AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Hei, hvilket jerntilskudd tar dere og hvor mange tabletter per dag? Hva var sentrum ferritin i begynnelsen av svangerskapet? Noen bivirkninger av tablettene? 😊 Anonymkode: c76a5...ced
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Jeg hadde jernmangel i svangerskapet og etter fødsel pga. blødning (ikke alvorlig jernmangel altså, husker ikke tallene). Kjøpte nycoplus 27 mg på apoteket og tok to av dem daglig, og tre to dager i uka. Må si det var en lettelse når jernlagrene var fine igjen, for det var grusomt å gå på toalettet. Ble ikke forstoppet, men avføringen var steinhard. Blødde mye i forbindelse med toalettbesøk og fikk hemoroider. Alle plagene forsvant når jeg sluttet på dem.. Anonymkode: 0b6d5...067
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Takk for svar😊 Men kan man ta flere enn 1 tab nycoplus jern om dagen? Står på pakken at maxdose er en tablett daglig? Anonymkode: c76a5...ced
powerpuffen Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Min lege anbefaler aminojern (hemjern) ved jernmangel. De er i litt lavere doser, men er snillere mot magen. Jeg har hatt jernmangel omtrent hele livet - og disse er de eneste som ikke ødelegger meg.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for svar😊 Men kan man ta flere enn 1 tab nycoplus jern om dagen? Står på pakken at maxdose er en tablett daglig? Anonymkode: c76a5...ced Vet ikke, gjorde bare slik jeg fikk beskjed av hos legen☺ Anonymkode: 0b6d5...067
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 Hvor mange tabletter aminojern tar du? 😊 Anonymkode: c76a5...ced
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Vet ikke hva ferritin var i starten, for det ble ikke målt, men jeg ble veldig svimmel i uke 24. Da var den på 6,6. Ble satt på 195 mg Ferromax. Og jeg ble såååå dårlig. Når den kom over 13 fikk jeg lov til å gå til vedlikeholdsdose på 65 mg. Det tåler jeg uten bivirkninger. Anonymkode: 31b1a...4a8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Hadde ferritin over 70, så trengte ikke jerntilskudd i starten. Men begynte å ta Niferex i tredje trimester mot restless legs, ca 1 om dagen. Anonymkode: d461d...48f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå