Gå til innhold

Trykkbølgebehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt kvitt den kroniske senebetennelsen av dette? Har gått 3 ganger og merker nada til bedring 

Anonymkode: cc247...496

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Ja, jeg måtte ha 5 behandlinger. Hadde det å hofta. 

Dritvondt, men verdt det. Merket ingen ting før etter 4.behandling, 5 gang var det mindre vondt og da sa manuellterapeuten at det var fordi betennelsen var gått ned. 

Kom dessverre tilbake da, så endte med kortisoninjeksjon. 

Skrevet
Kirsebæra skrev (1 time siden):

Dritvondt, men verdt det. Merket ingen ting før etter 4.behandling, 5 gang var det mindre vondt og da sa manuellterapeuten at det var fordi betennelsen var gått ned. 

Hadde kortisoninjeksjon langvarig effekt? Fikk det tilbakefall? 

Gjest Kirsebæra
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hadde kortisoninjeksjon langvarig effekt? Fikk det tilbakefall? 

Den varte vel et par-tre år. Hadde 3 infeksjoner, stort område. 

Viste seg å være feilbelastning pga skjevstilling i bekkenet, som igjen gjorde ene foten litt lengre enn den andre. Nå endte jeg opp med en Bekhterev-disgnose, så mye forklares der, men har ikke trengt kortison siden. Men går jevnlig til manipulering av bekken/hofte for å forebygge. 

Skrevet

Jeg hadde beinhinnebetennelse i en legg, måtte ha 6-7 behandlinger før den forsvant. Ikke hatt betennelse der siden!

Anonymkode: 39288...e56

Skrevet
Kirsebæra skrev (12 timer siden):

Hvorfor var det verd det når du fikk tilbakefall??

Og kortison er kortvarig løsning. 

Både trykkbølge og manipulasjon (kiropraktikk) gjør det bare litt bedre i starten men fjerner ikke problemet. Du kan gå til behandling i all evighet og bruke ett lass med penger, og ha samme problem eller at problemet blir verre. Trykkbølge er dritvondt så du bør virkelig tåle smerte for å gjøre dette. Fysioterapi og egeninnsats er det eneste som gir varig endring. 

Anonymkode: 7039c...56f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor var det verd det når du fikk tilbakefall??

Og kortison er kortvarig løsning. 

Både trykkbølge og manipulasjon (kiropraktikk) gjør det bare litt bedre i starten men fjerner ikke problemet. Du kan gå til behandling i all evighet og bruke ett lass med penger, og ha samme problem eller at problemet blir verre. Trykkbølge er dritvondt så du bør virkelig tåle smerte for å gjøre dette. Fysioterapi og egeninnsats er det eneste som gir varig endring. 

Jeg har gått til fysioterapi og kiropraktor for midt problem og etter 1 år sa de begge at det bare var trykkbølge de hadde igjen av muligheter. Etter 2 år er det ikke bedre da:(

Anonymkode: a586d...2dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har gått til fysioterapi og kiropraktor for midt problem og etter 1 år sa de begge at det bare var trykkbølge de hadde igjen av muligheter. Etter 2 år er det ikke bedre da:(

Det er ikke så nyttig å drive med fysioterapi når du samtidig gjør problemet verre med kiropraktikk. Det er en grunn til at leger er skeptisk til denne behandlingsformen. 

Anbefaler virkelig ikke kiropraktikk eller trykkbølge. Jeg ser av mr bildene at problemene mine ble bedre av fysioterapi, (kunne trene) ,men ble gradvis verre av kiropraktikk og trykkbølge. (Har store smerter og kan ikke gjøre noenting.) 

Skrevet

Jeg har hatt trykkbølgebehandling for senebetennelse i armene. Det mildnet plagene mye, men det kom tilbake igjen. Man må jo gjøre noe med årsaken til at man får plagene og det er ikke alltid så lett. Og da kommer det tilbake igjen. 

Anonymkode: d829a...b89

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke så nyttig å drive med fysioterapi når du samtidig gjør problemet verre med kiropraktikk. Det er en grunn til at leger er skeptisk til denne behandlingsformen. 

Anbefaler virkelig ikke kiropraktikk eller trykkbølge. Jeg ser av mr bildene at problemene mine ble bedre av fysioterapi, (kunne trene) ,men ble gradvis verre av kiropraktikk og trykkbølge. (Har store smerter og kan ikke gjøre noenting.) 

Rart at de samarbeider da. Har nesten aldri gått til noen uten at de anbefaler samarbeid med den andre. Dette gjelder flere steder og flere ulike problemer. Første gang jeg fikk dette problemet anbefalte også legen trykkbølge om det ikke ble bedre av egentrening. Første runde ble det bedre av egentrening, andre runde klarte jeg ikke få unna med egentrening. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rart at de samarbeider da. Har nesten aldri gått til noen uten at de anbefaler samarbeid med den andre. Dette gjelder flere steder og flere ulike problemer. Første gang jeg fikk dette problemet anbefalte også legen trykkbølge om det ikke ble bedre av egentrening. Første runde ble det bedre av egentrening, andre runde klarte jeg ikke få unna med egentrening. 

Tjene penger, derfor samarbeider de. Først bruker du xx kr på kiropraktor. Han bruker 10 min og ber deg gå til fysio. Så betaler du xx kr til fysio som bruker 20 min. Så neste behandling som tilbyr trykkbølge kr xx for 15 min. Så tilbake til førstemann....  og sånn går ukene, og månedene,  mens du får en bølgekurve av gode og dårlige dager men aldri blir kvitt problemet.  Det eneste du blir kvitt er penger. 

Skrevet

Trykkbølge  hjalp meg for 4 år siden. Klarte ikke bere mer enn 2 kilo i ett handlenett. Albuen var problemet. Uten trykkbølgebehandlingen hadde jeg fått uføretrygd.  lovpriser denne behandlingen.  Har ikke hatt tilbakefall.

• Liker 1
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Det var verdt det fordi smertne slapp ilang tid, og når de kom til bake viste vi grunnen og kunne behandle mer målrettet. Jeg var aldri hos kiropraktor. Jeg var hos manuellterapeut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...