Gå til innhold

Hvor mye koster det å gå på steinerskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir fra 7 trinn og ut ungdomsskole. 

Anonymkode: 52386...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det koster 3500,- i mnd. 

Anonymkode: cee47...c94

Skrevet

Ca 28.000 I året. 

Men de tar ofte hensyn til økonomi og du kan på noen skoler få betale mindre. Har du flere barn i tillegg får du halv pris på barn nr 2 og enda lavere pris for nr 3 og 4. 

Anonymkode: b5de3...378

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det koster 3500,- i mnd. 

Anonymkode: cee47...c94

Gjeldene fra 1. mars 2020

Pris barnetrinn: 2 300 kr 
Pris ungdomstrinn: 2 400 kr 

2 barn: 3 850 kr 
3 barn: 4 250 kr 
4 barn: 4 600 kr 

Skrevet

Takk. Tenker på datteren min som mistrives på skolen. Kan da dette være noe for henne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk. Tenker på datteren min som mistrives på skolen. Kan da dette være noe for henne?

Absolutt. Ring skolen og hør om dere får komme på besøk. Selv fikk mine barn til og med lov å komme å være der en hel skoledag for å se hva de syntes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Absolutt. Ring skolen og hør om dere får komme på besøk. Selv fikk mine barn til og med lov å komme å være der en hel skoledag for å se hva de syntes. 

Det skal jeg. Takk.

• Liker 1
Skrevet

Datteren til en jeg kjenner byttet til Steinerskolen på ungdomsskolen. Hun mistrives veldig og kommer til å gå tilbake til vanlig offentlig skole. Det er et ganske tøft miljø der det er om å mislike Steinerskolen mest mulig. Hun som da har valgt det selv sliter derfor veldig sosialt. 

Anonymkode: a0445...ea1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Datteren til en jeg kjenner byttet til Steinerskolen på ungdomsskolen. Hun mistrives veldig og kommer til å gå tilbake til vanlig offentlig skole. Det er et ganske tøft miljø der det er om å mislike Steinerskolen mest mulig. Hun som da har valgt det selv sliter derfor veldig sosialt. 

De ulike steinerskolene er like ulike som de ulike offentlige skolene. 

Det du sier blir som å si ikke bytt fra Ola barneskole til Petra barneskole på Majorstua  fordi jeg kjenner ei som flyttet  til Gunnar barneskole i Tromsø og hun trivdes ikke... 

Til ts:

Du finner som regel priser på skolenes hjemmeside. Men du kan også ringe for å spørre. 

På vår lokale steinerskole er det mange som har begynt pga mistrivsel på andre skoler- og dermed har elevmassen blitt en fin og tolerant gjeng. Men de fleste steinerskoler har små miljøer, og det er jo dermed ikke gitt at ditt barn vil finne nære venner. 

Men det kan jo være verdt et forsøk?

Anonymkode: 1403b...5b6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De ulike steinerskolene er like ulike som de ulike offentlige skolene. 

Det du sier blir som å si ikke bytt fra Ola barneskole til Petra barneskole på Majorstua  fordi jeg kjenner ei som flyttet  til Gunnar barneskole i Tromsø og hun trivdes ikke... 

Anonymkode: 1403b...5b6

Poenget var at det trenger ikke bare være fryd og gammen å bytte til en slik skole. Det er greit å ikke bare tenke på pedagogikken. Den skolen jeg skriver om er i Oslo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...