Gå til innhold

Stor omgangskrets - fordele tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Sikkert et luksusproblem, men likevel et  vanskelig tema for meg. Jeg har en stooor omgangskrets med venninner/venner og en stor familie som mange er nære. Er per nå i foreldrepermisjon og blitt kjent med noen med baby som er like gammel som min datter og jeg også omgås en del med for tiden (som kanskje blir mer naturlig at man er mer med venner som har barn også) . Jeg blir stadig spurt om å møtes av mange, flere ganger i uka, som så klart er koselig.. så hverdagen er full av avtaler.  Det vil ikke være kapasitet eller tid til å pleie alle vennskap når jeg starter i jobb og har barn - en ny hverdag blir det sånn sett. Jeg kjenner allerede nå at jeg er sliten av å hele tiden føle at jeg «må» møte alle - det tærer på samvittigheten 😬 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men egentlig å høre om noen har hatt en lik situasjon og hvordan det har blitt løst? Man kan ikke være med alle, og noen vennskap blir nok «fadet ut» naturlig dessverre. Må vel jobbe med mine egne grenser og samvittigheten 😩

Trenger ikke kommentarer om korona og restriksjoner rundt det. Bor på en plass med lite smitte. Så det blir bare avsporing på tema da dette gjelder utenom korona også.

Anonymkode: 75a74...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg gjenkjenner de følelsene☺️har ikke barn, men er syk og i delvis jobb. jobb og behandlinger tar så mye tid og krefter, at jeg har fått familie og venner til å forstå at jeg ønsker helst å møtes i helgene, selv om jeg ofte må avlyse dessverre(styrer ikke helsen). men har en superfin veninne som bor nærme, som jeg gjerne treffer spontant en times tid nå og da, uavhengig av dag. har ingen dårlig samvittighet om jeg sier nei. av og til sier hun nei og. det å ha det så fritt gjør at vi trives godt sammen. jeg tror det beste er å omgi oss med slike mennesker. har en annen veninne som nærmest terroriserer med med kontakt🤭holder avstand gitt!

kanskje du må være selektiv? du sliter deg ut om du skal please alle. det er også fullt mulig å være gode venner uten å ses ukentlig. 

Anonymkode: 309ec...742

Skrevet

Ja, det er et luksusproblem. Bare si nei. Vet du hvor mange som ville vært i dine sko?

Anonymkode: b3d87...906

Skrevet

Når du starter i jobb igjen blir det vanskelig å være veldig sosial med mange. Du må bare prioritere det som er riktig for deg. Det er vanlig at man er mindre sosial i en periode når man han små barn så jeg vil tro at mange venner og familie vil være veldig forståelsesfulle. Bare si det til de som du ikke rekker å møte, "det er så mye som skjer at jeg ser at jeg får dessverre ikke til å møtes så ofte som før". 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er et luksusproblem. Bare si nei. Vet du hvor mange som ville vært i dine sko?

Anonymkode: b3d87...906

Unødvendig kommentar. Jeg kan ikke ta hensyn til at andre skulle ønske de hadde vært i mine sko, men det kan absolutt få meg til å se ting i perspektiv. Jeg kan ikke ikke noe for at mange vil være min venn, og jeg har alltid hatt huset fullt av venner siden jeg var barn 🤷🏼‍♀️ Har aldri sagt at jeg ikke ønsker å ha venner, men nå er det en gang sånn at jeg er bare et menneske med få timer i døgnet og kan ikke please alle dessverre. Spesielt ikke nå etter at jeg har fått barn, da kommer barnet selvsagt først.

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

hei, jeg gjenkjenner de følelsene☺️har ikke barn, men er syk og i delvis jobb. jobb og behandlinger tar så mye tid og krefter, at jeg har fått familie og venner til å forstå at jeg ønsker helst å møtes i helgene, selv om jeg ofte må avlyse dessverre(styrer ikke helsen). men har en superfin veninne som bor nærme, som jeg gjerne treffer spontant en times tid nå og da, uavhengig av dag. har ingen dårlig samvittighet om jeg sier nei. av og til sier hun nei og. det å ha det så fritt gjør at vi trives godt sammen. jeg tror det beste er å omgi oss med slike mennesker. har en annen veninne som nærmest terroriserer med med kontakt🤭holder avstand gitt!

kanskje du må være selektiv? du sliter deg ut om du skal please alle. det er også fullt mulig å være gode venner uten å ses ukentlig. 

Hei, «fint» å høre at jeg ikke er alene om de følelsene. Man er jo bare et menneske med få timer i døgnet, og skjønner jo at jeg må være mer selektiv. Jeg har et par gode venninner som er flyttet på andre siden av landet, vi ringes av og til og møtes ellers noen ganger i året. Er veldig fint at vennskap har vart så lenge til tross for avstand 😌 samtidig enig med deg, jeg er veldig sånn at jeg anser venninner som gode venner selv om det har gått noe tid noen ganger. Hvis de ikke mener det samme så passer vi nok ikke som venner da 😌

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, «fint» å høre at jeg ikke er alene om de følelsene. Man er jo bare et menneske med få timer i døgnet, og skjønner jo at jeg må være mer selektiv. Jeg har et par gode venninner som er flyttet på andre siden av landet, vi ringes av og til og møtes ellers noen ganger i året. Er veldig fint at vennskap har vart så lenge til tross for avstand 😌 samtidig enig med deg, jeg er veldig sånn at jeg anser venninner som gode venner selv om det har gått noe tid noen ganger. Hvis de ikke mener det samme så passer vi nok ikke som venner da 😌

ja er man venner så er man venner; uavhengig av mengde på kontakt. hun som kontakter meg mange ganger i uken liker å gi meg dårlig samvittighet. hun trenger seg på og skaper stor irritasjon som igjen påvirker helsen min🤭

nei det sosiale er ikke bent frem lett alltid! ikke la deg påvirke av negative kommentarer på KG. det at du har samvittighet sier meg at du er en fin venn uansett hvor ofte du treffer dine venner💛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...