Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker det er ok med foreldre og besteforeldre som gir penger til barn i slekten. Men når det kommer til jevnaldrende venner, søsken, svigerinne osv så synes jeg det er vanskelig å gi en pengegave og vite hva som er passende å gi. Det kan enten bli for mye slik at forventningene økes fremover, eller de kan bli skuffet fordi det virker for lite.

Problemet er ikke at jeg ikke har penger. Men når jeg kjøper gaver til folk, så tar jeg ikke utgangspunkt i gavens verdi i kroner og øre, men heller det jeg tror er en passende gave for vedkommende. Så det betyr at verdi på en gave kan variere veldig mye fra person til person. Til jul og slikt så ser jeg meg gjerne ut en omtrent gjennomsnittlig pris per gave, men kan fint strekke meg et stykke over snittet om det er riktig gave. Mens andre kan gjerne få noe under snittet, uten at det betyr at jeg er mindre glad i dem eller noe slikt. For verdien er jo ukjent. Men når det skal gis penger så blir det jo direkte det beløpet man gir, som direkte avdekker verdien på gaven.

Noen som er enige? Uvoksent å ønske seg penger.

Anonymkode: c93a3...a79

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeeelt enig!😊👍

Anonymkode: 85ba8...182

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...