Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjønt at man ikke bør ta det mens man er gravid, men er vel greit når man likevel har rier? Vil gjerne få tømt meg før fødsel 😂

Anonymkode: 350ff...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk på sykehuset når jeg kom inn for fødsel så er vel ikke farlig

Anonymkode: 5d003...476

• Liker 1
Skrevet

ville nok ikke gjort det hjemme nei i tilfelle ting skjer mye fortere enn du skulle trodd så blir du kjørende med full fødsel og avføring som renner ut. Tok aldri klyster jeg, det var noe de gjorde på 80-90 tallet

Anonymkode: ca908...208

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ville nok ikke gjort det hjemme nei i tilfelle ting skjer mye fortere enn du skulle trodd så blir du kjørende med full fødsel og avføring som renner ut. Tok aldri klyster jeg, det var noe de gjorde på 80-90 tallet

Anonymkode: ca908...208

Neida, mange får det på sykehuset :) 

• Liker 1
Skrevet

Ville heller bedt om det på sykehuset. Dette kan sette fart på riene og som nevnt over er det greit å kunne komme seg til sykehuset uten å drite på seg på veien. 

Anonymkode: 9eee6...1bc

• Liker 6
Skrevet

Nei du bør vente til du kommer på sykehuset sånn at du ikke setter fortgang i ting. 

Anonymkode: 3e592...410

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok ikke klyster, og bæsjet meg heller ikke ut. Ville som andre påpeker, iallfall ikke tatt klyster hjemme. 

Anonymkode: 0769c...d54

Skrevet

Jeg tok det hjemme. Ønsker ikke sitte i "full offentlighet" å drite med en jordmor og en assistent i dodøra fordi de er redd man holder på å besvime eller de bare skal skjekke hvordan det går. Var hvertfall slik min tante beskrev det. 

Anonymkode: 2413d...7a1

Skrevet

Ville virkelig ikke gjort det hjemme om du ikke bor rett ved siden av sykehuset. Jeg fikk klyster for 4 år siden og det gikk fra 0-100 på 1-2-3, brukte først tiden på do også når det endelig roa seg der tok det 10 min og ungen var ute,m. Hadde aldri rukket å komme meg på sykehuset hjemmefra, tok under 1 time fra første sjekk og klyster ble satt og fødselen var over.

Anonymkode: 5a060...17a

Skrevet

Du kan det ja, men hadde ikke gjort det om jeg ikke bodde nære sykehuset og det var langt mellom riene. Jeg fikk på sykehuset ved begge fødsler. 

Anonymkode: ab9c7...b16

• Liker 2
Skrevet

Ps, det er ikke miniklyster du får på sykehuset. Der får du virkelig tømt deg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan det ja, men hadde ikke gjort det om jeg ikke bodde nære sykehuset og det var langt mellom riene. Jeg fikk på sykehuset ved begge fødsler. 

Bor 5min unna, men utifra svarene her høres det risky ut 😱 Kan jo hende kroppen tømmer seg på egenhånd når riene kommer forhåpentligvis. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor 5min unna, men utifra svarene her høres det risky ut 😱 Kan jo hende kroppen tømmer seg på egenhånd når riene kommer forhåpentligvis. 

Ofte gjør kroppen det :) 

Anonymkode: 3e592...410

• Liker 2
Skrevet

Skjønner det kan virke ubehagelig men pm det kommer avføring så bryr ikke de seg de tørker deg bare bort underveis som andre vesker som kommer samtidig de tenker ikke på det. Er jo ikke sånn at man presser også bæsjer man 10 kilo er oftes veldig små mengder 🙈 men skjønner tanken. Men ville ventet til sykehuset selvom du bor nærme. 

Anonymkode: 0a931...e40

• Liker 1
Skrevet

De skifter kjapt ett lite laken som liter under deg. Null stress. Jeg tror jeg bæsjet på meg 😅

Anonymkode: 48608...11c

Skrevet

Jeg måtte på dass når riene startet, før jeg reiste på sykehuset. 

Anonymkode: f6862...d13

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ps, det er ikke miniklyster du får på sykehuset. Der får du virkelig tømt deg

Får kjøpt samme på apoteket. 

Anonymkode: 18966...25b

Skrevet

Du kan få på sykehuset :) jeg fikk tilbud og takket ja.

Anonymkode: 1f072...a23

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg tok det hjemme. Ønsker ikke sitte i "full offentlighet" å drite med en jordmor og en assistent i dodøra fordi de er redd man holder på å besvime eller de bare skal skjekke hvordan det går. Var hvertfall slik min tante beskrev det. 

Anonymkode: 2413d...7a1

Jeg fikk det på sykehuset, er 30 år siden og det var ikke noe problem å drite med lukket dør. Man trenger jo ikke låse døra. 

Skrevet

Du får på sykehuset hvis du spør, er ikke alle som tilbyr det automatisk. Ville nok heller tatt det da du aldri vet hvor lang tid du bruker :) du får sitte i fred på do, ingen som krever at du skal ha døra oppe eller noe. 
Men de aller fleste bæsjer på seg under fødsel, selv etter klyster, slik jeg har skjønt det. Det er ingen big deal, de tørker det bare diskret bort og skifter kladden du har under deg. Mange som ikke engang merker at de bæsjer, fordi de er såpass diskret når de fjerner det. 

Anonymkode: 15811...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...