Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet jeg ikke har noe med det og at hun bestemmer selv, men jeg kjenner jeg får vondt av venninnen min som tydeligvis ikke syntes hun er bra nok som hun er. Hun har Instagram og Snapchat hvor hun tydelig har blitt veldig glad i filter. Etter at hun oppdaget filter legger hun ikke ut et eneste bilde uten. Hver dag legges det ut bilder med porselenshud og skjønnhetsfilter. I tillegg dater hun online og sa at siste daten ( eneste hittil ) hennes hadde sagt hun så annerledes ut i virkeligheten. Hun virket på en måte «overrasket» og jeg fikk meg ikke til å si at de dumme filtrene dine endrer jo ansiktsform, lepper og alt? Skjønner ikke hvorfor hun holder på sånn når hun i virkeligheten er pen? Burde jeg si noe? 

Anonymkode: e84f7...975

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du kan si til henne at hun er pen og komplimentere henne ofte og bare si at hun ikke trenger skjønnhetsfilter. Eventuelt ta frem

et speil og få henne til å se seg selv i speilet og si fine ord til henne. Men har du spurt henne om hun egebtlig bare gjør det for moro skyld? Kan også være noe hun gjør for moro skyld.

Skrevet

hater det der... jenter som tar bilder og ser drit bra ut, også møter du de, så ser de ikke noe ut som bildene...

Anonymkode: 9e5cb...e25

Gjest Lunaris
Skrevet

Hahhahahaha, har en bekjent som holder på sånn. Legger ut minst en selfie hver dag på snap med filter. Fra en vinkel som gjør at hun i tillegg ser noenlunde slank ut. Virkeligheten er en slankeoperasjon uten å ha lagt om de usunne kostholdsuvanene etter den slik at kiloene har sneket seg på igjen, og filter på filter er brukt på bildene. Er da ingen som har interesse i å se disse selfiene hver eneste dag. 

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hater det der... jenter som tar bilder og ser drit bra ut, også møter du de, så ser de ikke noe ut som bildene...

Menn gjør også det. Chattet med en fra tinder som så ut som en flott slank mann, han var solbrun, pene blå øyne, høye kinnbein, markert beinstruktur i ansiktet og hake, da jeg møtte han fant jeg han ikke. For var ingen som lignet på han. Plutselig sto han der, med dobbelthake, annen hårsveis, ti-tyve kg mer enn på bildet, de høye kinnbeina og den markerte haka var vekke, det var rene svindelen.

Skrevet
Lunaris skrev (1 minutt siden):

Menn gjør også det. Chattet med en fra tinder som så ut som en flott slank mann, han var solbrun, pene blå øyne, høye kinnbein, markert beinstruktur i ansiktet og hake, da jeg møtte han fant jeg han ikke. For var ingen som lignet på han. Plutselig sto han der, med dobbelthake, annen hårsveis, ti-tyve kg mer enn på bildet, de høye kinnbeina og den markerte haka var vekke, det var rene svindelen.

han hadde gamle bilder kanskje? 😂 men det er et gjentagende problem, jævlig kjedelig er det..

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

han hadde gamle bilder kanskje? 😂 men det er et gjentagende problem, jævlig kjedelig er det..

Er sikkert derfor han har vært fem år på tinder også. Damene blir skuffa når de tror de skal møte en slank og veltrent pen hunk.

Skrevet (endret)

Har hun kun filterbilder på Tinder eller andre datingapper må hun være forberedt på skuffelser. Man ser ikke ut som seg selv med filter. Man ser ikke ut som seg selv med vanlig selfie engang (selvfølgelig ikke like stor forskjell, som et filter). Fordi det er speilvendt. 

Jeg hadde sagt i fra når det kommer til dating. Men bilder andre steder må hun få gjøre som hun vil. Men jeg er svært direkte da. 

Du kan jo starte med å spørre hvorfor hun bruker filter på datingbildene. Om hun sier det er fordi hun ser bedre ut - må du bare si at "ja, men det er jo ikke sånn du egentlig ser ut. Du må være ærlig om du ønsker å finne en partner"

Endret av CorvusCorax
  • Liker 1
Skrevet

Haha:) Jeg fikk melding på Messenger i kveld. Bildet av avsenderen poppet opp på skjermen. Og jeg tenkte, jøss for ei knakende flott dame, hun kjenner jeg ikke. Men det var min venninne gjennom tyve år som hadde tatt nytt bilde med filter😂 Helt ugjenkjennelig.  Jeg sa det til henne da. Jeg syns det er komisk😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv brukt filter men ikke så til de grader at jeg blir til en helt annen person.. Det mer nøytrale filtre som da har blitt tatt i bruk.. Sånn overdrevet skjønnhetsfiltre som endre på hele ansiktet bruker jeg kun når jeg sender tulle snap til venninnene mine. Men å legge ut slikt på SoMe kanaler er ikke aktuelt.. 

Skrevet
Lunaris skrev (4 timer siden):

Hahhahahaha, har en bekjent som holder på sånn. Legger ut minst en selfie hver dag på snap med filter. Fra en vinkel som gjør at hun i tillegg ser noenlunde slank ut. Virkeligheten er en slankeoperasjon uten å ha lagt om de usunne kostholdsuvanene etter den slik at kiloene har sneket seg på igjen, og filter på filter er brukt på bildene. Er da ingen som har interesse i å se disse selfiene hver eneste dag. 

Samme her, har en chatgruppe for jobben, og flere av de som har profilbilde, har brukt så mye filter at de er ugjenkjennelige. At de ikke ser det selv. Et par som er ganske kraftige, men på profilbildene ser de ut som de er ca. 1, 80 høye og veier 50 kg. 

Anonymkode: 411f6...e94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...