Gå til innhold

Toastmaster i todelt bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til hvordan vi burde gjøre det med toastmaster når vi skal dele opp bryllupet, og ha middag alene med bare søsken og foreldre, mens de resterende 80 gjestene kommer til fest etterpå? Burde vi sette et av søsknene som en slags ordstyrer eller toastmaster under middagen i tillegg til en toastmaster på festen eller burde vi holde orden på tid og taler og lignende selv under middagen? Det er nok ikke et alternativ å ha en søsken som toastmaster under festen, med så mange folk, og middagen blir nok litt for personlig og intim til å ha en venn som tør en slik oppgave der.

Anonymkode: 41886...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med toastmaster til festen? I alle bryllup jeg har vært i er jo toastmasteren sin rolle over når man kommer til festen. Deres rolle er jo først og fremst under middagen. 

Anonymkode: c2469...997

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du med toastmaster til festen? I alle bryllup jeg har vært i er jo toastmasteren sin rolle over når man kommer til festen. Deres rolle er jo først og fremst under middagen. 

Nei, jeg vet ikke, vi trenger kanskje ikke noe heller! Men vi tenkte at festen skulle bestå av kaker, enkel matservering, brudevals og en del andre greier, og den starter relativt tidlig. Jeg har selv vært toastmaster i bryllup, og da var rollen først ferdig når brudevalsen var over og selve dansen begynte, så under kakene og når venner av brudeparet hadde planlagt gøye aktiviteter og overraskelser, så slapp brudeparet å ha noe med det å gjøre 😅 Sånn at hvis det plutselig er en onkel eller venninne eller noe som vil si noe eller arrangere noe, så har de noen å henvende seg til. Men det er et alternativ å bare droppe toastmaster helt altså.

Skrevet

Kan man ha bryllup med 80 gjester nå som det er pandemi da? Jeg trodde ikke det gikk, vi har avlyst vårt.

Anonymkode: cd2a9...43c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan man ha bryllup med 80 gjester nå som det er pandemi da? Jeg trodde ikke det gikk, vi har avlyst vårt.

Dette er sent neste år, så satser på at det går bra

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Altså jeg ser disse kommentarene her inne hele tiden, det er som om folk antar de er de eneste som kjenner til og klarer å overholde retningslinjene. Hva er poenget med komme frem med pekefingeren på denne måten? Bryllup tar tid å planlegge, hva med legge godviljen til å anta at folk planlegger frem i tid . 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, jeg vet ikke, vi trenger kanskje ikke noe heller! Men vi tenkte at festen skulle bestå av kaker, enkel matservering, brudevals og en del andre greier, og den starter relativt tidlig. Jeg har selv vært toastmaster i bryllup, og da var rollen først ferdig når brudevalsen var over og selve dansen begynte, så under kakene og når venner av brudeparet hadde planlagt gøye aktiviteter og overraskelser, så slapp brudeparet å ha noe med det å gjøre 😅 Sånn at hvis det plutselig er en onkel eller venninne eller noe som vil si noe eller arrangere noe, så har de noen å henvende seg til. Men det er et alternativ å bare droppe toastmaster helt altså.

Ok, når du sa «fest» så tenkte jeg at dere var ferdig med alt det formelle. I mitt hode er ikke f. Eks ikke brudevalsen en del av festen 😅 men da skjønner jeg bedre hvorfor du spør! Jeg tror jeg ville valgt samme person for å gjøre det enklest mulig for den/de som skal være toastmaster å ha oversikt. Jeg tror også jeg ville syntes det var lettere å forholde meg til en enn to personer under planleggingen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok, når du sa «fest» så tenkte jeg at dere var ferdig med alt det formelle. I mitt hode er ikke f. Eks ikke brudevalsen en del av festen 😅 men da skjønner jeg bedre hvorfor du spør! Jeg tror jeg ville valgt samme person for å gjøre det enklest mulig for den/de som skal være toastmaster å ha oversikt. Jeg tror også jeg ville syntes det var lettere å forholde meg til en enn to personer under planleggingen. 

Ja, det er et alternativ, men det er ingen av de som skal være gjester under middagen som er helt typen til å snakke foran så mange personer som kommer på opplegget etterpå 😅  Så da blir det alternativt å ikke ha noen toastmaster under middagen og så får vi passe på tiden litt selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså jeg ser disse kommentarene her inne hele tiden, det er som om folk antar de er de eneste som kjenner til og klarer å overholde retningslinjene. Hva er poenget med komme frem med pekefingeren på denne måten? Bryllup tar tid å planlegge, hva med legge godviljen til å anta at folk planlegger frem i tid . 

Skader vel ikke å minne folk på smittevern, så lenge man er høflig. :)

Anonymkode: b9508...a53

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ingenting... hvordan skal dette foregå? Først er det middag for familiene, og så kommer 80 gjester som bare skal ha kake og 'enkel mat'? Skal begge deler foregå i samme lokale, og skal familiene spise to ganger? Hva gjør de 80 gjester som ikke får middag, mens familien spiser? 

Anonymkode: 3a1dc...f27

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner ingenting... hvordan skal dette foregå? Først er det middag for familiene, og så kommer 80 gjester som bare skal ha kake og 'enkel mat'? Skal begge deler foregå i samme lokale, og skal familiene spise to ganger? Hva gjør de 80 gjester som ikke får middag, mens familien spiser? 

Anonymkode: 3a1dc...f27

Hovedarrangementet for alle er i hovedsak på kvelden, med kaker, dans og etterhvert enkel matservering kanskje. Hovedpoenget er at det skal være enkelt og uformelt. På dagtid kan alle gjøre hva de vil og spise hvor de vil. Hvor ting skal foregå og noen konkrete og faste planer har vi enda ikke, men spørsmålet er uansett hva vi burde gjøre med toastmaster. 

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med lignende opplegg og det var et veldig koslig bryllup🙂

Under familiemiddagen var det ingen taler. Det var noen som ønsket velkommen til bords og informerte om at taler og slikt ville bli holdt på festen senere (i annet lokale) sånn at alle fikk høre talene. 

I bryllupsfesten var det egentlig "vanlig opplegg", men uten middag. Så det var velkomstdrink og mingling, fast bordsetting til kaker og kaffe, toastmaster og taler. Etterpå brudevals og dans/fest, og noe salt å bite i utpå kvelden/natta.

En må jo tenke på hvordan det blir for gjestene som skal i kirka og på festen, men ikke i middagen, slik at de har mulighet til å oppholde seg enten hjemme eller spise et sted. Så det kommer an på hvordan festlokalet er lokalisert og om man har tilreisende gjester.

Anonymkode: 98601...702

Skrevet

Ser at jeg ikke svarte direkte på det du spurte om, men alt kommer jo an på om dere skal ha alle taler under middagen, eller om dere sparer noen eller alle taler til festen. Skal dere ha et opplegg med bordsetting på festen eller er det i mer løse former? Hvis det siste, så er det kanskje ikke naturlig med toastmaster uansett? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært i bryllup med lignende opplegg og det var et veldig koslig bryllup🙂

Under familiemiddagen var det ingen taler. Det var noen som ønsket velkommen til bords og informerte om at taler og slikt ville bli holdt på festen senere (i annet lokale) sånn at alle fikk høre talene. 

I bryllupsfesten var det egentlig "vanlig opplegg", men uten middag. Så det var velkomstdrink og mingling, fast bordsetting til kaker og kaffe, toastmaster og taler. Etterpå brudevals og dans/fest, og noe salt å bite i utpå kvelden/natta.

En må jo tenke på hvordan det blir for gjestene som skal i kirka og på festen, men ikke i middagen, slik at de har mulighet til å oppholde seg enten hjemme eller spise et sted. Så det kommer an på hvordan festlokalet er lokalisert og om man har tilreisende gjester.

Takk for svar! Ja, det planlegges for det og 😊

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser at jeg ikke svarte direkte på det du spurte om, men alt kommer jo an på om dere skal ha alle taler under middagen, eller om dere sparer noen eller alle taler til festen. Skal dere ha et opplegg med bordsetting på festen eller er det i mer løse former? Hvis det siste, så er det kanskje ikke naturlig med toastmaster uansett? 

Forhåpentligvis skal alle talene gjennomføres under middagen (mye av grunnen til at vi vil ha intim middag), men jeg vet jo ikke om det plutselig er noen venner eller lignende som vil si noe eller ha noe opplegg. Jeg har vært i bryllup der brudeparet blir overrasket med typiske bryllupsleker og lignende, men det er jo ikke noe jeg regner med akkurat. Ellers skal kaffe, kaker og sånn være i løse former, der folk sitter der de vil og med hvem de vil. Vi kan jo selv ta ansvar for å si ting som "nå er det brudevals" og sånn, eller er det rart? Jeg har ikke veeldig mye erfaring med bryllup selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...