Gå til innhold

Ap-nestlederen lover lavere fergepriser - her stemmer han mot

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sitt eget hjemfylke Nordland har Ap-nestleder Bjørnar Skjæran vært med på å øke fergeprisene, og i fjor stemte han mot et forslag om å reversere økningene. - Han har null troverdighet, sier Høyres stortingskandidat.

https://www.tv2.no/nyheter/11937668/

Videoannonse
Annonse
Gjest Mikaela24
Skrevet

Jeg som er født og oppvokst på kysten, der vi er avhengige av ferge og hurtigbåt for å komme oss til fastlandet på skole og jobb, har inntrykk av at dette er et tema som tas opp i hver valgkamp, før man igjen lar det ligge i fire nye år.

Jeg tror det ikke før jeg ser det!

Skrevet
Mikaela24 skrev (2 minutter siden):

Jeg som er født og oppvokst på kysten, der vi er avhengige av ferge og hurtigbåt for å komme oss til fastlandet på skole og jobb, har inntrykk av at dette er et tema som tas opp i hver valgkamp, før man igjen lar det ligge i fire nye år.

Jeg tror det ikke før jeg ser det!

Samme som med de eldre blir brukt år etter år om mange fine lovnader, men holder aldri noen av løftene. Politikerne til norge begynner å bli en skam for landet. Tidligere så hadde vi troverdige politikere som virkelig kjempet for befolkningen nå er det kun politikere som tenker kun på sin egen vinning. Folk-flest bryr man seg ikke noe om lengre utenom å få stemmen.

Skrevet

Nja, synes TV2 har en litt vel enkel fremstilling av saken. Det arbeiderpartiet nasjonalt ønsker er vel større overføringer til fylkene, som i dag har ansvaret for blant annet ferjer, hurtigbåter og busser. Nordland fylkeskommune har de siste årene fått 480 millioner mindre å rutte med, som naturlig nok fører til at økonomien er blitt dårligere. På grunn av dette stemte Skjæran med flere mot et forslag på fylkestinget om å kutte ned på fergeprisene. Alternativet ville vært å legge ned enda flere linjer på de videregående skolene, kutte enda flere tannklinikker etc.. Ganske viktig å skille mellom hva som skjer nasjonalt og hva som skjer på fylkesnivå, etter min mening.

Forøvrig kan jeg ikke huske sist lavere fergepriser var en valgkampsak, men mulig jeg har dårlig hukommelse. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...