Ja her må jeg ri han eller være i bevegelse uansett stilling. Han klarer ikke misjonær heller. Jeg må gjøre bevegelsene uansett.Er så lei av sexen pga magen er så mye i veien. Anonymkode: 1a4e6...d55 4
Kinksten Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Snakk med han. Gi han sjansen til å forbedre seg. Det er kanskje kjipt, men enda kjipere å være alene og dø tidlig av overvekt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 Synes kjæresten din er uheldig som har en kjæreste som er så kroppsfiksert. Hvis man virkelig er glad i noen eller forelsket så klarer man å tenne på de selv om de har mage. Vet ikke om dette kun er en trolletråd for å latterliggjøre overvektige, eller om du faktisk er så nedlatende. At magen er i veien er det dummeste jeg har hørt, går jo fortsatt an å ha sex om man har noen kilo ekstra. Skulle ønske mannen din fikk nok og dumpet deg når han skjønner hvor overfladisk og nedlatende du er. Anonymkode: f604f...62b 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Samme her.. har pliktsex med en overvektig mann.. blir ofte i skje også, for han får vondt i ryggen om han må gjøre «jobben». Penisen hans har blitt mindre også. Nå « slanker» han seg, men han gidder ikke å være fysisk aktiv. Får håpe han får resultater etter hvert. Anonymkode: 70773...369 Snart kommer han i midtlivskrisa og blir slank og trent som aldri før. Da finner han seg en ny dame som elsker han for det han er. Ærlig talt, høres ikke ut som om du elsker mannen din! Anonymkode: 41152...61c 5
I Grosny Skrevet 5. februar 2021 #11 Skrevet 5. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Prøv nye oppskrifter på sunn mat med masse smak og farger. Anonymkode: 96c08...b63 Dette er en god idè! TS: Jeg synes du bør ta en motivasjonsprat med gubben, men målsetning om mat og trimavtale. Den avtalen bør innebærer at du lager ALL maten til han og smører ALLE brødskivene, slik at du kan styre fullt ut inntak av viktige næringsstoffer og kalorier. Det bør også ligge inne minst to timer mosjon pr uke. Null godteri! Totalforbud mot å kjøpe kjapp mat ute, f.eks. kiosk, bensinstasjonmat og kebab. Skal han på fylla med gutta, så kan du smøre matpakke til han. Jeg og dama mi er på vei ned i vekt nå: Jeg har tatt full kontroll på kjøkkenet (etter hennes ønske). Det virker! 110kg på 186cm er en livsstilssykdom som kalles fedme. Det er alvorlig og typiske følgesykdommer er diabetes 2, høyt blodtrykk, høyt ldl-kolestrol og høy risiko for hjerteinfarkt. Han bør komme seg ned til under 30 BMI, altså 103 kg, som er friskmelding fra fedme. Den kategorien kalles overvektig og er mye mer levelig. Angående tenningsmønsteret ditt. Jeg tror en avtennende faktor rett og slett er at du irriterer deg. Endret 5. februar 2021 av I Grosny 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. februar 2021 #12 Skrevet 5. februar 2021 Hadde dette vært omvendt, at en mann klagde på dama si, hadde svarene vært helt annerledes. Da hadde hun kanskje vært syk, vært deprimert, stoffskifte osv, og mannen måtte ha tatt hensyn og veid ordene sine på gullvekt.
Pingvinen Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Synes kjæresten din er uheldig som har en kjæreste som er så kroppsfiksert. Hvis man virkelig er glad i noen eller forelsket så klarer man å tenne på de selv om de har mage. Vet ikke om dette kun er en trolletråd for å latterliggjøre overvektige, eller om du faktisk er så nedlatende. At magen er i veien er det dummeste jeg har hørt, går jo fortsatt an å ha sex om man har noen kilo ekstra. Skulle ønske mannen din fikk nok og dumpet deg når han skjønner hvor overfladisk og nedlatende du er. Anonymkode: f604f...62b Jeg har opplevd at sex har vært nesten umulig pga stor mage hos partner. Magen var i veien uansett stilling. Det var vanskelig å ri, bakfra gikk ikke, i misjonæren fikk jeg bare tuppen av penis inni pga hans mage. Og det var veldig tungt å ha han over meg. Håpløst med partner med stor mage. Aldri mer Endret 5. februar 2021 av Pingvinen 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #14 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Synes kjæresten din er uheldig som har en kjæreste som er så kroppsfiksert. Hvis man virkelig er glad i noen eller forelsket så klarer man å tenne på de selv om de har mage. Vet ikke om dette kun er en trolletråd for å latterliggjøre overvektige, eller om du faktisk er så nedlatende. At magen er i veien er det dummeste jeg har hørt, går jo fortsatt an å ha sex om man har noen kilo ekstra. Skulle ønske mannen din fikk nok og dumpet deg når han skjønner hvor overfladisk og nedlatende du er. Anonymkode: f604f...62b Jeg tror det er du som troller. Å være glad i noen og å tenne på noen er ikke det samme. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Snart kommer han i midtlivskrisa og blir slank og trent som aldri før. Da finner han seg en ny dame som elsker han for det han er. Ærlig talt, høres ikke ut som om du elsker mannen din! Anonymkode: 41152...61c Hallo - høres ikke ut som du vet hva kjærlighet er. I Grosny skrev (7 minutter siden): Dette er en god idè! TS: Jeg synes du bør ta en motivasjonsprat med gubben, men målsetning om mat og trimavtale. Den avtalen bør innebærer at du lager ALL maten til han og smører ALLE brødskivene, slik at du kan styre fullt ut inntak av viktige næringsstoffer og kalorier. Nei, han må ta tak i dette selv. Jeg synes du bør slutte å lage ekstra mat til han, ts, han må spise det du lager eller ordne seg noe selv. Si rett ut til han at han har blitt veldig tjukk. Du er fortsatt glad i ham, men du vil ikke sitte og se på at han spiser seg ihjel. Enten slanker han seg eller så går du. Jeg hadde i første omgang ikke sagt så mye om akkurat sex-delen, men prøvd det andre. Anonymkode: 4cf7c...50b 7
I Grosny Skrevet 5. februar 2021 #15 Skrevet 5. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, han må ta tak i dette selv. Anonymkode: 4cf7c...50b Jeg er forsvidt enig i at han bør ta valget, men han er syk og ser ikke ut til å klare seg på egenhånd. Man kan la det skure opp till 115, 120, 125, men da blir det bare verre og verre, og alvorlige komplikasjoner kan komme. Jeg mener at det som skal til er en kombinasjon av motiverende prat, mat- og trimavtale og knallhard matstyring der han nektes tilgang til kjøkken, kjøleskap og innkjøp av mat og kioskvarer. Han kan akseptere det hvis han innser problemet. Det er viktig å "selge inn" prosjektet og problemforståelsen. Alkoholholdige drikkevarer er også et kaloriproblem. Alkohol i seg selv inneholder nesten like mye kalorier som fett, og øl er verst, for det har i tillegg massevis av raske karbohydrater. Tar man et glass vin til maten, så velg det tynne glasset som bare holder 100 milliliter. Slik jeg oppfatter det så handler all slanking om å ta kontroll, om å bestemme seg for en plan, og å gjennomføre planen med kun ubetydelige avvik. La gjerne gubben legge opp planen selv. Jeg anbefaler loggføring av all mat og trim, gjerne med bruk av kjøkkenvekt. Hvis prosjektet virker så synes det fort på vekta. Hvis planen ikke holder, så synes det også på vekta, og da er det bare å gå inn og justere planen. Endret 5. februar 2021 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #16 Skrevet 5. februar 2021 Dødelig overvekt er turn off. Hygiene og livsstil er viktig i et forhold. Skjønner at du dropper han. Hadde tatt en ordentlig samtale med han, hvis han ikke tar seg sammen så får du gå. Anonymkode: 4615a...5d6 3
I Grosny Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dødelig overvekt er turn off. Hygiene og livsstil er viktig i et forhold. Skjønner at du dropper han. Hadde tatt en ordentlig samtale med han, hvis han ikke tar seg sammen så får du gå. Anonymkode: 4615a...5d6 Det er forståelig at det er turnoff. Hvis man planlegger å få barn sammen så er planen dårlig dersom far skal dø før barna blir voksne. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #18 Skrevet 5. februar 2021 I Grosny skrev (5 minutter siden): Jeg er forsvidt enig i at han bør ta valget, men han er syk og ser ikke ut til å klare seg på egenhånd. Man kan la det skure opp till 115, 120, 125, men da blir det bare verre og verre, og alvorlige komplikasjoner kan komme. Jeg mener at det som skal til er en kombinasjon av motiverende prat, mat- og trimavtale og knallhard matstyring der han nektes tilgang til kjøkken, kjøleskap og innkjøp av mat og kioskvarer. Han kan akseptere det hvis han innser problemet. Det er viktig å "selge inn" prosjektet og problemforståelsen. Alkoholholdige drikkevarer er også et kaloriproblem. Alkohol i seg selv inneholder nesten like mye kalorier som fett, og øl er verst, for det har i tillegg massevis av raske karbohydrater. Tar man et glass vin til maten, så velg det tynne glasset som bare holder 100 milliliter. Jeg hadde ikke orket det regimet der, uavhengig om jeg skulle slanke meg eller ikke. Det høres heller ikke sunt ut, overhodet. Hverken psykisk eller fysisk. Om han er syk, så start med å motiver han til en legetime. Også får han ta det derfra. Du kan inspirere han til å bli med deg på gå-turer eller trening. Men det er jo ikke vits i å starte alt for strengt, da vil det jo ikke bra. Men kanskje en 2-3 ganger i uken. Og lag sunnere måltider. Men å starte alt for strengt, og med det regimet du forespeiler, blir jo bare demotiverende. Og til syvende og sist er dette en voksen mann som må ta ansvar for egen helse. Ingen kan ta det ansvaret for han. Og er han ikke motivert til å gjøre noe med det nå, så må du ta ansvar for din lykke og ditt liv, og ta de valgene som blir riktig for deg. Anonymkode: 46432...a40 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 I Grosny skrev (12 minutter siden): Jeg er forsvidt enig i at han bør ta valget, men han er syk og ser ikke ut til å klare seg på egenhånd. Nei, men det er som andre typer avhengighet (for eksempel alkoholisme), han må først forstå selv at han har et problem. Veldig mange innser ikke det, og kommentarer som «kjærlighet tåler alt», «om du elsker mannen din så tåler du det» osv er bare ødeleggende og fordummende (jeg vet at du ikke sa det, men et par andre har skrevet i den retning). Anonymkode: 4cf7c...50b 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 Pingvinen skrev (37 minutter siden): Jeg har opplevd at sex har vært nesten umulig pga stor mage hos partner. Magen var i veien uansett stilling. Det var vanskelig å ri, bakfra gikk ikke, i misjonæren fikk jeg bare tuppen av penis inni pga hans mage. Og det var veldig tungt å ha han over meg. Håpløst med partner med stor mage. Aldri mer Her har både jeg og partner mage, men overhode ingen problemer med sex, verken forfra eller bakfra, over eller under. Tenker dere må være dårlig på sex generelt evt. ikke så tøyelig. Anonymkode: 46018...0ff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå