Gå til innhold

Vil Uføretrygden noen gang bli avviklet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan uføretrygden noen gang bli avviklet? 

Anonymkode: 84623...de4

Trådtittel endret.
Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller betydelig redusert, for den slags skyld?

• Liker 1
Skrevet

Ja. 

Nei.

Kanskje.

Anonymkode: fd002...b53

• Liker 2
Skrevet

Nei. Ikke for dem som har fått innvilget. Men det kan komme nye reformer som gjør det vanskeligere for ettertiden å bli uføretrygdet, eventuelt at dem havner på andre stønadsordninger. 

Anonymkode: 3c2c5...4df

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja. 

Nei.

Kanskje.

Anonymkode: fd002...b53

🤨

Skrevet

Ja, for det er snart ikke mennesker som betaler skatt i dette landet. Hvem skal finansiere trygden da? 😳

Anonymkode: 502bf...c9b

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for det er snart ikke mennesker som betaler skatt i dette landet. Hvem skal finansiere trygden da? 😳

Du

• Liker 16
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Ikke for dem som har fått innvilget. Men det kan komme nye reformer som gjør det vanskeligere for ettertiden å bli uføretrygdet, eventuelt at dem havner på andre stønadsordninger. 

Det tenkte jeg også. Jeg ser det er en pågående debatt.. At antall uføretrygdede har økt kraftig under denne regjeringen. 

Men da kan jeg hvertfall slappe av hvis jeg allerede har uføretrygd. Bare lurte om det i det hele tatt er mulig at uføretrygden blir totalt avviklet men det tror jeg ikke er mulig. 

Skrevet

De som allerede har uføretrygd er nok sikret. Verre med de som vil trenge det fremover tror jeg. 

Anonymkode: 6e981...216

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle betaler vel skatt??

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle betaler vel skatt??

Ikke de uføretrygda.

Anonymkode: 52048...841

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke de uføretrygda.

Det gjør vi vel?

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tenkte jeg også. Jeg ser det er en pågående debatt.. At antall uføretrygdede har økt kraftig under denne regjeringen. 

Men da kan jeg hvertfall slappe av hvis jeg allerede har uføretrygd. Bare lurte om det i det hele tatt er mulig at uføretrygden blir totalt avviklet men det tror jeg ikke er mulig. 

Du har fått innvilget uføretrygd til siste yrkesaktive måned før du blir 67 år. Dette står det i din innvilgelse av trygd, og kan ikke gås tilbake på. Det er umulig å reversere dette uten å skape et rettslig helvete ut av en annen verden mellom stat og uføretrygdede. 

Jeg for min del tror at uføretrygd vil bli innvilget kortere med årene. Altså 10 år av gangen til du er 50 år. Litt rart at det ikke er slik nå, men. Jeg tror også at man kanskje får se at uføretrygd blir en annen stønadsordning. Altså at uføretrygdede er permanent "ansatt" i staten, hvor det kan dukke opp jobbmuligheter som uføretrygdede kan ta i på som vikar, deltid eller fast heltid, med mye tilrettelegging. Bare antagelser altså, men budskapet er at det vil alltid komme nye uførereformer som endrer litt og litt. Og om 30, 40, 50 år vil uføretrygd praktiseres helt annerledes. Men det skal ikke du tenke på, for du går under en annen reform. Den reformen du ble uføretrygdet i. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, kan ikke avvikles, men ser det ikke som usannsynlig at nivået reguleres ned ved at grunnbeløpet blir stående i ro.

Anonymkode: 57cf0...c64

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjør vi vel?

De bare MÅ dukke opp disse uføre-haterne😆 Viktig å dikte opp sine egne "alternative facts" som passer mee fordommene

Anonymkode: 86a80...fae

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjør vi vel?

Du betaler litt tilbake av det du får, som i stor grad er andres skattepenger. Det er i prinsipp det samme som å gi 10 åringen min en 100 lapp, be om 10 kr tilbake og si «nå har du betalt skatt».

• Liker 28
Skrevet

Enhver velferdsordning KAN jo bli avviklet. Det er lite som tyder på at uføretrygden vil bli det i vår levetid, men at den norske økonomien kan fordre noen innstramninger fremstår sannsynlig. 

Anonymkode: 6ec9d...9b2

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De bare MÅ dukke opp disse uføre-haterne😆 Viktig å dikte opp sine egne "alternative facts" som passer mee fordommene

Anonymkode: 86a80...fae

Høres mer ut som sjalusi, spør du meg. Hvis de vil bytte liv med meg, værsågod. Nyt sykdom, smerter og en latterlig liten lønn! 

• Liker 6
Skrevet

Den vil det hvis det misbrukes. De som trenger uføretrygd sliter, mens de som  misbruker det vil da måtte jobbe igjen. Tips om svindel er på sin plass ! 
Det er grovt å tråkke på de menneskene som trenger dette, altsa vi snakker om de svakeste i vårt samfunn. rullestol, blind, lammelser, angst som vil lide for dette! 

Anonymkode: c05ae...322

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke de uføretrygda.

Det gjør de!!! 

Anonymkode: e940f...b90

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...